w210 ajettavuus talvella

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

w210 ajettavuus talvella

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Ensimmäinen mersu alla ja ihmetyttää todella huono ajettavuus. Nyt kun meillä on tuota lunta ja liukkaat tiet niin todella levoton ajaa. Rengaspaineita en ole ehtinyt tarkastaa vielä. Renkaat ovat pirellin curver 205/55-16 kokoiset ja nastat tallella ja pintaakin reilusti. Oikeat rengaspaineet?

Alustassa on jotain väljää kun asvaltin poikkittais saumoissa kolahtelee aika reilusti mutta muuten pitäisi olla kunnossa kun juuri leimattu :roll:

Mistä voisi vian etsinnän aloittaa?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Levottomuuden aiheuttajaa ehkä ensimmäisenä kannattaa takakelkan kumeista kokeilla etsiä. Tekee sen et koko ajan rattia joutuu väännellä eikä ajolinja oikein pysy kohdillaan. Katkennu takajousi tekee sitten todella levottomaksi, ei ihan aina katkastukses löydy.
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Täytynee tutkailla tuo takapää. Kumit tarkastin niin todella vanhathan nuo renkaat olikin 2006 paistoa vaikka nastaa ja pintaa riittää. Täytynee ehkä alottaa niistä ja vaihtaa tuoreempiin.

Kesäkelillähän tämä meni näillä renkailla oikeinkin mukavasti ja suoraan.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Pyöränkulmat kun on pielessä kiskoo liukkaalla melko reippaasti sivusuunnassa. Kauhein ajaa siinä tapauksessa asfaltilla missä vuoroin liukasta ja pitävää.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Aurauskulmaa jos on eturenkaissa liikaa, riittää se aiheuttamaan ikävää levottomuutta liukkaalla.
Auto vetelee silloin pidon muuttuessa minne sattuu ja kuskista se tuntuu tosi ikävältä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Muistelisin että varsin väsynyt narinahela takana jota ei katastusmies pyynnöstä huolimatta väljäksi havainnut, teki 210 stä hirveen ajettavan liukkaalla, eikä kuivalla eikä märällä kelillä ollut kuitenkaan ollenkaan huono.

Joku takapään juttu anyway.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ram kirjoitti:Aurauskulmaa jos on eturenkaissa liikaa, riittää se aiheuttamaan ikävää levottomuutta liukkaalla.
Auto vetelee silloin pidon muuttuessa minne sattuu ja kuskista se tuntuu tosi ikävältä.
Liikaa aurausta teki 202:n tosiaankin hankalaksi liukkaalla. ei uskaltanut ajaa 80 lujempaa... Aurausta säädin lähes nolliin ja rupes kulkemaan talvi liukkaalla nätisti.

No, kannattaa toki pitoautosta katsella ensin väljät ja sit vasta kulmat...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Täytynee käyttää pajalla tutkituttamassa alusta. Tosiaan kova kolahdus kuulu terävissä asvaltin poikittais saumoissa. Apukuskinpuolella edessä myös välystä hieman kun rengasta heiluttaa ylöosasta. Eli alustajumppaa tiedossa.
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Nyt kävi paavon kans sillai että keula aivan tontissa ja jousi maassa kahdessa osassa. Liekkö jo ollu pitempään poikki. Melkolailla keskeltä poikki. Täytyy samalla nakata uudet iskarit ja jouset etupäähän. Toivotaan että jousikuppi olis ehjä. Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Avotic kirjoitti: Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Jouset vaihtuu helposti, kunhan on OIKEA Mersun etujousille tarkoitettu puristin eli tuon näköinen:
Kuva

Millään käpälämallisilla en lähtis jousia vaihtamaan. Voi tulla otta kipeeksi ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Marco kirjoitti:Voi tulla otta kipeeksi ;)
Parhaassa tapauksessa, sikälimikäli jotain sattuu :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avotic
Viestit: 29
Liittynyt: 18.4.2012 15:56
Paikkakunta: Itärajalla

Viesti Kirjoittaja Avotic »

Marco kirjoitti:
Avotic kirjoitti: Onko minkälainen homma jousien ja iskarien vaihto tuohon classic e200cdi malliin?
Jouset vaihtuu helposti, kunhan on OIKEA Mersun etujousille tarkoitettu puristin eli tuon näköinen:
Kuva

Millään käpälämallisilla en lähtis jousia vaihtamaan. Voi tulla otta kipeeksi ;)
Mistä tälläsiä puristimia saa? Ei kellään sattuis olemaan myynnissä tai kohtuu korvausta vastaan lainattavaksi? Pitääkö muuta purkaa uutta asentaessa vai riittääkö että puristaa uuden linttaan ja nakkaa paikoilleen? Kumit ilmeisesti pitää jousiin uusia? Liekkö nekään tallella enää kun tuoki jousi oli pudonnu maahan.
Oiskohan tuo kolina tullu näistä jousista ja tuo surkea ajettavuus.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Tuosta voi tiedustella puristimia lainaan: viewtopic.php?t=19181&postdays=0&postor ... &start=270
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”