orginel xenon valojen kunostusta..

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

orginel xenon valojen kunostusta..

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Tuli tuossa uhrattua verta ja hikeä noiden etuvalojen kans niin ajattelin muutaman kuvan laitaa tänne

tuosta lähettiin
Kuva

Tuossa osittain hieottu vesihioma paperilla mataksi
Kuva

Ja tuollaset sitten niistä tuli. paremmatki olis saanut...
Kuva
Kuva
Kuva
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29102
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ai veljet :shock: ja minulla on tuo homma edelleen tekemättä omaan väykkyyn.
Listaahan sinäkin työvaiheet ja tarvikkeet mitä käytit, vai olitko jo jonnekin kirjoitellut ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

tuommosen oli kokenu meilläki asentajan väykky jo toiselta puolen. Voi sanoa että muuttuu!
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Kyllähän tuo valon määrä ihmeesti lisäänty :lol:
mitenkäs pystyskö noiden 35w tilalle nakkaan 55w suoraan vai pitääkö ballastit vaihtaa :?:

Joo pitää kirjotella noi työvaiheet ja tarvittavat työkalut toisella kertaa...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

ProZero kirjoitti:Kyllähän tuo valon määrä ihmeesti lisäänty :lol:
mitenkäs pystyskö noiden 35w tilalle nakkaan 55w suoraan vai pitääkö ballastit vaihtaa :?:

Joo pitää kirjotella noi työvaiheet ja tarvittavat työkalut toisella kertaa...
Oliko tätä autoa koskaan pesty ?
Olipa hurja lähtötilanne kuvuissa.

Eikös se ollut niin että ballasti ja poltin oltava samaa wattilukua...toisella palstalla taisi olla juttua.

Työkaluja sinällään ei tarvitse muuta kuin myllytyskoneen (biltema/motonet 25€) ja autoglymin myllyvahaa....menee se 1min per lamppu.

.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Ei noihin tuon kuntoisiin väykyn tai muidenkaan umpioihin pure pelkkä myllytys vaikka olis kuinka tehokas kone ja kuinka karkeat aineet. Vaatii tuossa kunnossa jo aina hiekkapaperia.

Varsinkin noissa väykyn umpioissa kun alkaa kellertämään se tehtaan laittelema lakka/uv-suoja niin se ei kyllä lähde pois muutakuin raaputtamalla partaveitsen terällä taikka mattopuukolla taikka hiomalla oikeasti antaumuksella joko käsin taikka koneella.

Itsellä tulee noita umpioita hiottua vähän kunnosta riippuen noin 600-800grit aloitus ja pinnat suoriksi eli hartaudella hiotaan kunnes on kaikki syvimmätkin naarmut antautuneet. Sitten 1000grit että saadaan edellisen jäljet pois, sitten 1500grit ja vielä 2000grit. Jos jaksaa niin vielä hienommalla.

Tämän jälkeen sitten myllytellään kirkkaaksi.

Käytännössä umpion kunnosta riippuen ja käsin hioen menee noin 15-30min per umpio.

Jos olis paineilmakäyttöinen epäkeskohiomakone niin menis noin 5-10min per umpio.

Tietysti hiotussa umpiossa ainut ongelma on saada siihen se UV-suoja, muuten se hapettuu uudestaan nopeasti. Kunnon vaha joka sisältää UV-suojan riittää, mutta niitä saa laitella lisää kokoajan että suojaa on pihassa. Jotkut myös lakkaavat noita umpioita tämmöisen käsittelyn jälkeen. Nykyään on sitten myös lamppukalvoja ihan kirkkaanakin jotka näyttäis olevan näppäriä, omani olen ostanut quartz.fi nimisestä paikasta. Helpompaa käyttää kuin ikkunakalvo ja ainakin paksuus on sen kokoista että varmasti suojaa :)
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

nuo oli kyllä oikesti surkeassa kunnossa ja enpä tiedä miten tuota on pesty ja auto ole ollut ku itellä muutaman kuukauden.

Tuota suoja kalvo kyl vois kokeilla ,kun tuossa ex c36 oli toinen etu valo korjattu kyseisellä tavaralla ja oli ihan toimiva ratkasu..

ja itse myllytykseen ja työ kaluihin.

