Lasinnostin antautui

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Lasinnostin antautui

Viesti Kirjoittaja Generig »

(onkohan oikea alue...)

Kävi niin hulvattomasti, että vas takaoven lasin nostin lopetti toimintansa. Tai toimiihan se, mutta lasi ei liiku. Jotain mekaanista ääntä sieltä ovesta kuuluu. Lasi ei pysy ilman apuvoimia ylhäällä, on siis teipattu nyt ylös. Oireita oli jo ennemmin, piti houkutella ylös (aivan kuin Eerolan autossa).

Kysymys kuuluukin, että onko se lasin nostin vaijerilla vai onko se hissityyppinen? Moottoreita on kuulemma mennyt ja sen saa erikseen ostaakkin.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jottei olis vaijerilla? Ainakin C:ssä on.
ml65
Viestit: 677
Liittynyt: 26.7.2006 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ml65 »

-97 vuosimallissa on ainakin vaijerilla.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Jees, ei kai se auta kuin avata verhoilu ja kurkkia sitään. Samalla voi rikkoa tusinan verran kiinnikkeitä ja ovenkahvan. Vaijeriksi minäkin sitä mieltäisin, ainakin omituisista äänistä päätellen.

Koneisto maksaisi 107e ilman moottoria. Katsotaan miten käy.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Verhoilun kiinnitysruuveja löytyy lukkomekanismin muovikehyksestä, keskeltä ovea pyöreän peitenapin takaa, sekä avauskahvan taustalevyn takaa. Sen jälkeen vain jostain rakosesta kämmen väliin ja suoraan vetäisemällä kiinnikkeistään irti ympäri ovea. Nyt vielä verhoilun yläreuna nostamalla irti päällypuolella olevista klipseistä. Klasin kytkimen johto omaa aika vähän turhia varoja, mutta se irti siitä yläpuolelta. Sitten oven alareunassa olevan valon heijastin työntämällä irti, jotta sen johdot saa irroitetuksi.
Tämän jälkeen verhoiluosa on vapaana, sitten suojamuovi varovasti irti liimoistaan, ja homma on käsillä vaijerineen.
Kuva
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Nämä TomaattiII:sen ohjeet voisi aivan hyvin laittaa tuonne mekkaan kuvien kera. On sen verran tuo mies syventynyt tuohon väykyn purkamiseen, että nämä ohjeet saisi olla näkösällä koko ajan. Moni muukin varmasti kaipaa ohjeita verhoilujen purkamiseen.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

No mikäpä ettei, mutta voisihan se Generig toki kommentoida ensin, mikäli siinä irroituksessa oli jotain höpinöistäni poikkeavaa... se kun tuli tuosta ihan yht'äkkiä kirjoiteltua, että tuliko siinä kaikki? :)
Kuva
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Tomaatti II kirjoitti:No mikäpä ettei, mutta voisihan se Generig toki kommentoida ensin, mikäli siinä irroituksessa oli jotain höpinöistäni poikkeavaa... se kun tuli tuosta ihan yht'äkkiä kirjoiteltua, että tuliko siinä kaikki? :)
En kommentoi mutta jos tulisin käymään niin saisit tehdä koko homman =)

Ei vaitsis, onhan noita nyt irroteltu. Menee varmaan pari päivää että ehtii repiä sen verhoilun vaihtokuntoon.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niitä vaijerihäkkyröitä tuntuu menevän... edessä huomattavasti toimivampi vipusysteemi vaikka särkyy niitäkin enempi ajetuista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takaovien lasinnostimia menee paljon.
Teräsniiteillä kiinni, pitää olla hyvät pihdit jos aikoo laittaa kuten kuuluu.

Uusi koneisto taisi olla kuudenkympin luokkaa KL:ssä ?
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Nostin on vaihdettu. Ei ollut vaijeri poikki vaan hypännyt ylemmältä rullalta. Aika sylttyähän siitä oli tullut. Oven verhoilun purkaminen oli pikku juttu. Suurimmat hankaluudet olivat niissä piuhoissa. Niissä ei juuri varaa ole.

Ainakaan tämä lasin nostin ei ollut teräsniiteillä kiinni. Pora meni kuin voihin. Uusi nostin napsahti paikalleen suht helposti. Teräsniittejä ei käteen löytynyt (olisi niitä kuulemma ollut) joten aluniiteillä se kiinni tuli nytkin. Koko vaihto vei aikaa noin 40 min sisältäen toisenkin verhoilun irrotuksen sillä se pakollinen johto jäi toki kiinnittämättä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Katohan, pystinhaltija demoaa myös osaamisensa teknistä puolta.
Hyvä kun tuli kuntoon!
Pro HVM
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nyt on tämäkin kokeiltu ihan itse. Kustannukset 69 euroa mekanismista (Merteil) ja jotain hiluja pop-niiteistä (Biltema).

Ohje ovipahvin irroitukseen: http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... ement.html

Yo. linkissä ei näyttänyt olevan SRS-lätkää ovessa. Jos sellainen autossa on, niin sielläkin tosiaan on yksi ruuvi.

Tuollainen se on ilman pahvia:
Kuva

That's your problem:
Kuva

Porataan niitit pois, alumiinia ne oli tässä - varmaan vaihdettu jo aiemminkin tuo nosturi:
Kuva

Silikonirasvaa tuli laitettua liikkuviin osiin tässä vaiheessa.

Moottori vanhasta uuteen:
Kuva

Tuosta näkyy mitä niittejä laitoin ja mihin (4 kpl 4,8x7,1 mm):
Kuva

Alapää kiinni ikkunan kiskoon, onnistuu myös niittaamisen jälkeen:
Kuva

Eipä ollut sopivia liimoja, teippailin muovin ilmastointiteipillä:
Kuva

Valmis:
Kuva

(Pakkausteippi tarttuu aika perusteellisen tiukasti, vieläkin on lopullinen putsaus tekemättä...)
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Ite tilasin Ebaysta korjaussarjan mikä maksoi posteineen kympin verran, hyvin sai silläkin takalasin nostimen toimimaan.

Sitä vaan ihmettelin, että mitenkä olette kiinnittäneet hississä olevan muovihärvelin siihen lasin alareunan kiskossa olevaan metalliin? Tossa sarjassa tuli jonkinmoinen uusi tappi vanhan metallitapin tilalle, mutta päädyin laittamaan ihan pultilla ja nylocilla kiinni ja hyvin tuntui pelaavan. Vielä täytyy etsiä ohje siitä "sopeutuksesta" että saa automaattitoiminnot pelaamaan katkaisijasta...
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Jos lasin automaattista alas ja ylösmenoa tarkoitat niin painetaan napista alaspäin kunnes lasi on alhaalla plus muutama sekunti ja sama ylös suuntaan. Sen jälkeen lasi menee ylös ja alas kerralla.
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

^ Just sitä, kiitoksia.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

kuskin oven lasi aukesi vain puoleen väliin, joten kaikki konstit ja ohjelmoinnit tuli koitettua. sitten ovipahvi irti ja oven stoppari ollut irti edellisen omistajan toimesta. stoppari oli lyönyt ikkunakiskon mutkalle, joten ikkuna ei siksi auennut. laudanpätkällä hakkausta ja taas pelaa, tosin kisko pitäs vaihtaa ku ikkuna poistuu siitä noin 5cm matkalla. aattelin laittaa tänne ku vian syy oli aikas yllättävä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”