200 cdi 00 sisälle ei tule lämmintä

Vastaa Viestiin
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

200 cdi 00 sisälle ei tule lämmintä

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

elikkä tämmöne ropleemi että sisälle paleltuu. Koneessa lämmintä n.90 astetta mutta sisätiloissa lähes pakkasta. Voiko kenno olla niin tukossa? Terv. Paleleva lankkumies väykyn takapenkilyä, seuraavan topicin aihe lienee kuinka saada ärhäkkä flunssa pois :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ensimmäiseksi pitäisi vaihtaa sisäilmasuodatin joka löytyy vänkärin jalkatilasta PAITSI automaatti-ilmastoinnilla varustetusta hanskakotelon takaa.

Muita vikoja jotka ovat tuollaista aiheuttaneet on ollut esim. väärään suuntaan pyörivä lämppärin moottori; halvin tarvikeosa oli yllättäen kytkettävä niin että punainen johto maaksi ja ruskea virraksi.

Se on sitten toinen juttu jos puhallusta riittää niin että tukka hulmuaa eikä vaan lämmintä tule; kannattaa kokeilla johtoa irti magneettiventtiileistä, silloin pitäisi olla venttiilit auki.

Kiertovesipumppu, toimiikos se ? Vaikkei toimisi pitäisi maantieajossa lämmintä riittää.

Jälkiasennettu webasto ja letkut lintassa ?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

magneettiventtiileiltä otettiin piuha pois. Paikoillaan kun on niin alkaa lämpeämään vaan ajossa ei juuri lämmintä tule sisälle. Ei ole webastoakaan. Kiertovesipumppukin lähtee pyörimään kun rest:n laittaa päälle.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähinnä tulee mieleen että joskus on ollut nestevuotoa jota sitten korjattu paikka-aineella ja saatu kenno tukkoon.

Lämmöt siis pysyvät mittarin mukaan normaalissa ja puhallusta on riittävästi mutta ilma kylmää...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Juuri näin. Rest päällä alkaa tulemaan kuumaa ilmaa kun auto on sammuksissa. Jossakin on joko tukos tai sitten kaveri mietti että voisko vesipumppu pyöriä väärinpäin jos moniurahihna on laitettu miten sattuu? Kun tosiaan ajossa ilma kylmenee mutta paikallaan ollessaan lämpenee
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos remmi on saatu niin väärin että pumppu pyörii väärään suuntaan haluan nähdä siitä kuvan :shock: ei taida onnistua millään ainakaan niin että hihnan selkäpuoli on pumpun pyörää vasten, pyörähän on sileä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

:D Pitää kahtella mikä kumma tuota vaivaa, koneessa kyllä riittää lämmintä uuden termarin myötä...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Elikkäs isäukon väykystä kyse. Käytin vesipumpun irti jotta oisko siivissä vikaa mutta eipä oikein ollu mitään näkyvää..vesiletkut mitkä sisätilaan menee ja tulee ovat lämpimiä mutta puhaltaa vain kylmää :shock: ainoastaan närhenmunilta tuleva letku kiertovesipumpulle on kylmä ja samoten siitä lähtevä letku sähkölämmittimelle on myös selvästi kylmempiä kuin muut. Ei taida tuo sähkölämmitin toimia enää? :D
C250TDT -98
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Letkukytkennät tulee sit seuraavaksi mieleen. Olikos tämä se mällätty auto? Onko tullu kasattaessa oho?
Äkkiä nyt pähkäillessä tulee mieleen että letkut on ristiin ja auton vesipumppu ja sähköinen tappelee keskenään. Tyhjäkäynnillä sähköinen on vahvempi ja jaksaa pyörittää mehuja vastapäivään ja kierroksilla kierto pysähtyy.
Ota vaikka aluksi pistoke irti pumpulta ja käy ajaa. Jos tulee lämmintä niin vika on siinä.
Tähdellisen parantola
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

oisko jollakin kuvaa miten letkut menee tuolla kv pumpulla? Piuha otettii poies nii ajossa alkaa tulemaan lämmintä mutta nyt ollaan tässä motarilla kolarin takia paikoillaan niin tulee kylmää.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Noni eli letkuissa fiba. Tyhjäkäynnillä ei riitä kierto. Sen takia siellä on se pumppukin. :)

Letkut saa järkeiltyäkin sinne. Pumpun päähän keskelle tuleva letku on lämppäriltä tuleva ja toinen lähtö ulkokehältä on moottorille päin.
Tähdellisen parantola
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt letkut menee sillain että kiertovesipumpulta menee sähkölämmittimen kautta moottorin vesipumpulle. Edellinen omistaja oli jo vaihtanu paisuntasäiliön rikkinäisen tilalle mutta ei luulis sen yhteydessä menneen sekaisin.. :idea:
C250TDT -98
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Itselläni on myös melkein vastaava vika..

