Roiston Cinquecento – Valohoitoa

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

JL kirjoitti:Vanne taitaa olla nimeltään Tarazed, 8x17. Ainakin minun mielestäni sopii harmaaseen W211:n oikein hyvin.
Juu, tehtaan tarjoama Incenio Tarazed -niminen vanne ja on ollut saatavissa 211 koppaiseen tarvikevanteena.

Kuva
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Dixon kirjoitti:Mulle tullee kl-osista uuet levyt ja palat lankkuun kohta. Eiköne orkkista pitäs olla? Ainaki palat on.

Tarvike levyjä oon laittanu kahteen japanilaiseen autoon ja ei *umalauta mitä kuraa.
Zimmermannia on palat ja levyt. Palojen kohallakkaa ei ennää lukenu oem laatu tjs mikä aiemmin luki verkkokaupassa. Noh, näillä mennään.
E46 330D & E46 328i
Avatar
740 GLE
Viestit: 2650
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

laineracing kirjoitti:Onhan se napa hiottu esim epäkeskolla täysin metallille eli ruosteet kokonaan POIS!
Muuten täristää on minkä merkkiset levyt vain. Ite oon laittanu kaikkia merkkejä eikä yhtää menny kieroks, varmaa hyvä tuuri :wink:
Ainakin minä putsasin navat levyjä vaihtaessani. Ne toimivat oikein hyvin jonkin aikaa, mutta vetivät itsensä kieroksi.

Varmaan hyviäkin tarvikekiekkoja on, ja on itsellenikin Volvoon sattunut useammat. Ceehen ei vaan sattunut.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Levyiksi Zimmermania tai Black Diamondia ja paloiksi Fedoroa tai Green Stuffia niin hyvin menee :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Levyiksi Zimmermania tai Black Diamondia ja paloiksi Fedoroa tai Green Stuffia niin hyvin menee :wink:
Edellisessä oli Zimmermannia ja Red Stuffia. Ihan hyvin toimi. Eipä tuota täristystä välttämättä enää huomaa, jos ei tiedä sitä olleen. Ajellaan ja katsellaan.

Ensimmäinen rapsakka pakkasaamu tälle syssylle: -17 °C (Koillismaalla, ei Oulussa). Vajaan parin tunnin letkulämppärin pöhötyksellä moottorin lämpö oli noussut 18 °C:een. Tyhjää parempi siis. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Ensimmäinen rapsakka pakkasaamu tälle syssylle: -17 °C (Koillismaalla, ei Oulussa). Vajaan parin tunnin letkulämppärin pöhötyksellä moottorin lämpö oli noussut 18 °C:een. Tyhjää parempi siis. :nocando:
Väyväyn lämpö nousi noin 50°C suihkussakäynnin aikana tyhjäkäynnillä ja weba päällä ts noin +/-8minuuttia :lol: Eipä se ajossa juur enempää nousekaan :?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Lopulta rallatuksen kyllästymispiste osui yhteen vapaan viikonlopun kanssa. Lauantaina keula ylös ja purkamaan. Paljon tuonne tulee tilaa, kun ottaa sen tuulettimen rupelin pois. Enemmän oli rystyset ruvella M104:n kanssa.

Kuva

Laturi on tympeä irrotella ja asentaa. Jotenkin ne korvakot ovat niin s**t*n*n tiukat – etenkin alempi. En irrottanut laturia kokonaan – pukkasin sitä vain sen verran taakse päin, että pääsin kiristimeen käsiksi.

Puolien ja tulpan johtojen irrottelu on heleppoa, kun oikea työkalu.

Kuva

Väsäsin sitten 3mm levystä ohjaimen, ettei ketju pomppaa.

Kuva

Nokka-akselin pultti piti käyttää irti, että sai työkalut väliin. Akselilla on muutama asento, joihin se haluaa mennä. Katkaistessa ja liitettäessä akseli pomppasi vähän eri asentoon. Moottoria varovasti pyöräyttämällä saatiin hahlot taas kohdalleen.

Kuva

Uusi ketju niitattuna.

Kuva

Tulpat ovat yllättävän törsteiset posliinipuolelta. Liekö päässyt vettä hattuihin. Harjasin tulpat puhtaiksi ja suihkuttelin kontaktien puhdistusainetta hattuihin. Sitten sipaisin vähäsen Berun sytytystulpparasvaa hattujen kumiosiin. Pitää katsoa, täytyykö johdot jossain välissä uusata.

Kuva

Jäähdyttäjä on Valeon tekemä. Onkohan tuo päivämäärä 2.4.2008?

