Huomioitavaa w209 CLK:n hankintaa ajatellen..?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2011 14:05
- Paikkakunta: Turku
Huomioitavaa w209 CLK:n hankintaa ajatellen..?
Vanha C-farkku on aika päivittää tuoreempaan, ja kohteeksi on valikoitumassa w209-tyypin CLK bensa-automaatti -yhdistelmällä. Bensavehkeistä varsin vähän löytyy kertomusta foorumilta, mutta kai niistäkin jollain kokemusta tai edes mutua on.
Hankittava yksilö tulee todennäköisesti olemaan alkupään 209-kantaa, uusimmillaan ehkä -05, malliltaan 200 kompura tai 240, ajokilometrit enintään 150 tkm tuntumassa.
Kuulemma 240 ainakin on kärsinyt jäähdytinvaivoista.. Miten on tuon kompuraversion laita? Millaisella ajomäärällä glykoliongelmat on olleet ajankohtaisia, ja onko ne jo jossain vuosimallissa saatu karsittua pois valmistajan toimesta? Miten on 211-tyypin jarrukompuraongelman kanssa, onko vastaavaa esiintynyt myös CLK:ssa?
Korin kunto mietityttää myös, vanha ceemeli kun jo kuplii paikoitellen. Vieläkö 209-ikäluokan autoissa on ruosteongelmia?
Entäpä jäähdytinjuttujen lisäksi jotain muuta tyyppiviaksi luokiteltavaa ongelmaa, ominaisuutta tai huomioitavaa? Käyttökokemukset ovat tervetullutta ja kiinnostavaa luettavaa myöskin.
Hankittava yksilö tulee todennäköisesti olemaan alkupään 209-kantaa, uusimmillaan ehkä -05, malliltaan 200 kompura tai 240, ajokilometrit enintään 150 tkm tuntumassa.
Kuulemma 240 ainakin on kärsinyt jäähdytinvaivoista.. Miten on tuon kompuraversion laita? Millaisella ajomäärällä glykoliongelmat on olleet ajankohtaisia, ja onko ne jo jossain vuosimallissa saatu karsittua pois valmistajan toimesta? Miten on 211-tyypin jarrukompuraongelman kanssa, onko vastaavaa esiintynyt myös CLK:ssa?
Korin kunto mietityttää myös, vanha ceemeli kun jo kuplii paikoitellen. Vieläkö 209-ikäluokan autoissa on ruosteongelmia?
Entäpä jäähdytinjuttujen lisäksi jotain muuta tyyppiviaksi luokiteltavaa ongelmaa, ominaisuutta tai huomioitavaa? Käyttökokemukset ovat tervetullutta ja kiinnostavaa luettavaa myöskin.
Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.
Automaattilaatikon glykoliongelmat vähenevät 9/2003 jälkeen valmistetuissa, kun Valeon rakennevirhe saatiin tiedostettua.
Kompuroiden ongelmista taisi olla jotain juttua tuolla W208-puolella. Ei niissä muistaakseni mitään isoahuolestuttavaa.
Automaattilaatikon glykoliongelmat vähenevät 9/2003 jälkeen valmistetuissa, kun Valeon rakennevirhe saatiin tiedostettua.
Kompuroiden ongelmista taisi olla jotain juttua tuolla W208-puolella. Ei niissä muistaakseni mitään isoahuolestuttavaa.
En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla MaybachissakinMHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4324
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Löyty tosiaan muistakin kuin 211 mallistaXUX63 kirjoitti:En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla MaybachissakinMHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Hyvä että 209 koska 208 ei ole coupe!
Jos kerran V6 on valikoimassa, niin sillon ehdottomasti 320 koska ero 240 ja 320 välillä on minimaalinen käyttökustannuksissa. Isommalla koneella on kuitenkin kaksinkertainen ilo
Noin uusista kompurakoneista minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta mitä lukenut näitä foorumeita niin ei niissä mitään isompia oireita ole vielä ollut. Ei ainakaan mitään sellaista mistä ei itse selviäisi
lähinnä jotain anturivikoja.
Käytännön kokemuksella kuitenkin voi kompurakoneesta sanoa sen verran että;
vaikka valmistaja sanookin että kompura on huoltovapaa, niin se ei ole suomen ajomäärillä sitä. 10v/100tkm olisi hyvä väli vaihtaa öljyt myös kompressoriin niin vältytään hammasrattaiden ennenaikaiselta kulumiselta. Lisäksi viimeistään 300tkm kohdalla tulisi vaihtaa myös värinävaimenninta, neulalaakeria jne. Se ei ole kallista jos itse tekee, korjaussarja maksaa laadusta riippuen 100-300e (alkuperäinen on halvin... ja muovia... silti laadukas
).
Jos kerran V6 on valikoimassa, niin sillon ehdottomasti 320 koska ero 240 ja 320 välillä on minimaalinen käyttökustannuksissa. Isommalla koneella on kuitenkin kaksinkertainen ilo

