webaston polttoaineen saanti

kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

sisätilan puhallin lähtee pyörii ja kellolaite jälkiasennus.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Niinkuin sanoin on voitu tehdä niin että nuo ohjataa suoraan erikseen, käynninaikaisessa webassa kun kiertovesipumppun ja puhaltimen ei tarvitse olla ohjattu kun auto sammuksissa. Ei etene diagnoosi näillä...

Paloilmapuhaltimen pitäis lähtee päälle kun nappia painaa 8ja pa-pumpun naksuttamaan), paitsi voi olla että jos tunnistaa hehkun vialliseksi ei laita niitäkään edes päälle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

mistäs sen paloilma puhaltimen tietää lähteekö päälle? puhaltaako johku
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kurre90 kirjoitti:mistäs sen paloilma puhaltimen tietää lähteekö päälle? puhaltaako johku
alkaa selvä puhina kuulumaan lämmittimeltä, ja ilmaa tulemaan sen omasta pakoputkesta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

ok se ei sit varmaan pelaa, täytyy repii koko lämmitin samalla ku vaihtaa lokarin.
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

mitäs kaikkee tietoo saa star:illa ulos tosta?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kurre90 kirjoitti:mitäs kaikkee tietoo saa star:illa ulos tosta?
W211:n vastavaasta saa vikakoodit kuten hehku (liekkivahti), paloilmapuhallin, liekki sammunut jne. (etsi webaston workshop manual, siinä on paljon tietoo ja räjäytyskuvat/osanumerot jos rupeet purkamaan sitä) ja voi ohjata erikseen kyseisiä komponentteja. Uskoisin väykyssä olevan aikalailla sama, kamina kuitenkin taitaa olla vielä samaa thermotop-mallia ja sukupolvea... vai onkos tuo muuten sittenkään väylämalli sulla :roll:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

MHe kirjoitti:
kurre90 kirjoitti:täh :shock: mulla puhallin ja kiertovesipumppu pyörii, ku painaa liekinkuvaa. pyörii myös jos 17 sulake on irti, eli ei oo vikatilassa vai?
Mikä puhallin sisätila vai paloilma? Kiertovesipumppu ja sisätilanpuhalin on voitu kierrättää jollain patentillakin ja weban kortti ei ohjaa niitä, jos jälkiasennusyleisverme. Jos paloilmapuhallin lähtee päälle sulake irtikin, on sulla väärä sulake.


Edittiä ja tosiaan jos weba menee vikatilaan johtuen epäonnistuneista käynnistyksistä, ei se edes yritä käyntiin.
ja juurikin sulla toden näköisesti tehty patentti siihen kiertovesipumpun ja puhaltimen ohjaukselle kun on jälkikäteen kello laitettu, 17 sulake pysäyttää vain webaston, kellolle pitäisi olla oma sulake mutta sen käyttäminen ei auta mitään, ota rengas pois hanttarin puolelta ja raota sisälokasuojaa ja tutki onko webattimes liittimet kiinni/ ei hapettuneet, menevät monesti poikki ravan takia, jollei sielläkään vikaa yhdistä vesiletkut vebalta ja ota mööpeli irti ja tarkista ohjain kortin kunto silmämääräisesti, olen nähnyt useammankin kortin mikä on hapettunut virta pinneistä niin pahasti ettei saa vain virtaa. ohjain kortin kotelon ruuvit sit nitkuttamalla irti hissukseen ettei mene poikki ja uusi kärki meisseliin ettet nuljua turhaan, voi olla todella tiukassa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

MHe kirjoitti:
kurre90 kirjoitti:mitäs kaikkee tietoo saa star:illa ulos tosta?
W211:n vastavaasta saa vikakoodit kuten hehku (liekkivahti), paloilmapuhallin, liekki sammunut jne. (etsi webaston workshop manual, siinä on paljon tietoo ja räjäytyskuvat/osanumerot jos rupeet purkamaan sitä) ja voi ohjata erikseen kyseisiä komponentteja. Uskoisin väykyssä olevan aikalailla sama, kamina kuitenkin taitaa olla vielä samaa thermotop-mallia ja sukupolvea... vai onkos tuo muuten sittenkään väylämalli sulla :roll:
ei ole väylä malli tietääkseeni, mutta saa kait silti starilla jotain siittä irti, mallihan siel taitaa lymyillä thermotop Z ja jälkiasennus kello
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

edit. vastasin väärään =) sori sotkemisesta.
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

näkeekö jostain auton runkonumerolla, mikä webasto on asennettu?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en usko että näkee, mutta laita kuva siitä niin eiköhän me porukalla arvota lämmittimen merkki :wink:
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

