Vaihtelin tuossa illan silmään eteen jarrupalat ja levyt kun alkoi kuulua älytöntä rohinaa vänkärin puolelta jarrutettaessa. Arvelin, että olen vaihtamassa hyvissä ajoin kun ei vielä näkynyt merkkivaloa mittaristossa. Yllätys oli melkoinen, kun molemmilta puolilta kuluneisuuden varoittimen johdot olivat aikaa sitten katkenneet. Yksi pala oli jo kokonaan metallilla - niinpä, oli äänekäs, toinen aivan lopussa ja kahdessa pari milliä pintaa. Sarjassamme ei kovin vakava vika, mutta miksiköhän auto ei varoittanut jarrupaloista? Arvauksia, tietoja? Ovatkohan nuo jonkin sulakkeen takana? Se olisikin kätevä kikka, kun todennäköisesti olivat jo varoitusvaiheessa kun ostin auton noin 7000 kilometria sitten... No ei ollut kallis remontti joten ei harmita sinänsä yhtään, mutta voisihan tuon valoasian hoitaa kuntoon niin tietää jatkossa.
Ne jarrupalajohdot tai niiden niin sanotut kiinnikemuovit (joilla siis kiinni jarrupalaan) ovat muuten lievästi sanottuna heiveröisiä. Kumpikaan ei pysynyt ehjänä, mutta pysyvät paikoillaan.
W210 jarrupalavaroitin lomalla?
Näinhän se toimii. Tarkoitin tuolla johtojen poikki olemisella juuri sitä, että maadoituksen tekevä johdon pätkä oli kulunut aivan loppuun eli valon olisi pitänyt palaa jo hyvä tovi. Itse johto ei ollut poikki, ellei se sitten ollut sitä kuoren sisältä. Vaikea uskoa, kun näytti päällepäin ehjältä. Myös pistokepää vaikutti olleen kunnolla paikoillaan.