320cdi vm.00 takapäästä

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

320cdi vm.00 takapäästä

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

hei, ongelma on että auto tuntuu epä vakaalta +100 nopeuksissa mersuksi.
tuntuu että takapäässä on pehmeää jossain, voi osakseen toiki loppuun ajetuista renkaistakin johtua mutta..
no auto on aika kovasti madallettu farmari malli, perä ja keula samalla tasolla. luulo oli että autossa on tavalliset iskarit kun myyjä niin sanoi mut tasonsäätö iskarithan siellä on.
miten noi tasonsäätöiskarit oireilee? vuotoja ei vielä näkynyt
onko noissa korkeudensäätöä? miten
voiko nohin vaihtaa tilalle tavallisen iskarin ja jousen? onko edes saatavilla ja meneekö leimasta läpi.
mistä muusta peräpään vellominen voi johtua tod näk. ?
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

oiskoon sääjetty liian alas iskarit sieltä kallistuksenvakaajassa olevasta säädöstä, jolloin auto makaa liian paljon jousten varassa ja pumput ei reagoi tarpeeksi. säädöstä haulla löytyy juttua :wink:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

joo kyllä siellä on iskarit tai pallot tai säiliöt paskana. oli tänään renkaita kontissa ja kyllä laahas mersun perä maata. tankatessa joutu oikein kumartumaan.. 8)
niin pääsisköhän sitä helpommalla tai halvemmalla jos laittas tavalliset iskarit ja jouset, meneekö bolt on? talvi tulossa ni ei enään hirveästi huvita vitkutella kun se lumihangessa auton alla ei ole kovin nastaa..
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

joo eipä näytä saavan farkkuu normi iskaria. mutta käykö ne bolt on jos laittaa sedanin vahvistetut jouset ja normi kaasu iskarit?
jos kus laiton 940 volvoon tavalliset iskarit ja jouset nivomätien tilalle ja tuli hemmetin hyvä ja pikku juttu oli vaihtaa.
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

näkyy alapäästä vuotaneen nuo iskarit, mietin jos sittenkin korjauttas tai käyttäs tiivisteen vaihdossa yllä olevien ohjeiden mukaan. mitä öljyä noissa iskareissa on sisällä ja mistä se lisätään sitten kun iskarit on kasattu ja tarviiko ilmata?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Niihin on oma öljynsä, samassa säiliössä ohjaustehostimen kanssa. Ite en sen kummemmin ilmannut, ilmaantuu ajan kanssa. Ilmeisesti suositeltavaa lastata reilusti painoa taakse ja käyntiin niin nopeutuu ilmaantuminen.
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

elikkä ymmärisinkö oikein, käyttää ohjaustehostimen öljyä?
jos iskarit vuotaa, pitäisi myös ohjaustehostimen öljyn vajota?
katselin että iskarien hydräli putket on päällepäin karmeassa kunnossa ja tehostin säiliö on ylärajassa, mietin että onkohan sitten tulpattu ne iskarien putket että ei vuotaisi. vai minkälainen systeemi siinä on?
ja niiden pallukoiden toiminta periaatette en vielä ymmärrä
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.

Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
67Make
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 7:56
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Viesti Kirjoittaja 67Make »

sv22 kirjoitti:Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.

Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
Rosvoan topiccia ihan vaan pikkusen...

W210 -00 270CDI, takapää ihan kivee... Tasonsäätöiskarit ei vuoda eikä muutakaan ihmeellistä näkyny...?
Missä noi pallot on ja kummonen on vaihtaa? Kalliskin operaatio?
Neuvoista kiitollisena :oops:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Iskarin takana, takaapäin kurkkaa nii näkyy. Eipä oo paha vaihtaa jos putket ehjät. Muistaa varautua pari päivää ennakkoon aloittaa irrotusöljyn ruiskumisen liitoskohtiin niin voipi ehjänä irrota helpommin. Letkut irti ja pallo kolmella mutterilla. Karvan alle 100€/puoli pallo, motonetistä ite sain febit. Öljyä pari litraa voinee varata. Alle tunti per puoli meni ekaa kertaa tehdessä.
67Make
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 7:56
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Viesti Kirjoittaja 67Make »

Kiitokset ohjeista. Noilla koitan suoriutua.
Olikos mitään ilmaamisjuttuja onnistuneen pallonvaihdon jälkeen vai ilmautuuko issekseen...???
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ajan kanssa itekseen, kait tosiaan auttaa jos perälle tunkee mahdollisimman paljo painoa, taitaa siihen hienompiakin tapoja olla kuten tasonsäätövivun kääntely tms, ite on tosin tehny muutaku annoin vartin olla käynnissä ja sit vaan ajoa. Muistaakseni jossain kunnon ohjeet vaihtoon, mutta aika selkeehän tuo on kunhan malttaa rauhassa ne putket irrottaa ja putsata ennen kasaamista.
67Make
Viestit: 42
Liittynyt: 18.10.2013 7:56
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Viesti Kirjoittaja 67Make »

Vielä semmonen että kun selailin nettiä, löytyy usealta toimittajalta näitä palloja hintahaarukassa 99.90 - 115.90. Onko kokemusta laadullisista eroista jotka olis hintaan sidottuja. Meinaan ei noi ny niin kauheen hintavia oo missään...? Tai sitten joku merkki joka on toistaan parempi?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

sv22 kirjoitti:Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.

Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
Juu siellä kalvon takana on sitten kaasu xx paineessa ja näin pelaa sitten kun kaasu karkaa ja tai kalvo puhkee niin ei ole joustoo kun pallo öljyy täynnä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luulisin että toimivat merkistä riippumatta. Helpot on kyllä vaihtaa, varsinkin jos on kaasupillit tai induktiolämmitin jolla kuumentaa putkiliitokset.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”