210 väykän ilmastoinnin heikko toiminta.

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

210 väykän ilmastoinnin heikko toiminta.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pitäis mennä katsomaan kaverin väykkää ja mm ilmastointi on listalla.

Viime kesänä käynyt täytössä jossa automaatti ei ole löytänyt vuotoa. Mutta oli ollut aika tyhjä nyt tai ei siis toimi kunnolla jos ollenkaan eli onhan siiellä mielestäni vuotoa ollut.

Minkälaiset paineet pitäisi näkyä systeemissä joa siellä on ainetta systeemi täynnä tai vaikka vajaana puolillaan. Tai ylipäätään nähdä onko paineanturi ehjänä.

Tarkoitus katsoa lähteekö kompura päälle eli magn kytkin ja sit painetiedot ennenkuin lähtee automaatilla täyttättämään todennäköisesti yhden kesän täyttöä.

En osaa sanoa onko laitettu merkkiväriä.

Edit: googlasin ton r134 kartan ja pitää katsella sen mukaan onko lukemat sinnepäinkään.

Mikä on minimimäärä millä toi väykän kylmästöinti pelaa? 300g, 400g, 500g? Osaisi vähän kuvitella vuodon määrää jos vuodessa mennyt heikoksi toiminta.

Saan kyllä sinne alipaineen ja typpeäkin laitettua niin saa tiiveyden testattua itsekkin. Mutta pitää nyt katsella ensin mitä paineita anturi esittää ja pyöriikö kompura.

Millä raja-arvolla se kompura alkaa pyöriä tai lakkaa pyörimästä? Olen nämä joskus kaivanut esille mutta eihän näitä muista ulkoa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 210 väykän ilmastoinnin heikko toiminta.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jahah, jo toinen mersu peräkkäin jossa vikakoodia moottorinohjauksessa ja käytetty monimerkkihuollossa vaihdattamassa öljyä ja ilmanputsaria yms.

Mikä siinä on ettei suodattimen koteloa saada laitettua kiinni ja vielä rikotaan kiinnitykset kiristimistä.... Sit pukkaa vikakoodia.

No, Löytyi mittarit niin näki oikeasti missä mennään. Korkeapainepuolen venttiili vuoti ihan pienenä sihinänä kun korkin poisti... Eikä tietenkään ollut uutta venttiilin sielua hommattu. No, ennenkin on käynyt niin että paineistettuna ei enää vuoda joten nyt tulee kylmää ja ei vuoda vuodonilmaisimella tutkittuna. Mutta saa seuraavassa huollossa vaihtaa ton venttiilin, varmaan parempi vaihtaa matalapainepuolelle kanssa. Ne ei oo ikuisia kuitenkaan.

Pikkuisen näyttää jääneen vajaaksi kun oli kuulema 22 lämmöt ja sen mukaan sit lisäystä. Tossa sit kattelin niin olikin 27 lämmöt ollu eli pikkuisen ois voinu olla enempi lisäystarvetta. 370g lisätty. Kuulemaa viimeksi lisätty 400g ja siitä ei tietoa paljonko oli ollut aiemmin.

Oisin kyllä sitä mieltä että tyhjiö ja sit täyttö niin toimis paremmin mutta kuulema lisäys ok.... Eipä tuo mulle kuulu.

Toi eripuolien ero hieman kummastuttaa, useampi aste kuitenkin. Voiko närhenmunat jumittaa ja jättää lämpöä päälle ja siksi eroa. Starilla katsottu ja mittarilla mitattu ja kuskin puoli useamman asteen lämpimämpää. Lisäksi höyrystin tyhjäkäynnillä vaatimaton 12-13 astetta, käväisi se 10 asteessa kun kohotti kierroksia.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Että onko noi arvot sinnepäinkään normaalia vai pitäiskö kehoittaa viemään väyrynen remontinkorjuuseen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylmää tulee juu kun höyrystimen lämpötila on tuollainen. Paine nousee tuosta reilusti vielä kohti maksimia.
En ymmärrä yhtään mitään noista lisäysjutuista, en varmaan koskaan opi selvittämään paljonko järjestelmässä on kylmäainetta muuten kuin koneella tyhjennys ja täyttö jolloin näkee puntarista. Toki ei tarvitsekaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Kylmää tulee juu kun höyrystimen lämpötila on tuollainen. Paine nousee tuosta reilusti vielä kohti maksimia.
En ymmärrä yhtään mitään noista lisäysjutuista, en varmaan koskaan opi selvittämään paljonko järjestelmässä on kylmäainetta muuten kuin koneella tyhjennys ja täyttö jolloin näkee puntarista. Toki ei tarvitsekaan.
Juu, tulee kuulemma mutta kuskille selvästi vähempi. Muistelen että kun toi auto tuli omistajalleen niin hakureissulla puski kuskille kuumaa. Veikkaan että närhenmunissa shaibelia.

Toisekseen täyttö on selvästi vajaa.

Lisäys on sinäänsä ok jos vajausta on ja halutaan toimimaan. Määrä on kysymysmerkki ilman kummankin puolen paineiden mittaamista. Stari ei näytä molempia kun systeemi ei itse tarvitse kuin yhden paineanturin toimiakseen autokäytössä.

Googlella esim:

Kuva

Tosta kattelee mikä on ympäristön lämpötilaa vastaava optimi paine kummallakin puolella ja antaa lisää ainetta kunnes on raja-arvojen sisässä. Mutta tossa pitää mitata sit se lämpötila ja paineet, muuten on ihan arvelua.

En minäkään näistä mittään tiijä, kumma miten se pumppu tekee kylmää vaikka kaikki muut pumput lämpenee kun niitä pyörittää ja ne pumppaa, ihme vehje kertakaikkiaan :shock:

Niin, itse kyllä oon sillä kannalla että tyhjäksi kaksivaiheisella alipaiunepumpulla niin saa vedet pois sieltä ja sit puhdasta ainetta täyteen niin pisimpään palvelee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”