Tuommonen pitäis nyt saada laiteltua, eikä itellä syystä tahi toisesta wis suostu toimimaan, löytyiskös ohjeet antureiden reikien sijoitukseen? Farkku -00 malli.
Ko. kapistushan on mallia biltema (nyt molemmissa autoissa on ollu vuosia, kyllä ne toimii! ), ja sehän tarvii vain + ja -, löytyiskös jostain joku muu johto kuin pakkivalon takaa? Eli tuleekos tonne taakse esmes orkkis parktronicin johtoa tms?
Parkkitutka jälkiasennuksena, löytyykö ohjeet
W210 en tiedä mitään eikä Wis ole tässä koneella mutta jos on vastaava kun w202 niin kerronpa jotain.
Alkuperäiselle parktronikille tulee mm nopeussignaali oikelta takapyörältä, peruutusvalolta heräte jostain keskikonsolin liittimestä, virtoja sekä valo ohjauksia. Alkuperäinen systeemi on aika monimutkainen jolla on oma johtosarjansa.
Tässä tapauksessa voisi olla helpoin / toimivin ratkaisu napata heräte peruutusvalolle menevästä johdosta, joko hiukan ennen takavaloa tai sitten sieltä keskikonsolista ( kun vaan varmistaa että mikä johto se on). Taitaa olla sama johto niin itse ottaisin helpoimmasta kohtaa
Puskuri vaan pois ja purkaa sitä jos tarve on ja asentelee anturit ja sitten johdot sisään sieltä läpivientikumista mistä alkuperäiset (parktronic) johdotkin menee. Virran voi napata suoraan akulta tai sitten jos w210 on jotain valmiita sulake paikkoja. Sitten vaan kattoo mistä johdosta heräte ja homma pakettiin ja kovaa ajoa.
Alkuperäiselle parktronikille tulee mm nopeussignaali oikelta takapyörältä, peruutusvalolta heräte jostain keskikonsolin liittimestä, virtoja sekä valo ohjauksia. Alkuperäinen systeemi on aika monimutkainen jolla on oma johtosarjansa.
Tässä tapauksessa voisi olla helpoin / toimivin ratkaisu napata heräte peruutusvalolle menevästä johdosta, joko hiukan ennen takavaloa tai sitten sieltä keskikonsolista ( kun vaan varmistaa että mikä johto se on). Taitaa olla sama johto niin itse ottaisin helpoimmasta kohtaa
Puskuri vaan pois ja purkaa sitä jos tarve on ja asentelee anturit ja sitten johdot sisään sieltä läpivientikumista mistä alkuperäiset (parktronic) johdotkin menee. Virran voi napata suoraan akulta tai sitten jos w210 on jotain valmiita sulake paikkoja. Sitten vaan kattoo mistä johdosta heräte ja homma pakettiin ja kovaa ajoa.
Mieluusti sen virran, tuohan siis ihan + ohjattu, semmosesta mistä se oikeasti kuuluu, minen rosmoliittimiä käytä. Tietysti sen takavalon liittimen ku aukasee jos sinne sais tinailtua.. Takapenkin alla toki näytti olevan aika tyhjää täynnä oleva sulakerasia, jos sieltä löytyis jokin.
Muistelin vaan et wissistä löytyy kuvat reikien porailukohdista, ettei välttis tarvis irrottaa ees puskuria. Helpottais kummasti ku ei viitsisi purkaa autoa työmaalle halliin.
Muistelin vaan et wissistä löytyy kuvat reikien porailukohdista, ettei välttis tarvis irrottaa ees puskuria. Helpottais kummasti ku ei viitsisi purkaa autoa työmaalle halliin.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Minä asensin kerran peruutustutkan Saabbiin siten että peruutusvaloille menevä johto poikki ja siihen liitoksen kylkeen sitten juottamalla peruutustutkan virtajohto. Kutistesukka päälle niin hyvä siitä tuleesv22 kirjoitti: Tietysti sen takavalon liittimen ku aukasee jos sinne sais tinailtua..
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa