lisäistuin
lisäistuin
Mistähän kannattais alkaa tidustelemaan lisäpenkkiä Paavon pehvaosastoon siis farmariväyryseen , kun alkais alkuvuodesta oleen käyttöö sellaiselle . Konttorilla kehottivat originellipenkin hankintaan, jotta voivat hyväksyä otteeseen, mutta rahalle olisi muutakin käyttöä (veholla n 1500€ kuulemma ) ja 1998-mallisiin on tiettävästi tehtailtu itsekin lisäpenkkejä.
...siis konttorin vaihto... Meinasivat ekaksi että ei farmariin taida lisäpenkkejä voida laittaa, kun kantavuus ei riitä. Hämmästyin tod. ja sanoin et kai teillä on laskukaavat kantavuuden laskemiseen ja löysiväthän ne sellaiset. Tais muuten olla jotain 8.7 ihmistä kantavuuden puitteissa. Sitten sanoivat, että sitä ja tätä ja nännän nää vöistä ja avausmekanismeista ja näytin, että paavossa on kaikki valmiina. Oli jopa vyöt ja yksi penkkikin mut ei onnistunu leimaaminen edes tilapäiskuljetukseen. Myönsivät kyllä, että eivät ole oikein perillä näistä asioista ja mä printtasin niille netistä löytämiä määräyksiä em asioista, mut ei niin ei... Väsään penkin ja meen toiselle konttoorille, niitä täällä Tampereen ympäristössä onneksi riittää
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tullin vieressä ( onkos se nyt Sarankulmaa ) olevasta konttorista itse kävin aikanaan kysymässä.
Katsastus suoritettiin sitten Orimattilassa kun yhdellä mummolanreissulla oli sopivasti aikaa. Inssi ei mittaillut mitään, totesi vaan että näkee silmälläkin että riittää
Edit: Ei kaikilla niin ripeitä vapareita ole kuin ppd:llä. Katos jotkut meistä joutuu melkein asumaan autossaan
Katsastus suoritettiin sitten Orimattilassa kun yhdellä mummolanreissulla oli sopivasti aikaa. Inssi ei mittaillut mitään, totesi vaan että näkee silmälläkin että riittää
Edit: Ei kaikilla niin ripeitä vapareita ole kuin ppd:llä. Katos jotkut meistä joutuu melkein asumaan autossaan
® Mesen linttaklubi
Tos mun Väyryses on myös luukut joten koitan rakentaa niillä sen penkin. Taitaa olla pösön penkin sovittelu hankalampaa ja ehkä henkisesti virheellinen ratkaisu mulla on allergiaa ranskalais...Arto N kirjoitti:Haluukko ostaa aidon ja alkuperäisen jonkin Pösön, en tiedä minkä lisäpenkin.
Saat vitosella
Kakkosnelosessa on ne luukut siellä kontin pohjassa, kun aukaisee ne ja tekee kansiin pehmusteet niin se on siinä
Niskatukena se rättiverkko
Tuommosen Paavo-lavetin omistajana ja muutaman kersan isänä mietin tässä päivänä muutamana itekin tuota lisäpenkkihommaa. Äkkiseltään ei kyllä avaudu miten sillä yhdellä luukulla saisi penkin konttiin, vai onko mulla joku köyhän miehen versio, eli puuttuu luukku(ja)?
Vyöt tarvittaneen, vai tarvitaanko,kö?
Vyöt tarvittaneen, vai tarvitaanko,kö?
PLBKAC
Nuin uudessa autossa on mahdollisesti eri säännöt kuin 124-farmarissa.
Jos auto on ey-tyyppihyväksytty (väykky kai on) niin siihen asennettavilla varusteilla pitää myös olla ey-hyväksyntä. Eli käytännössä vaatii joko tehtaan oman sarjan tai jonkun valmistajan hyväksyttämän sarjan. Tämä ei ole 100% varmaa tietoa mutta kannattaa kysästä konttorilta ja tiedustella tuosta ey-hyväksynnästä ja sen vaikutuksesta omatekoisiin penkkeihin.
Jos auto on ey-tyyppihyväksytty (väykky kai on) niin siihen asennettavilla varusteilla pitää myös olla ey-hyväksyntä. Eli käytännössä vaatii joko tehtaan oman sarjan tai jonkun valmistajan hyväksyttämän sarjan. Tämä ei ole 100% varmaa tietoa mutta kannattaa kysästä konttorilta ja tiedustella tuosta ey-hyväksynnästä ja sen vaikutuksesta omatekoisiin penkkeihin.
I drive an Opel. What's your excuse?
Käsittääkseni 98-vuodesta alkaen tyyppihyväksyntä ja koskee ainakin istuimen kiinnityspaikkoja, mutta täytyykö myös istuin olla tyyppihyväksytty (siis originel) en saanut konttorilta tyhjentävää vastausta . Vuodeta 99- alkaen lienee vyöpakko myös takana.... Kaiken kaikkiaan paikallisen konttorin info kovin sekasisältöistä musta tuntuu -infoa...Melitos kirjoitti:Nuin uudessa autossa on mahdollisesti eri säännöt kuin 124-farmarissa.
Jos auto on ey-tyyppihyväksytty (väykky kai on) niin siihen asennettavilla varusteilla pitää myös olla ey-hyväksyntä. Eli käytännössä vaatii joko tehtaan oman sarjan tai jonkun valmistajan hyväksyttämän sarjan. Tämä ei ole 100% varmaa tietoa mutta kannattaa kysästä konttorilta ja tiedustella tuosta ey-hyväksynnästä ja sen vaikutuksesta omatekoisiin penkkeihin.
Kannattaa jutella sen katsastusmiehen kanssa joka auton tulee katsastamaan. Tulkinnat vaihtelevat valtakunnallisesti -jopa paikallisestikin- valtavasti, se ensimmäinen hyväksyntä on tärkein -olkoompa sitten tehty vaikka mutu-pohjalta tai improvisoiden. Ei ne katsurit tiedä itsekkään mitä niiden olisi tehtävä ja miten, neuvoja kysellään usein Aken pääkalloluolasta saakka, ja laihoin ja sekavin tuloksin. Etsi käsiisi jokin rohkea yksitynen katsastaja, joka tarttuu toimeen, eikä veivaa asian kanssa.iglu kirjoitti:Käsittääkseni 98-vuodesta alkaen tyyppihyväksyntä ja koskee ainakin istuimen kiinnityspaikkoja, mutta täytyykö myös istuin olla tyyppihyväksytty (siis originel) en saanut konttorilta tyhjentävää vastausta . Vuodeta 99- alkaen lienee vyöpakko myös takana.... Kaiken kaikkiaan paikallisen konttorin info kovin sekasisältöistä musta tuntuu -infoa...Melitos kirjoitti:Nuin uudessa autossa on mahdollisesti eri säännöt kuin 124-farmarissa.
Jos auto on ey-tyyppihyväksytty (väykky kai on) niin siihen asennettavilla varusteilla pitää myös olla ey-hyväksyntä. Eli käytännössä vaatii joko tehtaan oman sarjan tai jonkun valmistajan hyväksyttämän sarjan. Tämä ei ole 100% varmaa tietoa mutta kannattaa kysästä konttorilta ja tiedustella tuosta ey-hyväksynnästä ja sen vaikutuksesta omatekoisiin penkkeihin.