1000 ja siitä ylöspäin vesihiomaparia
(itellä oli vain 1000:sta ja jätää aika karkiaksi)

2kpl suihku pulloja (toiseen vettä ja toiseen lasin pesu nestettä)

myllytys- ja akkuporakone
(myllytys kone kyrvähti ekan lampun aikana :lol: )

erinlaisia laikko ( myllytys koneessa lampaan laikka ja porakoneessa oli pallo mallinen kangas laikka)

puuvilla kangasta (esim vanha T-paita)

nippu siteitä ( näistä lisää myöhemmin)

Hionta tahnoja
( ite käytin fareglan g3 ja autoglymin paint removatoria. parempia vaihto ehtojakin varmasti on)

kovavahaa
( ite käytin turtlewakin märkävahaa vihreästä purkista kun sattu sitä nyt oleen )

Vaihe1:

Hiotaan vesihiontaparilla pinta tasaiseksi koloista ja naarmuista runsaasti vettä käyttäen.

huuhtele välillä lasin pesunestellä ja kuivaa pinta että näet onko pinta tasainen ja siirry sitten seuravaan paperiin ja runsaasti sitä VETTÄ!

toista tätä niin kauan että et huomaa pintaan tulevan enään muutosta.

Vaihe 2:

sirrytään käyttämään koneellista hiontaa ja hionta tahnoja

itse hion ensin tuolla fareglan g3 ja myllytyskonella vaahto muovi laikalla joka oli läpi märkä ja sumuttelin samalla lisää vettä jos alko kuivumaan.

vaihdoin sitten tuohon lampaan laikan että sai lisää kiiltoa.
pesin lampun aina välillä lasin pesun nestellä että ylimääräinen tahna lähti pois ja näki minkä lainen pinnasta tuli.

Vaihe 3:

tässä vaiheessa siirrytään kiilottavaan ja loppuliseen killon tekevään ohuvaan hionta tahnaan (ite käytin tuota auto glymiä) ja sitä vettä pitää muistaa käyttää.

itse käytin pora konetta kun sippas tuo kiilotuskone.

käytin 3 eri kokoista kangaslaikkaa.

pienellä kangas laikalla on helpompi saada epä taiaiset kohdat kiiltäviksi.
isonsin aina laikaa kun pinta alkoi tasoittua ja viimeseksi sitten kiedoin kankaan palan isonlaikan päälle jonka kiristin nippusitellä siihen varteen kiinni :wink:

runsaasti vettä käytäen kiillotin kankaalla sitten lopulliseen kiiltoon.

Vaihe 4:Vahaus

pese pinta huolellisesti lasinpesu nesteellä.

Jos käytät kovavahaa niin purkin ohjeiten mukaan.

Itse levitin hieman konetta käyttäen ja kilotaen tuota märkä vahaa.
annoin vahan vähän aikaa vaikuttaa ja kankaalla käsin puhdistin ylimääräisen vahan pois. sumutin pikkusen pintaan vettä ja levitin vielä toisen kerroksen vahaa.

loppu kiilotus usealla kankaan palalla tai mikrokuituliinalla
ja valmista tuli :D
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei takuulla hapetu mihinkää nuo lasit vaikka jättäis vahaamattakin. 5v. sitten tuli väyrysen lasit putsattua ja vielä kiiltää nykyiselläkin omistajalla vaikka vahaa ei ole nähny kuin toimenpiteen yhteydessä :) Lakka ei edelleenkään kelpaa katsastuksessa, se kun rikkoo valokuvion.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

sonikki kirjoitti:Lakka ei edelleenkään kelpaa katsastuksessa, se kun rikkoo valokuvion.
**kat se mitään kuvioita riko...
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kone kirjoitti: **kat se mitään kuvioita riko...
Tää on varmasti hyvä selitys myös katsastusinssille ku laitteet sanoo muuta :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Eipä katsuri sanonu tuosta mitään.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kone kirjoitti:Eipä katsuri sanonu tuosta mitään.
Hyvimpä ne lakatut on ainakin jyväskylässä kelvanneet katsurille kun niitä serkkulikan mies usiammatkin lakannut ja mielipiteen konttorilta kysynyt.
Kait ne pystyy lakkaamaan niin ett valokuvio menee pieleekin :?
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Justiin oon menossa talliin tekemään samantapaista operaatiota. Lähtötilanne ei ole onneksi edes puoliksikaan noin paha. Mulla on tuossa hankittuna Meguiarsin extraheavypolishinsupergroominheavydutykit, siis juuri pahaksi päässeiden umpioiden pinnan kiilloitukseen tarkoitettu satsi. Voin laittaa kokemuksia, miten tuo puraisee.

Toinen hieno homma mitä tapahtui näiden xenonien tiimoilta, ajattelin vaihtaa molemmat poltimot samalla että alkais vähän näkemään. Kun on vielä aika iso kirkkausero noissa nykyisissä.

