Vakionopeudensäädin ei toimi ja jarrupoljin täristää..

Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Vakionopeudensäädin ei toimi ja jarrupoljin täristää..

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mikähän on väyrysessä vikana kun alle 80kmh(?) vauhdissa vakkari pelaa ja siitä korkeammassa vauhdissa jos laittaa päälle niin kiihdyttää ja sitten löysää eikä pysy päällä. Jarrupoljin myös hieman täristää niinkuin löisi aabeeässiä päälle..

Auto on s210 270cdi -01
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
karppov
Viestit: 63
Liittynyt: 08.9.2007 9:29
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja karppov »

Onkos etu- ja takarenkaiden halkaisiassa eroa se nimittäin pudottaa vakkarin pois päältä.
jarrupolkimen tärräämiseen voi olla montakin syytä, mut täriseekö se silloin kun vakkari putoo pois päältä :shock:
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

elikkä jarrupoljin tärrää kun hiukan kovemmassa vauhdissa painaa jarrua. rengaskokoa en hirveästi huomannut katsoa ja kun auto ei ole oma vaan olen ehkä ostamassa sitä jos tuo vakkari vika ei kovin suuri(kallis) ole..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
GrandCherokee 2.7crd -02
W124 300E -88
A4 B8 2.0TFSI Quattro -10
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Vakkari alkaa todennäköisesti toimia kun laittaa samaa halkaisijaa olevat renkaat eteen ja taakse :D
Ja jarrujen ravistus voinee johtua esim. vääristä jarrulevyistä tai väljästä pyöränlaakerista.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jolle kirjoitti:Vakkari alkaa todennäköisesti toimia kun laittaa samaa halkaisijaa olevat renkaat eteen ja taakse :D
Ja jarrujen ravistus voinee johtua esim. vääristä jarrulevyistä tai väljästä pyöränlaakerista.
taikka jumittavasta jarrusatulasta :wink:
vakkarin kiukutteluhan voi johtua releen kuivaneista konnista :wink:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2271
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 18.5.2021 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Leemu kirjoitti:
touhottaja kirjoitti: vakkarin kiukutteluhan voi johtua releen kuivaneista konnista :wink:
Minäkin uskoisin tähän ennemmin kuin erikokoisiin pyöriin. Eikös ABS-vikavalon pitäisi möllöttää myös jos on liikaa kokoeroa renkaissa :?:
Jos ero on tarpeeksi pieni niin ei,
cdi vekotimessa ylisimmät syyt
jarruvalo katkisia,
väärät renkaat,
väljää jossain pyörän laakerissa,
vialinen viiksi,
joku nopeus antureista rikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jva79
Viestit: 19
Liittynyt: 08.1.2011 16:50

Viesti Kirjoittaja jva79 »

Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.

Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jva79 kirjoitti:Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.

Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Loppua en ihan ymmärtänyt
Siis kyllä veh** on käytössä *:ri sillä kyllä näkee mersun kaikki koodit
(eri asia on osaavatko joka paikassa niitä oikeen tulkita)

ja onhan noita *:reja vaikka missä kuusen alla, pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mulla oli kitkarenkaat alla heinäkuulle saakka.
Kelit vissiin pehmitti renkaita sen verran, että vakkari ei pysynyt päällä enää +100 km/h nopeuksissa toukokuun jälkeen.

Kun laitettiin suvikumit alle, niin vakkarikin pysyy päällä.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ari66 kirjoitti:Mulla oli kitkarenkaat alla heinäkuulle saakka.
Kelit vissiin pehmitti renkaita sen verran, että vakkari ei pysynyt päällä enää +100 km/h nopeuksissa toukokuun jälkeen.

Kun laitettiin suvikumit alle, niin vakkarikin pysyy päällä.
Jep pehmeneet niin paljon että ajessa muoto(koko "dynaamine")muuttuu vetävissä liikaa, sama käy helposti jos halkasia on sama molemissa päissä mutta profilissa eroa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jva79
Viestit: 19
Liittynyt: 08.1.2011 16:50

Viesti Kirjoittaja jva79 »

CDI203 kirjoitti:
jva79 kirjoitti:Mulla on samaa vikaa ja auto on 270cdi -00. ABS täristää usein kevyesti jarrutettaessa (pitävällä alustalla). Vakkari pysyy joskus päällä alle 80km/h nopeuksissa, mutta ei hetkeäkään yli 100km/h. Nopeusmittarin neula seilaa kovemmassa vauhdissa +-5km/h. Myös luistonesto antaa joskus toisen takapyörän sutia reilusti, ennen kuin yhtäkkiä lyö vedon pois. Ajonvakautus tuntuisi toimivan, mitä nyt vähän äkkinäisiä korjauksia joskus tekee. Mitään abs-valoja tms. ei siis pala kojetaulussa.
Olen epäillyt vasemman takapyörän abs-anturia, mutta vikakoodeja ei ole.

Renkaat on samankokoiset, jarrupoljinkatkaisija ja viallinen pyöränlaakeri on vaihdettu.
En ole Veholla käynyt koodeja lukemassa, kun näillä perustestereillä, ei kuulemma löydy välttämättä kuin moottorin vikakoodit?
Loppua en ihan ymmärtänyt
Siis kyllä veh** on käytössä *:ri sillä kyllä näkee mersun kaikki koodit
(eri asia on osaavatko joka paikassa niitä oikeen tulkita)

ja onhan noita *:reja vaikka missä kuusen alla, pihoilla, katoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa,
Joo olin näköjään muokannut tekstiä lukematta. Eli Vehon testerissä en ole autoa käyttänyt, vaan ainoastaan paikallisella korjaamolla, jossa sanottiin, ettei heidän testerillä pääse koko järjestelmää tutkimaan.
jva79
Viestit: 19
Liittynyt: 08.1.2011 16:50

Viesti Kirjoittaja jva79 »

Ari66 kirjoitti:Mulla oli kitkarenkaat alla heinäkuulle saakka.
Kelit vissiin pehmitti renkaita sen verran, että vakkari ei pysynyt päällä enää +100 km/h nopeuksissa toukokuun jälkeen.

Kun laitettiin suvikumit alle, niin vakkarikin pysyy päällä.
Mulla on sama vika ollut uusilla kesä- ja talvirenkailla.
Se minua kiinnostaisi tietää, että onko jollakin ollut jokin abs-anturi rikki, ilman että abs-valo palaa tai vikakoodeja löytyy?
korvantti
Viestit: 1
Liittynyt: 02.9.2011 14:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja korvantti »

Mulla oli juuri tällanen oire, abs hieman rutisi, vakkari ei pysynyt päällä yli n. 70 kmh ja nopeusmittari heijasi, ei vikakoodeja. Vika oli kelvottomaksi ruostunut abs-anturin hammaskehä vas. etupyörässä (napa oli vaihdettu käytettyyn osaan). Anturi ei ko tilanteessa lue kaikkia hampaita, jolloin järjestelmä luulee pyörän lipsahtelevan. Tästä johtuu että järjestelmä ei ymmärrä viaksi. Navan vaihdolla kaikki yo viat korjaantuivat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”