W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Vastaa Viestiin
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma.. :roll:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma.. :roll:
Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa! :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

releen kärjet palanu kiinni
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Jube kirjoitti:
Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma.. :roll:
Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa! :roll:
Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus? :oops:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Viesti Kirjoittaja Jube »

Masaaa kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma.. :roll:
Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa! :roll:
Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus? :oops:
Puhaltimen pyörimisnopeutta säätävä komponentti joka sijaitsee puhallinmoottorin kotelossa, kahdella ruuvilla kiinni itse moottorissa...

Tämmönen:
Kuva
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Jube kirjoitti:
Masaaa kirjoitti:
Jube kirjoitti: Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa! :roll:
Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus? :oops:
Puhaltimen pyörimisnopeutta säätävä komponentti joka sijaitsee puhallinmoottorin kotelossa, kahdella ruuvilla kiinni itse moottorissa...

Tämmönen:
Kuva
Kiitos tästä! taas yhtä asiaa viisampana :)
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Enhän toki voi olla varma että vika on juuri tuossa mutta Bemareissa nuo menee yleensä juuri siten että käynnistelee itsekseen puhallinta!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Jube kirjoitti:Enhän toki voi olla varma että vika on juuri tuossa mutta Bemareissa nuo menee yleensä juuri siten että käynnistelee itsekseen puhallinta!
juu, no eihän tuon tarkistaminen iso homma ole, kun puhallinmoottori on väyrysessä kuitenki aika helpossa paikassa :lol:

Puhallin kyllä muuten pelittää ihan hyvin mutta se vaan jaa hiljaa pyörimään kun auton sammuttaa. :?
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

nalle05 kirjoitti:releen kärjet palanu kiinni
Onko tietoa missä tuo puhaltimen rele sijaitsee? :roll: Sulakerasian takana vaiko moottoriohjausboksien kanssa samassa tilassa? vai onko jossain erikseen vielä releitä?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Onko sille edes relettä?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Onko rest-nappi jäänyt pohjaan...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

MHe kirjoitti:Onko rest-nappi jäänyt pohjaan...?


Ei ole rest-nappi pohjassa puhaltaa sillain ihan hitaasti että sitä ei juurikaan edes huomaa muuta kun konehuoneen puolelta kuuntelemalla..
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Fenton kirjoitti:Onko sille edes relettä?

En kyllä ainakaan kytkentäkaaviosta löytänyt tuolle relettä :S
Kuulukos tuohon etuvastukseen tulla kokoajan virta?
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Elikkäs etuvastukselle tulee punainen virtajohto ja ruskea maadotus ja sitten pinkkivalkoinen ilmeisesti ohjausvirtajohto mikä tulee ohjainboksilta mutta siihen ei tule jännitettä eli voisiko ilmeisesti olla tuo etuvastus sökö kun sen kytkee kiinni lähtee vähänajan päästä puhallin hiljaa pyörimään :?:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei siellä mitään releitä ole, etuvastus vaihtoon vaan ja kovaa ajoa :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Masaaa
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2014 16:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Masaaa »

Jube kirjoitti:Ei siellä mitään releitä ole, etuvastus vaihtoon vaan ja kovaa ajoa :ope:
Juu ilmeisesti näin sen täytyy olla..

Puhaltimen virtajohonliitin on niin helpossa paikassa että nyt saa kelvata liittimen irrotus aina kun ei oo käytössä auto, koska opiskelian lompakko.. :ää:
Pitää ootella enskuun alkuun että saa hommattua sitten uuden :halm:
nelsson
Viestit: 1
Liittynyt: 04.3.2012 3:51

Viesti Kirjoittaja nelsson »

Laitan nyt tähän ketjuun kun on samasta aiheesta kymysys, löytyy sitten haulla myöhempää käyttöä varten.

Väykky W210 E280 4matic -98, automaatti-ilmastointi. Puhallin toimi n. puoleen väliin nopeuksia. Kolmella isoimmalla nopeudella ei vaikutusta puhallusnopeuteen.

Aikani tutkivaa journalismia käyttäen rohkenin tilata ameriikasta (eli oikeesti kiinanpojalta) tuon etuvastus, nopeudensäätöpalikka, regulaattori (mikä nyt onkaa savoksi sanottuna). Vaihto on tosiaan helppo homma, ristipää PH2 ja torx 20 kaveriksi, alle 30min meni rennolla vauhdilla nenää tonkien tässä jumpassa. Piuhat kävi suoraan tällä kertaa, ameriikan foorumeilta löytyy myös juotoshommia vaatineita versioita. Näitä palikoita on eri versioita olemassa, ite otin kuvan ja vertasin sitten myyjän kuviin ennen tilaamista.
Tänään vaihdettu, nähtäväksi jää miten pitkään tuo mokkula tuolla toimii.

Tässä ebay linkki osaan, pari-kolme viikkoa meni tullessa, eli aika normaalia. Ja kun linkki joskus lopettaa toimintansa niin hakusanoilla "Blower Motor Resistor Regulator Mercedes Benz" pitäs löytyä ebaystä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Masaaa kirjoitti:
Jube kirjoitti:Ei siellä mitään releitä ole, etuvastus vaihtoon vaan ja kovaa ajoa :ope:
Juu ilmeisesti näin sen täytyy olla..

Puhaltimen virtajohonliitin on niin helpossa paikassa että nyt saa kelvata liittimen irrotus aina kun ei oo käytössä auto, koska opiskelian lompakko.. :ää:
Pitää ootella enskuun alkuun että saa hommattua sitten uuden :halm:
Tai sitten kurkistamaan onko sam yksikkö millaisessa hapessa. Väykystä en tiijä missä se on mutta 202 on sulaketaulun alla ja välissä on kytkentähässäkkä joka ottaa itseensä vedestä - alkaa laitteet pörräillä omiaan esim puhaltimet. Oisko väykässä sama mahollista?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”