Moottorin lämmöt 80 asteessa ja eikä lämmintä tule kabiiniin. Maantieajossa tuo oikein korostuu ja tuntuu että paleltuu tänne autoon.. :x Kiertovesipumppu toimii.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Sama ongelma oli tässäki autossa :D sen jälkeen kun otettiin kv pumpulta johto irti niin on riittäny lämpö sisälle. Pitäs käyä vakoileen jostaki autosta että mitenkä niissä meneepi nuo letkut että saa oikein takasin jos ovat väärin.. :roll:
C250TDT -98
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kv-pumpulta otin töpselin irti ja ei ainakaan parantunu. Pittää seuraavaksi huuhella tuo järjestelmä jos se sillä tokenis.. Onneksi jo ens viikolle näytti alle kolmenkympin pakkasia nii ei tartte palella ennää kovin pitkään :D
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Väsyeemeli
Viestit: 72
Liittynyt: 15.11.2011 18:10
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Väsyeemeli »

Multiviri kirjoitti: Rest päällä....
ööööööö mikähän tuo on??eip oo kauhiaa kokemusta mesestä viel sixi näin hölmöi kyselen...meillä ei lämpiä tuo eemeli näillä keleillä moottoristaan edes 60 asteeseen..uus termari laitettu syksyllä ja eip oo naftalämppärii ja keula "muurattu" umpeen...ilmeisesti joku auton oma lämmitin systeemi on repsikan puolella konehuoneessa mut en tiedä mikä se on/toimiiko...kokemusta viel uupuu..... :huh: :huh: :nocando: t m P.s osaisko joku neuvoa/viitsisikö??
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Rest eli taukolämmitin. Manuaali ilmastoinnissa se on se alin nappi niistä kolmesta. (ylin on takalasin lämmitin, keskimmäinen EC, eli kun valo palaa ilmastointi on pois päältä? ja alin sitten sisäilmankierto/taukolämmitin).

Tuliko laatutermari? Kyllä tässä topicin väykyssä kone lämpiää melko nopeesti kaheksankympin yläpuolelle uudella termarilla. Vaatii tosin motarilla ajamista jonkun matkaa. Uus termari oli Behr.

Voisko olla että siinä sun autossas on myös pikkutermari joka olisi hajalla joten ei lämpeä :roll: Tästä ei sen tarkempaa tietoa ole että missä autoissa tuota pikkutermaria on ollut...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Väsyeemeli
Viestit: 72
Liittynyt: 15.11.2011 18:10
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Väsyeemeli »

Multiviri kirjoitti:Rest eli taukolämmitin. Manuaali ilmastoinnissa se on se alin nappi niistä kolmesta. (ylin on takalasin lämmitin, keskimmäinen EC, eli kun valo palaa ilmastointi on pois päältä? ja alin sitten sisäilmankierto/taukolämmitin).

Tuliko laatutermari? Kyllä tässä topicin väykyssä kone lämpiää melko nopeesti kaheksankympin yläpuolelle uudella termarilla. Vaatii tosin motarilla ajamista jonkun matkaa. Uus termari oli Behr.

Voisko olla että siinä sun autossas on myös pikkutermari joka olisi hajalla joten ei lämpeä :roll: Tästä ei sen tarkempaa tietoa ole että missä autoissa tuota pikkutermaria on ollut...
meillä tuo nappula on ilmeisesti tuhkiksessa....
termari tuli tuolta(asennettuna) http://www.mersupurkaamo.fi/
missähän tuo pikkutermari siis mahdollisesti on??
auto on w210 220cdi automaatti vm 2000 facelift...
mites tuo taukolämppäri toimii ja jos ei toimi miten tarkistaa se?? t m
Viimeksi muokannut Väsyeemeli, 02.2.2012 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuhkiksessa oleva nappula on lisälämmittimen katkaisin. Jos en väärin ole ymmärtänyt niin lisälämmitin sijaitsee vänkärin puolen lokasuojan päällä, siinä paisuntasäiliön vieressä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Väsyeemeli
Viestit: 72
Liittynyt: 15.11.2011 18:10
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Väsyeemeli »

