ABS+ESP+BAS Vikaa.

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

ABS+ESP+BAS Vikaa.

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Kävin tuossa muuan kohtalotoveria jelppimässä ja en saanut otsikossa mainittuja herjoja hävitettyä.

Tilanne oli saanut alkunsa siitä, kun kaveri oli huomannut ettei vasemman puolen parkit toimi. No nohevana oli sitten alkanut nyppiä sulakkeita irti ja tarkastellut onko mikään palanut. Muuten homma oli mennyt hyvin mutta hän oli etsinyt palanutta sulaketta väärästä sulakerasiasta. Tämän toimenpiteen jälkeen herjat ilmestyi. (Risa sulake löytyi lopulta ihan toisesta paikasta ja valot toimii nyt.)

Yritin saada "opetettua" rajat ohjauskulman tunnistimelle, ohjaus laidasta laitaan monta kertaa, jarrulla ja ilman. Ilman tulosta.
Aina vaan tulee herja (Carsoftilla) C1140 Steering angle sensor, open-circuit/short-circuit, initialisation.

Jos tyhjentää vikamuistin ja laittaa virrat päälle niin aina tulee sama vikailmoitus,

Kohde oli siis 210.206 vm 2003...

Mitäs nyt... :?:

Ei luulisi että itse asennon tunnistin olisi hajalla... Tai no mistäs näistä tietää. :kele:
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luultavasti yksi sulakkeista on laitettu väärään paikkaan takaisin.
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Kumpa vaan tietäisi mikä... :lol:
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos ensiksi tutkii kaavio kourassa ovatko kaikki niihin järjestelmiin liittyvät sulakkeet paikallaan. :idea: :D
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Nyt toimii... Parikin sulaketta oli väärässä paikassa. Tosin penkin alla olevassa rasiassa olevat tuottivat halutun tulosen. Oli 10 ja 11 sulake vaihtaneet paikkaansa.
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
CR
Viestit: 1
Liittynyt: 07.8.2012 23:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CR »

Löytyisikö joltain ohjauskulma-anturin kytkentäkaaviota?
Autona W210 E320cdi vm.01

liittimelle tuli johdot 1.vihreä (11,8v) 2.pun/valk (12,0v) 3.ruskea (maa) 4.pun/sin (jotain 0v tapaista)


vikakoodeina KTS:llä katsottuna C1140 -kääntökulman tunnistin (katkos)
ja C1504 -ratin asennon kalibrointi hukassa.
Asentoanturin arvo testerillä näyttää jatkuvasti nollaa, myös toista käytettyä anturia on kokeiltu.

Sulakkeet autossa on ehjät ja akussa latausta hyvin, valot palavat mittaristossa jatkuvasti.
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Aiheeseen liittymättä pitääkin mainita tällanen jännä juttu, että nuo valot saa syttymään myös sillai jos etupyörän laakeri on päässyt TODELLA väljäksi. :shock:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

CR kirjoitti:Löytyisikö joltain ohjauskulma-anturin kytkentäkaaviota?
Autona W210 E320cdi vm.01

liittimelle tuli johdot 1.vihreä (11,8v) 2.pun/valk (12,0v) 3.ruskea (maa) 4.pun/sin (jotain 0v tapaista)


vikakoodeina KTS:llä katsottuna C1140 -kääntökulman tunnistin (katkos)
ja C1504 -ratin asennon kalibrointi hukassa.
Asentoanturin arvo testerillä näyttää jatkuvasti nollaa, myös toista käytettyä anturia on kokeiltu.

Sulakkeet autossa on ehjät ja akussa latausta hyvin, valot palavat mittaristossa jatkuvasti.
Löytyy kuvat. Anturin tunnus on N49. Kääntökulma-anturin testaukseen löytyy tämmöinen ohje: Steering angle sensor signal input Disconnect ECM, ignition on > 3 VAC

Kuva

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

onre kirjoitti:Aiheeseen liittymättä pitääkin mainita tällanen jännä juttu, että nuo valot saa syttymään myös sillai jos etupyörän laakeri on päässyt TODELLA väljäksi. :shock:
Ja myös jos vaikka vaihtaa raidetangonpään ja aurauskulmat laitettu "arviosta".
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tai jos em. raidetangonpäätä tai pyöränlaakeria vaihaessa osuu vasara abs anturiin :ope: Ei mulle oo sattunu mutta oon kuullu että ois niin käyny :ope:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

CR kirjoitti:liittimelle tuli johdot 1.vihreä (11,8v) 2.pun/valk (12,0v) 3.ruskea (maa) 4.pun/sin (jotain 0v tapaista)
Hetkinen :roll: Puna/sinisessä pitäisi olla 12 V koska sille tulee sähkö sulakkeelta F4 (takapenkin alla, rear fuse box). Tarkasta vielä se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”