"Tilapäiskotiauto" E200cdiat -08 avantgarde

Vastaa Viestiin
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

"Tilapäiskotiauto" E200cdiat -08 avantgarde

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jahas.
C-malli kokeilun jälkeen omistusmielessä tuli taas palattua E-malliin.Sen verran kun on läski ja tuota pesuetta niin C on semmonen että sillä pärjää, mutta kun on tottunut tilavampaan niin tahtoo olla hankala pienentää. Joskin tuommoseen pikkuseen autoon tuli sorruttua niin koneen kuin korinkin puolesta jos aiemmat E-mallit ollu väykkyjä 5 ja 6 pyttysellä cdi:llä viritettynä...
Elikkäs nyt pihassa makoilee E200cdiaT -08 avantgarde.
Kummempaa kuvamateriaalia ei vielä ole koska auto on viikon vanha tapaus ja siitäki puolet olen ollu reissussa ja auto sen aikaa "käyttöönottohuollossa"

http://parkkila.fi/e200cdiat-08/img-0664-483?comments=1

Auto ollut yhdellä omistajalla suomessa (taksissa) ja kilsoja tällähetkellä noin 355tkm. Varustetta ei hirveesti ole mutta avantgarde peli kuitenkin. Xenonia, parkkitutkaa, puolikeinoeläimennahkapenkit :)
Leimalla käytiin huomautuksetta.
Huollot oli vasta tehty dsb:n mukaan, mutta "käyttöönottohuollossa" parsittiin vähän vaihteiston huuhtelulla, peräöljyillä, termostaatilla, pari hihnan rullaa, kolme uutta tutkan anturia. Takaluukun lukko reistaa, hinausraksin luukku tilattu sekä uusi tähti takaluukkuun. Mutta ei mitenkään huonon oloinen auto, kilsat ei tunnu yhtään missään vielä kun kysessä vasta 5-vuotias auto.

Pientä varustelua tulossa, riippuen tietysti kauanko auto talossa viihtyy kun on myynnissäkin samaan aikaan. Siksi otsikossakin vain tilapäisauto kun ei näihin auton raatoihin ole tullu viimeaikoina rakastuttua :lol:

Takapenkin istuinosat vaihtu täyskeinonahkaisiin integroiduilla lastenistuimilla, vannetta suunnitteilla kesäksi 17" tai 18" E-class löytyy hyllystä, kalvot laseihin eteen asti ettei näytä tuo cubanit niin kalpealta. Jos auto näkee syksyn meidän taloudessa niin myös webasto napsahtaa paikoilleen.
Hiukkaspöntölle saattaa kans tulla "exodus" kun tuo 4-pyttynen syö sen takia saman ku ilman pönttöä oleva vanhempi 320cdi
:x Toisekseen muutenki nuo pönttöilyt ihan puhdasta huijausta. Ei se päästö todellisuudessa vähene sillä että se sama hiukkanen pilkotaan vaan pienemmäksi> jolloin se leijuu kauemmin ilmassa ja menee syvemmälle keuhkoon :evil: Ja varsinkin jos auto kuluttaa sen takia enemmän :?:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Positiivinen ylläri tuli vastaa> ei näkyny hiukkaspönttöä tässä mallissa :halm: egr deaktivoitui ja ja ....

Mutta miksihän nämä piikkinokat syö silti ihan liikaa suhteessa saman kokoiseen väykkyyn tai alkupään 211 koppaan :?
220cdi
Viestit: 59
Liittynyt: 01.10.2005 0:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Aki P kirjoitti:Positiivinen ylläri tuli vastaa> ei näkyny hiukkaspönttöä tässä mallissa :halm: egr deaktivoitui ja ja ....

Mutta miksihän nämä piikkinokat syö silti ihan liikaa suhteessa saman kokoiseen väykkyyn tai alkupään 211 koppaan :?
Tästä ois kiva kuulla lisää. 220cdi väykkyfarkku manuaalina syö 6.5-8.5 väliin puolenlitran tarkkuudella suuntaan jos toiseen. Kutoseen pääsee maantiellä ja lähes ysi menee pelkässä kaupungissa.

Rivikutonen suorana taitaa olla paras kulutuksen ja tehon osalta, mutta noidenkin lukuja on yleensä kaunisteltu rajusti.
toba-
Viestit: 176
Liittynyt: 25.10.2012 19:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toba- »

Hieroin kyseisestä autosta kauppoja joskus kun kupu oli vielä katolla 8)
Alle puolta miljoonaa kilometriä ei lasketa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

220cdi kirjoitti:Rivikutonen suorana taitaa olla paras kulutuksen ja tehon osalta, mutta noidenkin lukuja on yleensä kaunisteltu rajusti.
Luulisin että rivivitonen on kaikkein kokonaistaloudellisin mosa tuohon koriin niinkuin väykkyynkin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Täytyy kyllä ihmetellä tuota kulutusta näissä pikku katiskoissa. Ei vanha 320 ja 270 väykky syöny ikinä noin paljoa matka-ajossa tai sitten lukemat oli todella kaunisteltuja tähän verraten ja tässä laskee yläkanttiin. :roll:

Kuitenki semmonen softattu kuutonen isolla coolerilla jo vastaa kaasuun jollain lailla :wink:
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

oma 220cdi vei matkassa sen 4.5 ja allekin, 170heppanen versio.automaatilla.4.2 oli alin.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla, vai tuijotteletteko vaan tietokoneen näyttöä että ai että kun on kivan pieniä numeroita? :shock:

Jotenkin tuntuu että nämä uskomattomat kulutukset ovat aina tietokoneen näyttämiä, toisinaan peräti yhdeltä tankilliselta.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

onre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla, vai tuijotteletteko vaan tietokoneen näyttöä että ai että kun on kivan pieniä numeroita? :shock:
No ei kai nyt kukaa, noista lukemista oikeasti välittävä, luota pelkkään ajotietokoneeseen :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1914
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sonikki kirjoitti:
onre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla, vai tuijotteletteko vaan tietokoneen näyttöä että ai että kun on kivan pieniä numeroita? :shock:
No ei kai nyt kukaa, noista lukemista oikeasti välittävä, luota pelkkään ajotietokoneeseen :roll:
Aika usein unohtuu mainita onko foorumille postatut lukemat kulutusmittarista sellaisenaan vaiko ruutupaperilaskelmilla "kalibroituja". Melkeinpä oletusarvona voisi sanoa että arpalukemia jos ei kerrota mistä ilmoitetut numerot ovat peräisin.

On se auton tietokone ihan hyödyllinen suhteellisten kulutuserojen havainnointiin omassa autossa ilman kalibrointiakin mutta yksilöiden väliseen vertailuun tarvitaan se vähintään muutaman kokonaisen tankillisen kalibrointiajo.

Hassuimpia on ne autot johon on asennettu ECU:n ulkopuolinen viritysboksi joka lisää tehoja x% ja vähintään saman verran vähentää kulutusta. Kulutusmittari näyttääkin paljon vähemmän jos auto oikeasti ruiskuttaa paljon enemmän kuin ECU absoluuttisesti pyytää ja mittaristohan vastaa ECU:n käsitystä kulutuksesta.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Viimeksi laskin kulutuksen matkalta 1908 km.
Tulos oli 8,5 l/100 km.

Mersun mittari sanoi "after reset" -näytössä 8,4 l/100 km.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

onre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla.
Hep.. :oops:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ja sitten toinen on että jos itse ohjelma on tehty suutinkarttoja kauttaaltaan ropaamalla. Sillon on mahdollista saada tuommoinen E-mursu kulkemaan näytöllä neljän pintaan. :D
Tähdellisen parantola
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

onre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla.
Hep. Joka kerta lasken keskikulutuksen, tai siis tankkaus.com laskee sen tällä hetkellä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Väsynyt Mies kirjoitti:tai siis tankkaus.com laskee sen tällä hetkellä.
Näin täälläkin, tankroid on kätsy :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
ArzieX
ATK-guru
Viestit: 284
Liittynyt: 12.9.2007 19:18

Viesti Kirjoittaja ArzieX »

onre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla
Ei kun kännykällä se on paljon kätevämpää :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kuten otsikkokin kertoo niin tämän auton tilapäiskäyttö taitaa loppua huomenna kun taloon tulee kotiauto jolla varmaan ajellaan sitten jonku aikaa.
On mustaa lasia, 20" vannetta, webastoa, nahkaa, koukkua, tutkaa, xenonia, jajajaja paljon vanhempi kuin tämä :cry:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jaha, nytkö se on ärrän hommannu. :shock:
Tähdellisen parantola
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”