Kuva

Se ihmeellinen ääni tuntui hävinneen. Pitää ajella ja kuulostella, lähtiko se lopullisesti. Reilu päivähän tuossa minun tahdilla tehden meni. Hyvät työkalut kyllä auttavat. Sillä isolla Milwaukeella lähti se nokka-akselin pultti kettuilematta. Melko lujassa se on, kun se pitää kiristää 50 Nm + 90°. Samoin hommasin Stahlwillen E-torx-avaimia. Minulla oli jo AmPron hylsyjä mutta niillä tuntui saavan vain kannat pyöreiksi. :x

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Laturia irrotellessani kurkistelin myös vähän niveliä. Näyttäisi siltä, että kuskin puolen etureaktiotanko on joskus vaihdettu. Siinä oli jo se uudempi lillinkitäytteinen pusla. Vänkärin puolella oli pelkkä kuminen pusla. Vähän oli jo pykimää.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eikö tuo sama ketjutyökalu käy myös cdin kaksiriviseen ketjuun? Saisko työkalua ja asentajaa vuokrattua joku viikonloppu? :lol:

Nimim. Kylmäkäynnistyksessä rumaääninen om642 8)
Tähdellisen parantola
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tapio89 kirjoitti:Eikö tuo sama ketjutyökalu käy myös cdin kaksiriviseen ketjuun? Saisko työkalua ja asentajaa vuokrattua joku viikonloppu? :lol:

Nimim. Kylmäkäynnistyksessä rumaääninen om642 8)
Äkkiä WIS:stä katsoen pitäisi myös 642:een käydä nuo hilppeet. Joutaa kait tuo vehke, kun se on jo omat tiedossa olevat puristelut puristellut. Myös taustapiruiluun voin ottaa osaa, jos aikataulut passaa yhteen. :D

Nokka-akselille joutunee väsäämään jonkun palikan, että pysyvät paikoillaan, kun uutta riimua kieputtaa rattaille – tuossahan taisi venttilikoppa toimia toisena laakeripuoliskona. Lattaraudasta tai jostain sitten lipsahtamisenestoluisti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Ja sitten kun tapio tekee tuon ketjun vaihdon niin jos sais paljon kuvia ja tekstiä, pitäs itekkin jossain vaiheessa tehdä ketjun vaihto 642:seen.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

shrteam kirjoitti:Ja sitten kun tapio tekee tuon ketjun vaihdon niin jos sais paljon kuvia ja tekstiä, pitäs itekkin jossain vaiheessa tehdä ketjun vaihto 642:seen.
KANNATETAAN :pappa: :banni:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Paljonko ajettu ja paljonko oli venymä? Näistä ois hyvä saada koostetta tuonne M113 jakoketju säikeeseen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mou kirjoitti:Paljonko ajettu ja paljonko oli venymä? Näistä ois hyvä saada koostetta tuonne M113 jakoketju säikeeseen.
Noin 255 tkm ja palttiarallaa 5 milliä.

Tässä se hassu ääni kuului jostain moottorin keskivaiheilta – stetoskoopilla höristellessä isoimmin se kuului ilmapumpun korvakkeen tienoilta. Liekö se ahdistanut siinä vapaapyörällä. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tässähän ei ollut ketjussa sinistä keskilenkkiä eli ei ollut ns vahvistettu ketju?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jolle kirjoitti:Tässähän ei ollut ketjussa sinistä keskilenkkiä eli ei ollut ns vahvistettu ketju?
Ei ollut, joo. Ihan meni näppivoimin keskimmäinen lipare paikoilleen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Joo'o... Ihan sopii ajomäärältään kuvioon. Itsellä oli 6mm / 187tkm ja kaverilla 12mm / 225tkm.

Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mou kirjoitti:Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
Ei niitä ole tainnut olla kuin dieseleissä eikä niissäkään kaikissa. Noissa on se liitoskohtaan tuleva keskilevy myös yhtä tiukka sovitukseltaan kuin päätylevyt (sinistetty kuten se päätylevykin). Pitää puristaa tuolla työkalulla se keskimmäinen levy paikoilleen. Näissähän se keskilevy sujahtaa tappeihin kuin sormi sieraimeen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Roisto kirjoitti:
Mou kirjoitti:Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
Ei niitä ole tainnut olla kuin dieseleissä eikä niissäkään kaikissa. Noissa on se liitoskohtaan tuleva keskilevy myös yhtä tiukka sovitukseltaan kuin päätylevyt (sinistetty kuten se päätylevykin). Pitää puristaa tuolla työkalulla se keskimmäinen levy paikoilleen. Näissähän se keskilevy sujahtaa tappeihin kuin sormi sieraimeen. :D

t.
Risto
Jep, ainakin sprinterin 602 koneeseen se tuli jossain 96 vuoden aikana.
Vahvistetussa ketjussa tosiaan keskimmäinen levykin on prässätty paikalleen eli vaatii omanlaisensa työkalun ja siihen sopivat palikat.

Autoissa joissa on tuo vahvistettu ketju ovat ketjupyörät leveämmät kuin autoissa joissa ei ole vahvistettua ketjua.

Näkyy se tavallinenkin 2 rivinen pyörivän noilla leveämmillä rattailla, toisin päin toimii oikeinkin hyvin. Tehtaalla ymmärtääkseni tarkoitettukin niin että vahvistettu ketju korvaisi perus 2 rivisen...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Käväisin konttorilla. Leima tuli, että heilahti. :D

Ajattelin jatkaa tuolla Airmaticin iskaritopikissa aloitettua juttua täällä. Iskaritestissä saatiin vasemmalle puolelle 57% tulos ja oikealle 71%. Eroa siis palttiarallaa 20% (14%-yksikköä). Etupäässä tulokset asettuivat 4% sisään (48% & 50%). Jotain jännää takapäässä siis voisi olla.

Muuta ihmeempää ei löytynyt. Kuskin puolen etupyörän laakerista sanoi, että vähän tuntuu välystä. Pitää tarkastella.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Asentelin kokeeksi ksenonit lisäpitkiin H7:n paikalle. Ballastilaatikoille löytyi suht kätevät paikat mutta se ballastin syöttöliitin pisti kiroiluttamaan. Sehän näyttää siltä, että siihen passaisi alkuperäinen liitin heittämällä. Eipä passaakkaan, oli pari milliä liian leveä. :ttu: Piti sitten askarrella alkuperäisistä H7-adaptereista, mukana tuleesta välijohdosta sekä polkupyörän sisäkumista tuolle sovitejohto.

Kyllähän se vähän tuntui maisema kirkastuvan, kun suljetulla alueella tuota testasin. Pikkuisen piti säätää kuskin puolen valoa ylöspäin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mou
Viestit: 1636
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Jaa vähän? Ainakin omassa CLK:ssa mailma kirkastui täysin. Millasta settiä käytit? Itsellä FastBright F3 55W ballastit ja normi 35W 5000K polttimot.

Tarvisi varmaan tohon talvi-Audiin tehdä sama päivitys...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mou kirjoitti:Jaa vähän? Ainakin omassa CLK:ssa mailma kirkastui täysin. Millasta settiä käytit? Itsellä FastBright F3 55W ballastit ja normi 35W 5000K polttimot.
Sanotaan nyt niin, että parani huomattavasti. Melkein kainuulaisena ei ole noita ylisanoja osannut koskaan käyttää. :D Ei vaan ollut kunnollista pimeää tien pätkää täällä puoliurbaanissa ympäristössä, missä kokeilla. Seuraavalla Koillismaan keikalla selvinnee. Jotkut 35 watin X3 "Canbus" ballastit ja 35 watin 4300 K "hehkut" siellä on.

Oikean umpion vaihtamista harkitaan uudempaan... Sen puolen projektori on jo aikansa elänyt.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Roisto kirjoitti:Jaaha, tulipa kokeiltua, kumpi on kovempi: hirven takakinttu vai Mersun keula. Tulos jäi epäselväksi, kun toinen osapuoli nilkutti tiehensä.

Kuva

Puskuri rikki, lokasuoja lommolla ja nyljähtänyt, umpiosta kiinnikkeet ja vilkun varjostin p*skana. Lokasuojan yläpuolen kiinnikkeet vähän mutkalla.

t.
Risto

Muistan myös aikoinaan, kun hirven kanssa otin yhteen. Siinä taisi mennä aski savukkeita kun odottelin poliisia tapahtumapaikalle.

tästä on useampi vuosi 07-> ja nykyään vältän pimeällä ajoa maantiellä...
Ihmettelen vieläkin miksi olen tässä. Nopeuttakin taisi olla enemmän mitä laki salli.
Muistan vain että mielessäni kävi että perkl nyt lähti henki, mitään muuta ei kerinnyt miettimään kun seuraavaksi jo räsähti.
Kuitenkin tässä sitä vielä ollaan..
220.128 Black devil
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Onkohan kellään tietoa, millainen rakenne on lampun pesurissa? Kuskin puolen pesuri lorottelee välillä nestettä pohjamuovien päälle. Liekö siellä joku tiiviste, joka käytön puutteessa kuivuu ja sitten päästä läpi, koska tuntuu, että jos silloin tällöin muistaa suhauttaa liukastetta lampuille, ei tuota niin tapahdu. Pystynekö korjaamaan vai meneekö vaan vaihtoon?

