Huomioitavaa w209 CLK:n hankintaa ajatellen..?

Vastaa Viestiin
einogrööni
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2011 14:05
Paikkakunta: Turku

Huomioitavaa w209 CLK:n hankintaa ajatellen..?

Viesti Kirjoittaja einogrööni »

Vanha C-farkku on aika päivittää tuoreempaan, ja kohteeksi on valikoitumassa w209-tyypin CLK bensa-automaatti -yhdistelmällä. Bensavehkeistä varsin vähän löytyy kertomusta foorumilta, mutta kai niistäkin jollain kokemusta tai edes mutua on.

Hankittava yksilö tulee todennäköisesti olemaan alkupään 209-kantaa, uusimmillaan ehkä -05, malliltaan 200 kompura tai 240, ajokilometrit enintään 150 tkm tuntumassa.

Kuulemma 240 ainakin on kärsinyt jäähdytinvaivoista.. Miten on tuon kompuraversion laita? Millaisella ajomäärällä glykoliongelmat on olleet ajankohtaisia, ja onko ne jo jossain vuosimallissa saatu karsittua pois valmistajan toimesta? Miten on 211-tyypin jarrukompuraongelman kanssa, onko vastaavaa esiintynyt myös CLK:ssa?

Korin kunto mietityttää myös, vanha ceemeli kun jo kuplii paikoitellen. Vieläkö 209-ikäluokan autoissa on ruosteongelmia?

Entäpä jäähdytinjuttujen lisäksi jotain muuta tyyppiviaksi luokiteltavaa ongelmaa, ominaisuutta tai huomioitavaa? Käyttökokemukset ovat tervetullutta ja kiinnostavaa luettavaa myöskin.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Talli tai katos olisi hyvä omistaa jos tuommosella talvella ajelee.
Lunta kun sataa päälle ja lasit jäätyy tiivisteisiin kiinni,ikävää repiä ovia auki :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
MHe
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.

Automaattilaatikon glykoliongelmat vähenevät 9/2003 jälkeen valmistetuissa, kun Valeon rakennevirhe saatiin tiedostettua.

Kompuroiden ongelmista taisi olla jotain juttua tuolla W208-puolella. Ei niissä muistaakseni mitään isoahuolestuttavaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

MHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.
En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla Maybachissakin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4324
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XUX63 kirjoitti:
MHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.
En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla Maybachissakin :wink:
Löyty tosiaan muistakin kuin 211 mallista
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hyvä että 209 koska 208 ei ole coupe!

Jos kerran V6 on valikoimassa, niin sillon ehdottomasti 320 koska ero 240 ja 320 välillä on minimaalinen käyttökustannuksissa. Isommalla koneella on kuitenkin kaksinkertainen ilo :)

Noin uusista kompurakoneista minulla ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta mitä lukenut näitä foorumeita niin ei niissä mitään isompia oireita ole vielä ollut. Ei ainakaan mitään sellaista mistä ei itse selviäisi ;) lähinnä jotain anturivikoja.

Käytännön kokemuksella kuitenkin voi kompurakoneesta sanoa sen verran että;

vaikka valmistaja sanookin että kompura on huoltovapaa, niin se ei ole suomen ajomäärillä sitä. 10v/100tkm olisi hyvä väli vaihtaa öljyt myös kompressoriin niin vältytään hammasrattaiden ennenaikaiselta kulumiselta. Lisäksi viimeistään 300tkm kohdalla tulisi vaihtaa myös värinävaimenninta, neulalaakeria jne. Se ei ole kallista jos itse tekee, korjaussarja maksaa laadusta riippuen 100-300e (alkuperäinen on halvin... ja muovia... silti laadukas :) ).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
einogrööni
Viestit: 4
Liittynyt: 05.12.2011 14:05
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja einogrööni »

Jos kerran V6 on valikoimassa, niin sillon ehdottomasti 320 koska ero 240 ja 320 välillä on minimaalinen käyttökustannuksissa. Isommalla koneella on kuitenkin kaksinkertainen ilo
Samaa pohdin itsekin. Vuotuinen ajomäärä huitelee jossain kymppitonnin paikkeilla, joten ei polttoainekustannuksissakaan suurta eroa saa syntymään.
MHe
Viestit: 1160
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

XUX63 kirjoitti:
MHe kirjoitti:Ei kait SBC:tä ollut kuin W211:ssa???? No tämän varmaan gurut vahvistaa tai lyttää.
En oo guru mutta ainakin CLS, SLR McLaren, CL ja taispa olla Maybachissakin :wink:
OK.. hieman yleistin näihin kansanmalleihin joita uskaltaa edes itse vilkaista (joten noista SLR ja Maybachia en hyväksy, CLS:sänkin vasta muutaman vuoden kuluttua). Ei niihin kellään oikeesti oo varaa niin saavat kulkea vaikka aurinkotuulella ja jarrutella pimeällä materialla...
:)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sergey kirjoitti:Hyvä että 209 koska 208 ei ole coupe!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9

Nykyään alkaa olla nuo ilmastointilaitteet senverran laadukkaita,että ikkunoita tulee vähemmän availtua kesähelteilläkään.
Itellä cruisailu kaikki lasit alhalla w209:n kanssa jäi kymmeneen kilometriin:pääsiäisen aikoihin Saksan alpeilla Panoramastrassella ,ajettiin tosi hiljaa niin ei mennyt tukka silmille :)

Ovet ei sitten ole ilman tolppaa yhtään " mersumaiset ",vastakappale antaa hieman periksi, että sulkiessa rämähtää kuin vanhassa kadetissa (tosin uusista ei tietoa kun ite ajoin välin 150 000-165 000km.)

Tuo oli käyttöautossa häiritsevä ominaisuus kun senverran usein joutuu ovesta kulkemaan,mutta harrasteautossa tuskin niin haittaa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin. w208 ei takalasit aukea ja on kai B-tolppakin? se o siis 2 ovinen sedan ;)

Mitä rämähtää? onko nuo niin susia että ne rämähtää kun sulkee ovia? ei ainakaa 124coupe rämähdä... ikkunakin sanoo vaan että "FUP" kun menee ovi kiinni kassakaapin lailla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Sergey kirjoitti:

Mitä rämähtää? onko nuo niin susia
Kyllä coupessa tolppa pitää olla niin ovet toimii ku kassakaapissa.Siis tän vuosituhannen autoissa,museovehkeistä ei tietoo.
Esim.CLS ,neliovisessa coupessa ovet toimii oikein mainiosti :wink:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”