Millä volttimäärällä webasto putoaa pois?
Millä volttimäärällä webasto putoaa pois?
Otsikko kertonee oleellisimman. Tuo nyt viimeviikkoina tehnyt sitä että webasto lähtee normaalisti käyntiin, puskee savua ja silleen, alkaa kierrättää vettä yms. mutta kun on lähdön aika, kellossa valot mutta muuten mykkä.
Tälle aamulle sitten kokeilin jännitteen (bilteman tupsytpistokkeeseen tuleva), näytti 11.2V. Olisko tuo nyt selittävä, akun uusinta edessä?
Tälle aamulle sitten kokeilin jännitteen (bilteman tupsytpistokkeeseen tuleva), näytti 11.2V. Olisko tuo nyt selittävä, akun uusinta edessä?
Ainakin W211:n alkuperäisen weban volttirajan saa asetettua, oletus on 11,5V.
Lataa se akku rauhassa, ja seuraile jännitteitä. Jos tulee vaan lyhyttä pätkää ei pakkasilla akku ehdi latautua ja varaus tippuu pikkuhiljaa, weba imamisee sitten aika järkyttävästi. Mitta myös jännite auto käynnissä, ettei lautrinpäässä ole vikaa. Ja jos pihtimittari käytössä niin nopeata on mitata ettei joku muu laite jää päälle ja ime akkua (voi mitata tavallisellakin mittarilla mutta tarttee tietty irrotella miinuskaapelia).
Lataa se akku rauhassa, ja seuraile jännitteitä. Jos tulee vaan lyhyttä pätkää ei pakkasilla akku ehdi latautua ja varaus tippuu pikkuhiljaa, weba imamisee sitten aika järkyttävästi. Mitta myös jännite auto käynnissä, ettei lautrinpäässä ole vikaa. Ja jos pihtimittari käytössä niin nopeata on mitata ettei joku muu laite jää päälle ja ime akkua (voi mitata tavallisellakin mittarilla mutta tarttee tietty irrotella miinuskaapelia).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Webasto itsessään on vain 35W.
Sisäpuhallin vie muistaakseni enemmän.
Ja eikös 11.2 akku ole jo tyhjä ?
Väyrysessä voi sisäpuhaltimen asettaa "stop" tilaan webastoa käytettäessä, ennen kuin sammutat auton sammuta sisäpuhallin, aseta webaston start aika. Aamulla sitten lämpiää pelkkä kone, ja toodella nopsaan muuten. Näin ainakin alkuperäisessä.
.
Sisäpuhallin vie muistaakseni enemmän.
Ja eikös 11.2 akku ole jo tyhjä ?
Väyrysessä voi sisäpuhaltimen asettaa "stop" tilaan webastoa käytettäessä, ennen kuin sammutat auton sammuta sisäpuhallin, aseta webaston start aika. Aamulla sitten lämpiää pelkkä kone, ja toodella nopsaan muuten. Näin ainakin alkuperäisessä.
.
webasto ei itsessään vie paljoa. Starttivaiheessa hehkutulppa kyllä pyrkii laskemaan jännitettä alas koska ottaa aika paljon virtaa.
W203 korisesta joskus muutin jänniterajaa vakiosta 10.2 ohonkin 12. volttiin.
No hetkeen ei ollut webastolle käyttöä ja sitten kun oli niin eihän se jaksanut käynnistyä. Epäilin jo vaikka mikä kiertovesipumppua tai piirikorttia mutta kun löi testerin kiinni niin huomasin että akun jännite notkahtaa hehkutusvaiheesa sinne 10-11. Nämä lukemat tosin webaston päässä.
W203 korisesta joskus muutin jänniterajaa vakiosta 10.2 ohonkin 12. volttiin.
No hetkeen ei ollut webastolle käyttöä ja sitten kun oli niin eihän se jaksanut käynnistyä. Epäilin jo vaikka mikä kiertovesipumppua tai piirikorttia mutta kun löi testerin kiinni niin huomasin että akun jännite notkahtaa hehkutusvaiheesa sinne 10-11. Nämä lukemat tosin webaston päässä.
Jälkiasennettuhan tuo on(Thermotop C), ei taida volttiraja olla muutettavissa?. Hehkuttaessa putos 10.5V ja heti startin jälkeen näytti 13.7V ja oli noususuunnassa. Tiedä sitten tosiaan miten paljon viivettä/jännitteen muutosta tulee tuon tup.syt. kautta. Latauksessa en äkkiseltään syyn ajattelisi olevan, muuten sähköissä ei ongelmaa, siis verrattuna siihen kokemukseen mitä viallisella akulla/laturilla on aiemmin tullut vastaan. Ajan sen verran paljon, ettei ongelma ole (pitäisi olla) siinä etteikö akku ehtisi latautua.
Pitää töistä lähtiessä kattoa paljonko näyttää, täällä sentään saa johdon päähän ettei tarvi webastolla lämmitellä. Akkuna tuolla näyttäis olevan Boschin iso hopea-akku, mutta iästä ei mitään tietoa, jos tähänkin exiden 100Ah:n laittelis..
Pitää töistä lähtiessä kattoa paljonko näyttää, täällä sentään saa johdon päähän ettei tarvi webastolla lämmitellä. Akkuna tuolla näyttäis olevan Boschin iso hopea-akku, mutta iästä ei mitään tietoa, jos tähänkin exiden 100Ah:n laittelis..
Siellä on päällä pa-pumppu, kiertovesipumppu ja sisätilan puhallin. Mulla ainakin imee luokkaa amppeereja (voisin mitata seuraavan kerran mitä menee, jos se ottoteho on 35W niin siitähän tulee kuitenkin 3A?). Ja startissa tosiaan hehku niin jännitteet notkuu. Oon mä saanu W210ssä pariin kertaan akun tyhjäksi, siinä kun ei jälkiasenteisena vissiin ole laitettu jännitteen tarkkailua. Eikös 'tyhjä' akku ole 9,5V?
Edit:W211ssa tiputin jänniterajan 10,5V:iin, sillä vielä lähti käyntiin vaikka vaikeesti jo pyöritti (vanha akku, weba sammutti itsensä vartin jälkeen kun jänniteraja saavutettiin)
Edit:W211ssa tiputin jänniterajan 10,5V:iin, sillä vielä lähti käyntiin vaikka vaikeesti jo pyöritti (vanha akku, weba sammutti itsensä vartin jälkeen kun jänniteraja saavutettiin)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Riippuu minkä ikäinen väyrynen, -96 ei vaadi mitään odotteluja eikä tartte tehdä mitään kommenvenkkejä kun laittaa uuden akun....sv22 kirjoitti:Jännitteistä sen verran, 12h seisonu ja 11.2V. Ajon aikana 13.8V. Eli mennäänkö akkukauppaan? Ja ot:na, oliko väykyissä akun irrottamisessa erikoista? Ku eikös jossain mesessä pitäny ottaa avaimet pois ja oottaa jonkun kymmenen minuuttia että joku boksi menee lepotilaan? Vai saiko vaan ottaa irti?
.