CLK55 ohjaus ongelmia

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mirska
Viestit: 16
Liittynyt: 04.11.2014 22:33
Paikkakunta: Turku

CLK55 ohjaus ongelmia

Viesti Kirjoittaja Mirska »

Terve

Auton ohjauksessa ilmenee kummallisia piirteitä kun kääntää renkaat lukkoon hiljaisessa vauhdissa, etupyörät ikäänkuin hyppivät eteenpäin ja pitävät pientä kolinaa.
Hiljainen vauhti tässä kohtaa on suunnilleen ryömintä ja hieman tästä korkeampi nopeus.

http://www.benzworld.org/forums/w208-cl ... ace-2.html

Tässä topikin aloittajalla on sama ongelma omasta mielestäni ja tuo viimeinen posti 2. sivulla on se johon huomio kiinnittyi että olisiko vika raidetangossa?
Auto kävi juuri hiljattain nelipyöräsuuntauksessa jossa ensin huomattiin että apusimpukan hela oli väljä joten tämä vaihdettiin ja suuntaus suoritettiin, korjaamon mukaan muuta väljää ei löytynyt.
Lähdin suuntausta suorittamaan koska auton tuntui hieman epävarmalta motarivauhdeissa.

Googlettelulla löytyi paljon mainintaa tästä hitaan nopeuden renkaiden skippailusta ja monessa yhteydessä sen sanottiin olevan normaalia ja johtuvan jousituksen geometriasta ja matalaprofiilirenkaista.
Itse tätä vain kummastelin koska mikään aiempi auto matalilla renkailla ei ole vastaavaa tehnyt. :?
Avatar
Mou
Viestit: 1634
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mikä rengastus sulla on? Mulla tekee ihan samaa ja olen tullut tulokseen että on normaalia. Vaihdettu on tukivarsien puslat, raidetanko, ohjausiskari, camber pultit ja kiristetty simpukka ja tsekattu pyöränlaakerit ja lopuks suunnattu Kaikki tip'top. Mulla ei enää mitään kolinaa kuulu kun tuon simpukan säädin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Miten paljon sulla laitettiin eteen aurausta? Miten matala alusta?

Mulla on omassa s202 lintassa sama ominaisuus. En usko että vika on raidetangossa vaan pyöräkulmissa yleensä.

Etupäässähän kuuluu olla muutama milli aurausta, kun rattia käännetään niin auraus vaihtuukin haritukseksi. Vakiota matalammalla alustalla tuo kääntöharitus ei menekään samalla tavalla kuin vakionaan niin siitä seuraa tuota rytinää.

Laitappas pyöräsuuntauslappua näkyville..
Avatar
Mirska
Viestit: 16
Liittynyt: 04.11.2014 22:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Mirska »

Tarkennukseksi kolina ei minusta tuli itse jousituksesta vaan renkaan ja maan kontaktista itsessään. Rengastus on 225/40 18" edessä, suuntauslappusta ei ole koska näemmä motonetin korjaamo ei tämmöstä suoraan anna enkä tyhmissäni tiedustellut saako sitä ollenkaan. :oops:
Autoa on saattanut edellinen omistaja madaltaa koska en olettaisi olevan näin matala vain tuuman suuremmilla vanteilla kuin vakio AMG. http://i.imgur.com/y8QSg3Z.jpg?1
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Itsellä tuota hypytystä on havaittavissa ainoastaan kesärenkailla, itse olen pitäny tuota ominaisuutena. Rengastuksesta yms. sitten riippuu kuinka herkästi ko. ilmiön huomaa.
Avatar
Mirska
Viestit: 16
Liittynyt: 04.11.2014 22:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Mirska »

Hmm ei kait siinä auta kuin hyväksyä faktat, kiitos kaikille tietoa tarjonneille. :beerhug:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”