Maalipinnan hapettuman poisto

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Maalipinnan hapettuman poisto

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Onko joku hyvä ja helppo tapa poistaa hapettuma maalipinnasta,muuten niin siisti maali.

Myllytys kone löytyy kyllä mutta kauhee homma,valkoinen auto,tai kerman värinen kai.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

On heleppo ja nopia tapa, se myllytys. Valkone kaikista helepoin vie kiilotellakkin.

Mutta mitä se "hapettuma" on? Koko auto mataks kulahtanu eli aurinko polttanu? Ei auta ko myllyttää koko auto jos näin.
E46 330D & E46 328i
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Juu,sellanen se on matta ja nihkee.

Millä aineella ootta vetäneet,huomasin että merkkiä ja litkua on jos jonkin laista.

Yleensä ei oo tarttenu maalille tehdä mitään,onkohan tätä sitte vaan ajettu ja pesty kun tollaaseksi päässy.

Aika ruosteeton 99 malliks,yks paikka pitää pohjaan hitsata ennen leimaa.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Itte enno käyttäny ko 3m tuotteita. 50-70€ maksaa yks puteli kiilotustahnaa ja vajaa 20€ sille tarkotettu laikka sitten.
E46 330D & E46 328i
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Eipä meidän cityssä ollu kun Prestaa,autoglym,turtlee,korrekkia.

En vielä ostanut noista mitään,ko en niistä mitään tiedä.

Noi kaks ensimmäistä oli minusta aika kalliita!
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Glymin punanen on hiovaa, kihnuttaa nuo mattaantuneet kohdan sillä niin monesti että miellyttää ja lopuksi vetäsee koko auton pintaan niin tulee "useimpia tyydyttävä pinta".
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

sonikki kirjoitti:Glymin punanen on hiovaa, kihnuttaa nuo mattaantuneet kohdan sillä niin monesti että miellyttää ja lopuksi vetäsee koko auton pintaan niin tulee "useimpia tyydyttävä pinta".
Kannattaa laittaa joku oikee kunnon vaha pintaan, tuo glymin punanen ei kestä ku kaks tai kolme pesua :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nyt on tullut glymin punaisen päälle laitettua
http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_collinite_476s/
ja aika näyttää miten pysyy. Kuulemma oikein hyvin.
On tosi helppo levittää ja kiillottaa ja tulee kiiltoa, niistä ei moittimista.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Mika.S kirjoitti:Kannattaa laittaa joku oikee kunnon vaha pintaan, tuo glymin punanen ei kestä ku kaks tai kolme pesua :wink:
Eihä se oikein kestäkkään ja muutenkin on vähän mitä on, niin kuin kaikki marketti-vahat, mutta onhan se parempi kuin ei mitään ja samalla aineella onnistuu tuo kiilloitus :)
Lähinnä tuossa ajattelin että tässä ei haeta vimpan päälle näyttelypintaa tai muutenkaan superpriimaa, kun kauhisteltiin jo noita Prestan ym. hintoja :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Joo kyllä se halvemmillakin mömmöillä onnistuu, kun ei kuitenkaan ole tarkoitus mitään urakointia aloittaa. Itse myllytin ekan autoni tuossa 2viikkoa sitten ja hyvä tuli. Käytin Brayt T1 hionta-ainetta ja ihan perus villalaikkaa. Hiontaahan se käytännössä on, joten ei kannata hoppuilla jos ei ole ammattilainen. Enemmän voi aina ottaa mutta hiottua on paha laittaa takaisin. Mutta loppujen lopuksi ihan helppoa hommaa.

Ammattikoneilla ja aineilla varmaan vielä helpompaa :whistle:
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pitäs myös joku päivä puunailla koneellisesti, puol autoo maalipölyssä joten ei ihan kevyt projekti. Mietin toisaalta et vetäsis 4000/6000 vesissä pahimmat, siitä sitten normivahoilla kiiltoa
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

dealer kirjoitti:Nyt on tullut glymin punaisen päälle laitettua
http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_collinite_476s/
ja aika näyttää miten pysyy. Kuulemma oikein hyvin.
On tosi helppo levittää ja kiillottaa ja tulee kiiltoa, niistä ei moittimista.
Monet kehuu noita Colliniten vahoja, itellä ei oo kokemuksia noista.
sonikki kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:Kannattaa laittaa joku oikee kunnon vaha pintaan, tuo glymin punanen ei kestä ku kaks tai kolme pesua :wink:
Eihä se oikein kestäkkään ja muutenkin on vähän mitä on, niin kuin kaikki marketti-vahat, mutta onhan se parempi kuin ei mitään ja samalla aineella onnistuu tuo kiilloitus :)
Lähinnä tuossa ajattelin että tässä ei haeta vimpan päälle näyttelypintaa tai muutenkaan superpriimaa, kun kauhisteltiin jo noita Prestan ym. hintoja :D
On se parempi ku ei mitään :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Juu ihan vaan maalia vähän kirkkaammaks ei muuta.

Pitänee sitä punasta sitte
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mitenkähän tämmönen toimis? Lähes samanhintasta punasen kans :roll:

http://www.autonhoitokauppa.fi/auto-fin ... ish-250-ml
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä ole kokemusta :roll: kenties jollain on.
Tekstistä
Sopii käytettäväksi erityisesti silloin, kun useammalle käsittelylle ei ole aikaa.
ajattelin kommentoida että ei kyllä ole aikakysymys voiko vetää kiillotuksen jälkeen vahan päälle :shock:
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Itse tullut vastaavissa myllytyksissä käytettyä Autoglymin 02B:tä.