Noin uusista kompurakoneista minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta mitä lukenut näitä foorumeita niin ei niissä mitään isompia oireita ole vielä ollut. Ei ainakaan mitään sellaista mistä ei itse selviäisi

Käytännön kokemuksella kuitenkin voi kompurakoneesta sanoa sen verran että;
vaikka valmistaja sanookin että kompura on huoltovapaa, niin se ei ole suomen ajomäärillä sitä. 10v/100tkm olisi hyvä väli vaihtaa öljyt myös kompressoriin niin vältytään hammasrattaiden ennenaikaiselta kulumiselta. Lisäksi viimeistään 300tkm kohdalla tulisi vaihtaa myös värinävaimenninta, neulalaakeria jne. Se ei ole kallista jos itse tekee, korjaussarja maksaa laadusta riippuen 100-300e (alkuperäinen on halvin... ja muovia... silti laadukas

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2011 14:05
- Paikkakunta: Turku
Samaa pohdin itsekin. Vuotuinen ajomäärä huitelee jossain kymppitonnin paikkeilla, joten ei polttoainekustannuksissakaan suurta eroa saa syntymään.Jos kerran V6 on valikoimassa, niin sillon ehdottomasti 320 koska ero 240 ja 320 välillä on minimaalinen käyttökustannuksissa. Isommalla koneella on kuitenkin kaksinkertainen ilo
OK.. hieman yleistin näihin kansanmalleihin joita uskaltaa edes itse vilkaista (joten noista SLR ja Maybachia en hyväksy, CLS:sänkin vasta muutaman vuoden kuluttua). Ei niihin kellään oikeesti oo varaa niin saavat kulkea vaikka aurinkotuulella ja jarrutella pimeällä materialla...XUX63 kirjoitti:En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla MaybachissakinMHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.

Sergey kirjoitti:Hyvä että 209 koska 208 ei ole coupe!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9
Nykyään alkaa olla nuo ilmastointilaitteet senverran laadukkaita,että ikkunoita tulee vähemmän availtua kesähelteilläkään.
Itellä cruisailu kaikki lasit alhalla w209:n kanssa jäi kymmeneen kilometriin:pääsiäisen aikoihin Saksan alpeilla Panoramastrassella ,ajettiin tosi hiljaa niin ei mennyt tukka silmille

Ovet ei sitten ole ilman tolppaa yhtään " mersumaiset ",vastakappale antaa hieman periksi, että sulkiessa rämähtää kuin vanhassa kadetissa (tosin uusista ei tietoa kun ite ajoin välin 150 000-165 000km.)
Tuo oli käyttöautossa häiritsevä ominaisuus kun senverran usein joutuu ovesta kulkemaan,mutta harrasteautossa tuskin niin haittaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
niin. w208 ei takalasit aukea ja on kai B-tolppakin? se o siis 2 ovinen sedan
Mitä rämähtää? onko nuo niin susia että ne rämähtää kun sulkee ovia? ei ainakaa 124coupe rämähdä... ikkunakin sanoo vaan että "FUP" kun menee ovi kiinni kassakaapin lailla.

Mitä rämähtää? onko nuo niin susia että ne rämähtää kun sulkee ovia? ei ainakaa 124coupe rämähdä... ikkunakin sanoo vaan että "FUP" kun menee ovi kiinni kassakaapin lailla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kyllä coupessa tolppa pitää olla niin ovet toimii ku kassakaapissa.Siis tän vuosituhannen autoissa,museovehkeistä ei tietoo.Sergey kirjoitti:
Mitä rämähtää? onko nuo niin susia
Esim.CLS ,neliovisessa coupessa ovet toimii oikein mainiosti

Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----