joo täytyy ensin saada se näkyviin, ja jos löytys vaik joku tarra/ kilpi siitä.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kyllä kaminasta löytyy tyyppikilpi kyljestä... joskus jälkiasenteisen laittajat lätkäisevät tarran konehuoneeseen niin ei tartte kaivella vehjettä esille kun alkaa osia tilaamaan ;) Täällähän oli jossain se threadi missä oli kerrottu ne yleisimmät komponentit mitä weban ohjainkortista menee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

eli sellai kantikas vesipumppu kyljessä, päälle tulee 2 liitintä. toisee 2piuhaa +ja- ja toisee 3 ohkasta mistä on rosvoiltu johku(varmaa kellolle), 6 pinninen on liitin mut vaan 3 piuhaa

http://www.sercap.fi/tuotekuvat/900x600 ... 36.JPG.jpg
ton näkönen.

suoralla virralla hehku toimii ja paloilma puhallin, ohjainkortti on aivan uuden näköinen. eli täytyy tutkia polttoainepuolta lisää :D

ruuvit muuten ei ollu lujassa tai ruosteessa eikä webasto paksun paskan alla, oiskohan tarkistettu ja sit huomattu et ei tuu löpöö :roll:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

sen paloilmapuhaltimen pitäis lähtee päälle kyllä jo ennen ennenkuin laite toteaa että polttoainetta ei tule (liekki ei syty)... Onko sulla siis vesipumppu myös webassa, mutta kello ohjaa kuitenkin auton mootoritilassa olevaa? Veikeetä että ajonaikaiseen laitettu vesipumpullinen versio... vai ettei olis vaihdettu koko möykky? Vois olla ongelma mallikohtainen/yleismalli-yhteensopivuuden takia? No laita ensin se löpöpumppu kuntoon ja kokeile...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

Kuva

puhaltimen päältä on muovit irrotettu

Kuva
Viimeksi muokannut kurre90, 28.4.2016 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

eli tommonen. kello ohja weban päässä olevaa pumppua ja paloilma puhallin pyörii ensin 3s sammuu ja sit uudestaa pitempään.
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

toi on vissii c malli ainakin ton artikelnr:n mukaan 5kw. mitäs arvoja noist piuhoist pitäs tulla ku mittaa?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

se ois pumppua vaille valmis, pumppukin nakuttaa auton alla piuhoissa. mutta mutta kun se pää on siitä irti :evil:


sellanen tuli mieleen ku webastoo suositellaa muutaman kerran kesässä käytettäväks, että ei jytkähdä jumii. mites toi tehdasasennus ilman kelloo, ni eihän sitä saa kesällä päälle ellei oo kylmä kesä. vai onko siihen joku kikka olemassa?
tietty star mutta noin kotikonstein?
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

kaikki on kiinni ja nakuttaa/puhisee, mut ei lähe tulille. :evil:

putkethan on tyhjät ja varmaa 10 kertaa koittanu ni ei lähe ei, uskaltaako imuputkee sumuttaa jotai starttipilotin tapasta vai polttaako sit ropelin?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

testasitko pa-letku irti pumpulta, tuleeko löpöö kun 'nakuttaa'
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

en :ttu: tuli sit mielee ku klemmarit oli paikallaan.

mietiin et otan kohta webastosta letkun irti, ni siitähän sen näkee :)

sitte tuuppaan lääkeruutalla ja letkulla suoraa webastoon (punasta diiseliä) sattuu oleen kannussa sitä.

kalastus ajat on alkanu, ni jos ei pelaa ni myyn webaston verkonpainoks. :lol: 100% kierrätysmateriaalia
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

mittasitko/testasitko hehkun?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

juu toimii ku antaa suoraa virtaa.

nii ja lähti tulille irtonaisena ku anto lääkeruutalla löpöö.
löpön saanti varmaa edelleen ongelmana täytyy tutkia se pumppu et tuleeko löpöö webastolle asti
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

nöyrry ja hommaa se uus pumppu :lol: ebaysta sai vissiin viidenkympin pintaan...

no joo kannattaa se tsekata, onhan tuossa vielä vikamahdollisuuksia...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

oli siel sentää pultit letkunpäissä (siis pumpun kohalla), mut voihan ne silti olla tukossa.

ton ku saa toimii ni sit voi tapella chevroletin (naisen auto) eeperin kanssa. :D
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

pumpun jälkee ku imi lääkeruutalla niin kauan et rupes tulee naftaa ni nyt toimii. :boing_boing:

pöhisi sen tunnin varmaa, ny on sit akku tyhjä :( onneks siin on toi defan lohkolämmitin missä on akkulaturi samas :lol:

nyt sit kesällä sitä ei tarvii :arrow: menee jumii, ni voi taas ens talven tapella sen kanssa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”