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

dealer kirjoitti:Eipä ole kokemusta :roll: kenties jollain on.
Tekstistä
Sopii käytettäväksi erityisesti silloin, kun useammalle käsittelylle ei ole aikaa.
ajattelin kommentoida että ei kyllä ole aikakysymys voiko vetää kiillotuksen jälkeen vahan päälle :shock:
Tässätapauksessa ku vedetään mutkat suoriksi nii glymin punanen tai tuo auto finesse mitä ehotin ajaa varmaan asiansa, sitten jos ruvetaan mylläämään oikeasti nii vaatii oman mylläystahnan ja vahan vielä erikseen :roll:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin kun se punainen glym ei kestä pinnassa, ainakaan vanhempi tuote ei kestänyt :roll:
Ei oikein ole järkeä kiillottaa kun on kohta taas kiilto kateissa, ja edelleen se että punaisella glymillä vedettyyn pintaan heti päälle vahaaminen on hyvin nopea ja helppo homma
oulaistenliikenne.fi
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Hyviä vinkkejä ja kokemuksia,kiitos.

Piti vielä kysyä jotta mulla on tuossa sellainen lampaantalja laikka, niin riittääkö se vai pitääkö olla jokin muu,etten pilaa maalia tolla.

Tuossa on säädettävät kierrokset,mikä olis paras kierros ettei tule hasardia?
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Ennenkuin alat hommaan niin kannattaa pitää mielessä että sitten pitäis saada mahdolliset ajojäljet ja holot pois, jollei näihin ole aineita ja laikkoja yms. niin kannattaa harkita alkaako ollenkaan hommaan laikalla. Käsipelillä saattais tulla ok, mutta hommana iiiiiiiiso :-)
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Villalaikka on periaatteessa kaikkein purevin niin sillä saa kokematon kulmat helposti puhki.

Suosittelisin meguiars ultimate compoundia myllytysaineeksi. Maksaa alle 20€/ puolen litran pullo. Samoin pari vaahtomuovilaikkaa toinen ns. Cutting ja toinen polishing. Ultimate compound on siitä vekkuli aine että leikkaavalla laikalla puree paremmin ja pehmeämpiin laikkoihin siirryttäessä purevuus vähenee ja kiilto kasvaa samassa suhteessa.

Noilla kun ensin opettelee ja myllytyskone vie miestä eikä toisinpäin niin ymmärtää miksi ammattilaiselle vienti maksaa ja toisaalta ymmärtää myös sen että jos fiksaamo sanoo aikaa kuluvan 4h niin jälkikin on tasan tarkkaan sen näköistä :shock: päivän vähintään saa varata jos kunnolla tehdään...omissa autoissa tahtoo mennä pari päivää kun ei ole kiire ja saa rauhassa tehdä :ope:
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Täytyy katsella sitten foamia laikaksi.

Entä ne kierrokset vai onko saman tekevää?
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Kierrokset riippuu aineesta. Nyrkkisääntönä levitys minimikierroksilla, sitten ajoa n. 1400-1500rpm, sitten 1800-2200rpm ja loppupyyhkäisy 1300-1400rpm.

Kiillotusaine pitää ajaa "loppuun asti" jotta ei tule hologrammeja.
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

selvä,1000 rpm on pienin ja 4000rpm isoin numerot 1-4 eli toiseks sitte 1,5
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

tollanen tuli sitten siitä

Kuva
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Mistä ootte ostaneet myllytys koneet,tuo oma on niin painava että oli vähän hankaluuksia ovien kanssa ja kylkien kanssa yleensä,kädet väsy ja sai huilata jatkuvasti.

Jos jollain tietoa kevyemmästä kohtuu hintaisesta,kattelin kyl motonetis mut sielä ei ollu mielestäni kovin edukkaita.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Marttivainaa kirjoitti:Mistä ootte ostaneet myllytys koneet,tuo oma on niin painava että oli vähän hankaluuksia ovien kanssa ja kylkien kanssa yleensä,kädet väsy ja sai huilata jatkuvasti.

Jos jollain tietoa kevyemmästä kohtuu hintaisesta,kattelin kyl motonetis mut sielä ei ollu mielestäni kovin edukkaita.
Biltemasta 55€ ja iha soppeli on näin "ammattilaisenki" kotitarpeisiin.

200-300€ maksaa vissii noi laavukkaammat paineilmakäyttöset joista tykkään, sähkösistä en mutta niin vähä tarttee kotona myllytellä et sähkösellä pärjää.
E46 330D & E46 328i
Marttivainaa
Viestit: 104
Liittynyt: 13.5.2015 10:14

Viesti Kirjoittaja Marttivainaa »

Ehdin jo tilata akkukäyttöisen ad-turusta
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämä kone ei ollut ihan mahdoton fyysiseltä kooltaan. Laadusta ja toimivuudesta en tiedä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/789693/S ... 0-W-180-mm

Onkohan jonkun merkkikoneen kopio?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/789814/D ... llotuskone
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Makitan mylly on hyvä ja maksaa 2-300.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”