Saitana miehenä tilasin Saksan ebaystä Philipsin 5000K D2R parin hintaan 33.50e. Hinta oli sopiva, eihän sillä saa kun yhden kiinalaisen kotoa. Mutta ketuiksihan taas tietty meni. Eipä tullut heijastinmallin polttimot, vaan tuli D2S malliset. Laitoin jo sähköpostia myyjällä, että mitä se tuumii. Vastausta/ehotelmaa ei ole kuulunut. Niin halvat noi on ettei ainakaan kannata takas lähetellä...

Kuinkakohan kivasti nuo häikäisee vastaan tulijaa kun se rengas puuttuu siitä polttimosta. Tunnustaako kukaan kokeilleensa väärää polttimoa? Kyllähän se ainkin sinne menee, sen tiedän...
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Joo hyvä jos saa muidenkin kokemuksia tänne. itellä olis kans tarkotus polttimot vaihdella tässä lähi aikoina.

xenonled.comista meinasin tilata noita tukkuja.
muilla kokemuksia kyseisetä puljusta?

minkälainen tuo automattisen korkeudensäädön toiminta periaate on?
koitin tuossa valojen korkeutta säädellä , mutta tuntu että kuinka pyöritteli sitä ruuvia siitä päältä niin oikein tapahtunut mitään? laijimainen ruuvi sivuttais säätö ja keskimäinen korkeuden? käyttöohje kirjasta oikein löytynyt mitään ohjeita noiden valojen säätämiseen.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin auton alla on anturit edessä ja takana kiinni tukivarsissa. Tukivarsien asento tulee pienten koiranluiden kautta anturille etu- ja takapäästä. Jossain lasketaan kulma jossa auto on tukivarsien suhteessa runkoon eli anturien asennon perusteella ja valojen korkeus säädetään sen mukaan. Joten älä koske ruuveihin... Star kertoo varmaan jotain. Nämä pikkukoiranluut on joskus irtipoikki syystä tai toisesta, yleensä takaa, näkee auton alta silmällä, ainakin kun muovit poistaa edestä.
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Kyllä perussäädönkin pitää olla kohdallaan, ja se säädetään sieltä umpioiden ruuveista. Jos näin ei ole, ja vaikka kaikki automaattisesti tapahtuva säätö toimisikin oikein, se säätää väärälle korkeudelle.
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Tuli haettua paavoon pitkäleima. Valotkin tuli sit säädettyä samalla reissua kohdalleen. Katsuri sanonut valoista muutako että kannattais polttimot vaihtaa kun noin hirveä sävyero :lol:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Mostro kirjoitti:Justiin oon menossa talliin tekemään samantapaista operaatiota. Lähtötilanne ei ole onneksi edes puoliksikaan noin paha. Mulla on tuossa hankittuna Meguiarsin extraheavypolishinsupergroominheavydutykit, siis juuri pahaksi päässeiden umpioiden pinnan kiilloitukseen tarkoitettu satsi. Voin laittaa kokemuksia, miten tuo puraisee.

Saitana miehenä tilasin Saksan ebaystä Philipsin 5000K D2R parin hintaan 33.50e. Hinta oli sopiva, eihän sillä saa kun yhden kiinalaisen kotoa. Mutta ketuiksihan taas tietty meni. Eipä tullut heijastinmallin polttimot, vaan tuli D2S malliset. Laitoin jo sähköpostia myyjällä, että mitä se tuumii. Vastausta/ehotelmaa ei ole kuulunut. Niin halvat noi on ettei ainakaan kannata takas lähetellä...

Kuinkakohan kivasti nuo häikäisee vastaan tulijaa kun se rengas puuttuu siitä polttimosta. Tunnustaako kukaan kokeilleensa väärää polttimoa? Kyllähän se ainkin sinne menee, sen tiedän...
Headlight Restoration Kit on ihan hyvä ja helppo kun sisältää kaiken tarvittavan. Ei kuitenkaan erityisen vakuuttava joten saman tekee varmasti muillakin välineillä. Jos umpiot on tosi pahat (kuin esim. ketjun ekassa viestissä), kannattaa alustaa karkeahkolla vesihiomapaperilla niin pääsee vähän vähemmällä hinkutuksella.

Ainakaan minä en osaa sanoa, että häikäisevää hajavaloa olisi tullut D2S polttimoilla lisää verrattuna heijastinmalliin. Muutakaan eroa en tyhmä huomannut, vaihdoin ekaksi rikkinäisen ja vertasin kuviota yms. tallin seinää vasten. Sivuleikkurilla joutui yhden pikkukolon järsäsemään muoviin että sai paikalleen...
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Miten toi on voinu mennä noil muoveil katsastuksesta aikasemmin vuosin läpi? :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Kysy kamuxin myyjiltä että miten ne on tuon saanut huijattua läpite :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Kyllä kunnon ammattimies leimaa auton ku auton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”