w211 200cdi 05 mallin omistajat kertokaa kokemuksia...
w211 200cdi 05 mallin omistajat kertokaa kokemuksia...
käytiin avovaimon kans tänään katsomassa autoja liikkeissä,vaimo ihastu saman tien kyseiseen autoon kyseisen automallin omistajat kertokaa onko tommonen hyvä ostos?? mittarissa oli 330tkm eli sisään ajot ajettu!
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
Itsellä ei ole ollut W211 mallia mutta isäukolla oli 2004 mallinen E200 CDI noin kolmen vuoden ajan. Sen verran seurailin ja kuulin käyttökokemuksia että päällimmäisenä jäi mieleen lukuisat pienet mutta kiusalliset lähinnä sähköpuolen ja elektroniikan pikkuviat joiden takia autoa täytyi käyttää lukuisia ylimääräisiä kertoja huollossa.
Vaikka pääosin em. viat menivätkin takuuseen, niin pikkukiusaahan siitä aiheutui. Ns. "sähköjarrut" (SBC), tempomat, keskuslukitus, tuon tyyppisten vikojen takia lähinnä. Joskus riitti vikamuistin nollaus, joskus ei. Uusia osia tilattiin lukuisia kertoja. Mutta näiden sähkö/elektroniikkavikojen lisäksi mitään muuta ei sitten ollutkaan, tietenkin normaaleja kuluvia osia vaihdeltiin huoltojen yhteydessä. Alustan tiettyjen osien vaihtotiheys oli ehkä kohtalaisen tiheä mutta eikös se taida olla kaikkien mersujen "ominaisuus".
Asiallinen autohan W211 varmasti on, no, riippuen tietysti yksilökohtaisesta käytöstä ja onko huollettu ja korjattu asiallisesti. Todennäköisesti oma W124 vaihtuu seuraavaksi nimenomaan 211 koppaiseen kunhan hinnat vielä hieman laskevat, 210 "väykkä" jää suosiolla väliin.
Vaikka pääosin em. viat menivätkin takuuseen, niin pikkukiusaahan siitä aiheutui. Ns. "sähköjarrut" (SBC), tempomat, keskuslukitus, tuon tyyppisten vikojen takia lähinnä. Joskus riitti vikamuistin nollaus, joskus ei. Uusia osia tilattiin lukuisia kertoja. Mutta näiden sähkö/elektroniikkavikojen lisäksi mitään muuta ei sitten ollutkaan, tietenkin normaaleja kuluvia osia vaihdeltiin huoltojen yhteydessä. Alustan tiettyjen osien vaihtotiheys oli ehkä kohtalaisen tiheä mutta eikös se taida olla kaikkien mersujen "ominaisuus".
Asiallinen autohan W211 varmasti on, no, riippuen tietysti yksilökohtaisesta käytöstä ja onko huollettu ja korjattu asiallisesti. Todennäköisesti oma W124 vaihtuu seuraavaksi nimenomaan 211 koppaiseen kunhan hinnat vielä hieman laskevat, 210 "väykkä" jää suosiolla väliin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tätä samaa. Kun takuu on päättynyt, käy kalliiksi ja vie hermoja. 2 kertaa takuudeen automaatti-ilmastoinnin takia tuulettimen moottori, vielä olisi pitänyt uusia, nyt kun takuu loppui, 3 kertaa takuulla ilmastoinnin säätöventtiili, Bi-xenoneista katosi pitkät, uusittiin jokin "musta laatikko," syy huono liitos ja sitäkautta rikkoontunut eli ollut alusta asti, ei takuuseen.Eldorado kirjoitti:Sen verran seurailin ja kuulin käyttökokemuksia että päällimmäisenä jäi mieleen lukuisat pienet mutta kiusalliset lähinnä sähköpuolen ja elektroniikan pikkuviat joiden takia autoa täytyi käyttää lukuisia ylimääräisiä kertoja huollossa.
Erona alustan osissa on vaan, että kun W210 etupää pitää kopinoiden takia kunnostaa, se maksaa osineen ja töineen n. 300€, kun sama tehdään W211 menee tuntikaupalla työvelotusta ja pelkät osat lähempänä 1000€. Mekaanikkoja ei vituta vanhan rakenteen etupään kunnostus, uuden kylläkin, senverran ähertämistä lisää. Sisusta ei kestä kilometrejä, B-pilarin verhous kuluu rikki, vaihdekepin nahkapussi meni todella pahaan kuntoon jo vajaassa 250tkm (huom, automaatti)Eldorado kirjoitti:Uusia osia tilattiin lukuisia kertoja. Mutta näiden sähkö/elektroniikkavikojen lisäksi mitään muuta ei sitten ollutkaan, tietenkin normaaleja kuluvia osia vaihdeltiin huoltojen yhteydessä. Alustan tiettyjen osien vaihtotiheys oli ehkä kohtalaisen tiheä mutta eikös se taida olla kaikkien mersujen "ominaisuus".
Kun tähän lisättiin vielä täysin naurettava vaihtohyvitys 3.5v 270.000km ajetulle autolle, joka uutena lähenteli 80.000€, käsittämättömät lisävarustehinnat veronalennuksenkin jälkeen verrattuna kilpailijaan eikä mitään joustoa nelivetoon, automaattiin tmv varuste-etuus...
Saattaa jo arvata mitä tapahtui.
tuli tänään käytyä ajamassa kyseistä autoa,tais olla mulla ja vaimolla hieman liikaa odotuksia...suurin syy oli varmaan tehoton kone 200cdi,muuten auto oli ihan jees.ajettavuus oli ihan hyvä tukeva ja kulki suoraan ja alusta oli äänetön"juuri vaihdettu nippu niveliä etupäähän" korimalli on hieno,sisätilat ihan jees..mutta ero ei ollu sitä luokkaa kun oletin w210 j 211 välillä olevan!päädyttiin sitte vielä ajelemaan tolla vanhalla väykyllä niin joo ei missään nimessä 200cdi vaan minimi 270-320cdi.
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi