Sähkömurheita kabiinissa

Vastaa Viestiin
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Sähkömurheita kabiinissa

Viesti Kirjoittaja take »

Iskipä väykkyyn sähkövikaa, toivonmukaan foorumin viisailta löytyy ainakin jotain vinkkiä mistä päin lähteä vikaa ratkomaan.

Päivällä käväisin viemässä lainakärryn takaisin kaverille. Mennessä kaikki toimi kuten olettaa saattaa. Kärry irti perästä ja tupakanmittainen kaverin tallilla ihmettelyä. Kotiin päin lähtiessä auto käyntiin ja valot päälle.

Muuten kiva, mutta mittaristo jäi kokonaan pimeäksi. Lämmönsäädinten ja muiden hantaakien taustavalot pelaa, mutta mittaristossa ei ole yhtään taustavaloa. Nopeusmittari ja muut viisarit heiluvat kuten pitääkin.

Arvelin ensin että olisiko sulake mennyt, mutta kotiin päästyä radio ja rattinappien taustavalot jäivät päälle. Audio10 sammui kiltisti napista, mutta taustavaloille ei virtanappia tietty ole.

Sen kummemmin en vielä ehtinyt ongelmaan perehtymään kun muut askareet puskivat päälle, mutta mikäs olisi raadin ehdotus vikapaikaksi sulakkeiden jälkeen?
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

väylä vaivalta kuulostas.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Jahah... vianselvittelyt jatkuu kun piti käydä ajamassa pätkä.

Kotipihasta lähtiessä ruutuun ilmaantui "Display defective. Visit Workshop". Taustavalot puuttui kaikki. Stopatessa radio jäi taas (odotetusti) päälle.

Odottelin kossin päiväkerhosta ja siirtymä takaisin kotiin. Startatessa mittaristo pysyi edelleen pimeänä, mutta kun pistin ajovalot päälle niin näytöt heräsivät henkiin ja kaikki toiminnot löytyivät omalta paikaltaan kuten pitääkin.

Kotipihaan ajaessa radio sammui ja kaikki pelaa jälleen kuten pitääkin. Näyttö toimii hieman tahkeasti etenkin vaihdenäytön osalta, mutta muutoin kaikki tuntui toimivan. Saa nyt nähdä kauanko tilanne pysyy.

Oireista tulisi mieleen lähinnä hapettunut liitin, mutta missä? Noita eri liitoksia ei varmaan ole tuolla kojelaudan uumenissa paljonkaan, eihän? Ja ne kaikki on ihan nätisti käsillä, ei tarvitse purkaa paljon mitään eikä kurotella mahdottomiin paikkoihin, eikös niin? :tuumaus: :hang:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Nyt rasti seinään, allekirjoittaneen autotallissa on ensimmäistä kertaa omistuksen aikana auto sisällä. Arvelin että kun tuota joutuu kumminkin repimään levälleen niin mielummin tekee katon alla kuin vaakatason räntäsateessa.

Näyttääpi kuitenkin nyt alustavasti siltä että korjaus hoitui kohtuu näppärästi. Kaveri kävi vänkärinä nostelemassa painavampia objekteja jaloista ja samalla pähkäiltiin ongelmaa. Kuten jo mainitsin, niin peräkärryä tuli hilattua ongelmien ilmaantuessa. Tuli sitten tutkittua koukun pistoketta vähän tarkemmin, talouden kossit olivat tuumanneet että siellä kannen alla ei selvästikään ole tarpeeksi märkää nurmikkoa. Paineilmaa töpseliin ja isänmaan roipeet pitkin tallinlattiaa, toivonmukaan vuotovirrat loppuivat ainakin tuolta osastolta.

Toinen muualtakuultu vika voisi kuulemma olla akussa. Kuulopuheen mukaan nimenomaan cdi-väykky on oireillut huonon akun kanssa vähän jännästi, kun akun napajännite on ollut riittävä, mutta ampeereita ei ole irronnut tarpeeksi. Äkkiseltään tuntuu että oireet ei tuohon oikein passaa, mutta piruko tuosta väyläohjauksesta tietää mitä se saa päähänsä jos jännitteet ja virtamäärät ei pidä aivan paikkaansa. Konepellin alta virtapisteistä mitattuna yleismittari näytti 12.4V, tuota ennen ajelua tuli ~50km ja seisotusta sen jälkeen puolisentoista tuntia.

Seurataan tilannetta. Toistaiseksi ongelma kuitenkin tuntuu olevan ohi.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

Otetaanpa uusiksi. Ongelma palasi vähän eri muodossa. Kävin kylällä pyörähtämässä mutkan ja matkalla ruutuun lävähti EPC visitworkshop -herja huutomerkkien kera. Kiesi tietty vikatilaan joka puolelta ja meno hyytyi aika totaalisesti. Herjojen kanssa mittaristo himmeni jonkinverran, mutta ei tälläkertaa pimennyt kokonaan.

Stoppasin risteykseen, sammutin moottorin, kiroilin kohtuullisella tunnelatauksella ja uusi yritys liikenteen sekaan. Startti sai jauhaa pari kertaa melko pitkään ennenkuin moottori heräsi taas henkiin.

Matka jatkui tälläkertaa keskustaan ja takaisin kotipihaan ilman isompia hämminkejä.

Seuraavaksi sitten mittailemaan latausjännitettä navoilta ja sen jälkeen akku kuormitustesteriin, josko vika sieltä löytyisi. Ellei, niin sitten visiitti starilliseen osoitteeseen ihmettelemään lisää.

Eipä onneksi (taaskaan) olisi mitään muutakaan tekemistä kuin painia autonperkeleen kanssa. :ttu:
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”