Ostinpa tässä kerran Motorcraftin pyyhkijät, kun alkoi vanhoista SWF:stä puhdistusteho loppua. Älkää te ostako. :x Jättävät rantua ja vikisevät jo uusina. Tuossa on joku typerä sovitepala ja jotenkin sulka jää kampeuksiin, että paine lasia vasten ei ole tasainen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kesällä vaihdoin lämppärin venttiilin ja nyt siivousvimmassa (kyllä se kohta menee ohi) tarttui käteen vanha venttiili. Uteliaisuus iski, joten piti katsoa, miltä se näyttää sisältä päin:

Kuva

Oli näköjään päässyt kosteus sisälle vaikka kannen ympäri joku tiiviste kiertääkin. Vai lienekö päässyt nestettä venttiilin akselilta. Ei kai sen pitäisi noi kuitenkaan ruostuttaa. Moottori oli sen verran jumissa, ettei sormin pyörinyt. Tuon hammaspyörän toisessa päässä on pienempi pyörä, joka liikuttaa pitkittäin jotain venttiiliä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Morjens,

Vaihdoin Motorcraftin sulkien tilalle Valeot, kun alkoi v*tuttaa raidat ja vikinä. Samalla käytin pirssiä ensimmäistä kertaa pesukoneessa, kun näin pakkaskelillä oli itsekäsinpesupaikalle aina jonoa. :ttu:

Voisi tosissaan miettiä sitä kova(vaha?)pinnoitusta, kun tuossa on maalipinta kuitenkin muuten hyvässä kunnossa. Saisi sitten vaikka painepesurilla helepommin p*skat pois. Missähän ne Oulussa tuota tekevät? :help:

Pistin myös keulille Philipsin X-treme-xenonit. Tuntui maailma kirkkaammalta, kun ensimmäistä kertaa lähdin hallista liikenteeseen. Se vänkärin puolen umpio pitänee tosiaan vaihtaa – hoksin, että projektori ei ole kunnolla paikoillaan vaan ojan puolella on pieni väljä. Kuvio liikkuu vähän oikealle ja vasemmalle, kun höskää heiluttelee (tai siis liikeradasta päättelin näin. En viitsinyt näppejäni tunkea tuonne valot päällä).

Iltapäivällä vaihtuvat myös vanhojen Hakkapeliittojen tilalle Contin nastat – niille 9-puolavanteille. Kelpaa ajella vaikka Joulupukkia morjestamaan. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Roisto kirjoitti:Voisi tosissaan miettiä sitä kova(vaha?)pinnoitusta, kun tuossa on maalipinta kuitenkin muuten hyvässä kunnossa. Saisi sitten vaikka painepesurilla helepommin p*skat pois. Missähän ne Oulussa tuota tekevät? :help:

hoksin, että projektori ei ole kunnolla paikoillaan vaan ojan puolella on pieni väljä. Kuvio liikkuu vähän oikealle ja vasemmalle, kun höskää heiluttelee (tai siis liikeradasta päättelin näin. En viitsinyt näppejäni tunkea tuonne valot päällä).
Huippufiksi ja Autofix1 ainakin tekee Limingantullissa, jos tarkkaa jälkeä haluaa niin KiiltoStudio. Eikö Mäcciz käyttänyt saksantuonti väykkyään juuri KiiltoStudiolla ja tuli hyvää jälkeä, ainakin näin muistelisin :!:

Itsellä on vähän samaa ongelmaa projektorin kanssa vasemmassa umpiossa, jos ottaa sytyttimestä kiinni projektoria pystyy pyöritteleen umpiossa mielin määrin miten tahtoo, ajossa kuitenkin toimii korkeudensäätö, tosin osoittaa hieman ojaan kun projektoria ei saa täysin suoraan. mikähän tuolta löystyy että projektori on käytännössä kokonaan irti umpiosta?

niin joo ja varaosasivuilta selailin itselle uutta umpiota ja joku oudompi Johns merkkinen löytyisi suht edullisesti: *klik*, jäin vain miettimään että onkohan noissa erimerkkisissä tarvikeumpioissa paljon näkyviä eroja kuten lasin rihlaus/heijastinpinnat. reilu vuosi sitten on nimittäin vänkärin puolelle veholla uusittu alkup. umpio niin tulee ruma jos tarvike onkin erilainen näkyvältä osalta :roll:

anteeksi tungettelu :D
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Vie vaan suosiolla kiiltostudiolle, et pety.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Shatter kirjoitti:anteeksi tungettelu :D
Tungettele pois vaan. :D Kiitoksia vinkeistä.

Jostain syystä oikean puolen umpio maksaisi melkein satasen enemmän. :? Depo maksaisi Saksan maalla sen n. 165 €. Hella sitten n. 550. Jännä, että TE-Taxiteilstä saisi Hellan faceliftin xenonumpioita reiluun kolmeen hunttiin. Mikä näistä vanhoista tekee niin kalliita?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”