Multiviri kirjoitti:Tuhkiksessa oleva nappula on lisälämmittimen katkaisin. Jos en väärin ole ymmärtänyt niin lisälämmitin sijaitsee vänkärin puolen lokasuojan päällä, siinä paisuntasäiliön vieressä.
ok...siellä onkin jokumusta "möykky" johon menee johtoja ja letkuja ja alapuolella lähempänä moottoria on kiertovesipumppu....
toimiiko se sähköllä vai naftalla?
?onkos siinäkin katkaisiassa sama et kun valo palaa ei ole päällä?
?kannattaako olla ajossa päällä?
tuntuisi ettei ole merkitystä...
ajelen tuolla n 115km/siivu koululle niin eip se oikeen lämpii tälläsillä pakkasilla....pienemmillä lämpis kyllä ...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jostain luin että tuo lisälämmitin toimii kun ulkoilman lämpötila on alle +7 astetta ja moottorin lämpötila alle 70 astetta. Sehän syö tietysti akkua jos se on kokoajan päällä. Lisälämmitin toimii sähköllä.
Kun katkaisijassa palaa valo se on pois päältä. Kyllä sen pitäis jo tuolla ajolla lämmetä normaaliksi :shock:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Väsyeemeli
Viestit: 72
Liittynyt: 15.11.2011 18:10
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Väsyeemeli »

Multiviri kirjoitti:. Kyllä sen pitäis jo tuolla ajolla lämmetä normaaliksi :shock:
juu luin äskön saman....
mutta ei se vaan lämpiä...keksis nyt vaan mistä ettii syytä....sitäkään en tiedä toimiiko se taukolämppäri k.v.pumppu toimii mutta pitää pienen äänen sen ei pitäis vaikuttaa...huomenna taas joutuu kaliseen kun koululle ajelee...
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:....puhallusta on riittävästi mutta ilma kylmää...
Ne sisäilmansuodattimet voivat silti olla tukossa, vaikka "tuntuisi" että puhallusta on "riittävästi".
Itselläni kävi näin joskus, mutta Siperia opetti :D

Uudet suodattimet ensimmäiseksi :ope:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllä sieltä puhallusta tulee ja vikakin korjattu :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Multiviri kirjoitti:Kyllä sieltä puhallusta tulee ja vikakin korjattu :)
Mikä oli vikana ? Pumppu pumppas väärään suuntaan :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Sinne suuntaan vika kallistuu. Hmm, jos en väärin muista niin sinne tais lankun pumppu löytää paikkansa, oisko jotain eroa väykyn pumppuun? Eri pyörimissuunta tai jotain? Voi olla että muistan väärin tuon pumpun vaihdon :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ei ollu lankun pumppu sopiva eli sitä ei vaihdettu vaan elvytettiin sillon vanha :D Siihempä niitä letkuja ei edes väärin päin saa laitettua mutta jostain on joku väärin..ei oo saanu aikaseksi kattoa että mikä kun sisälle kuitenki nyt ajossa tulee lämmintä.

Pitääpi kysellä tässä samassa topikissa notta mimmonen homma laittaa lohkolämppäri tämmöseen? Jotaki jo lueskelin että tulis imusarjan alle? Oisko jollaki ohjeistusta tuon imusarjan irrotukseen? Voishan sieltä samalla tsiikata ne läpät ja tarvittaessa heivata mäelle ne sieltä rikkoutumasta.. :roll:
C250TDT -98
lvisorola@gmail.com
Viestit: 1
Liittynyt: 30.10.2017 22:39
Paikkakunta: Tampere

ML 270 cdi lämppärin teho ei riitä

Viesti Kirjoittaja lvisorola@gmail.com »

Minulla on kaksi samanlaista ML 270 ja toinen ei lämpiä. Kaikki temput olen tehnyt. Puhallinteho on hyvä, mutta viileää puhaltaa. Uusi termari 80C taulussa, uusi pumppu, kenno putsattu, ilmansuodatin poistettu. Joku ahdistaa vesikiertoa. Pässinmunia tässä mallissa ei ole, mutta joku siellä kuristaa. Olisiko polttoaineen lämmityskierto kuristamassa kiertoa. Onko siellä joku vesiventtiilii, kaaviota ei ole.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”