"Tilapäiskotiauto" E200cdiat -08 avantgarde
"Tilapäiskotiauto" E200cdiat -08 avantgarde
Jahas.
C-malli kokeilun jälkeen omistusmielessä tuli taas palattua E-malliin.Sen verran kun on läski ja tuota pesuetta niin C on semmonen että sillä pärjää, mutta kun on tottunut tilavampaan niin tahtoo olla hankala pienentää. Joskin tuommoseen pikkuseen autoon tuli sorruttua niin koneen kuin korinkin puolesta jos aiemmat E-mallit ollu väykkyjä 5 ja 6 pyttysellä cdi:llä viritettynä...
Elikkäs nyt pihassa makoilee E200cdiaT -08 avantgarde.
Kummempaa kuvamateriaalia ei vielä ole koska auto on viikon vanha tapaus ja siitäki puolet olen ollu reissussa ja auto sen aikaa "käyttöönottohuollossa"
http://parkkila.fi/e200cdiat-08/img-0664-483?comments=1
Auto ollut yhdellä omistajalla suomessa (taksissa) ja kilsoja tällähetkellä noin 355tkm. Varustetta ei hirveesti ole mutta avantgarde peli kuitenkin. Xenonia, parkkitutkaa, puolikeinoeläimennahkapenkit
Leimalla käytiin huomautuksetta.
Huollot oli vasta tehty dsb:n mukaan, mutta "käyttöönottohuollossa" parsittiin vähän vaihteiston huuhtelulla, peräöljyillä, termostaatilla, pari hihnan rullaa, kolme uutta tutkan anturia. Takaluukun lukko reistaa, hinausraksin luukku tilattu sekä uusi tähti takaluukkuun. Mutta ei mitenkään huonon oloinen auto, kilsat ei tunnu yhtään missään vielä kun kysessä vasta 5-vuotias auto.
Pientä varustelua tulossa, riippuen tietysti kauanko auto talossa viihtyy kun on myynnissäkin samaan aikaan. Siksi otsikossakin vain tilapäisauto kun ei näihin auton raatoihin ole tullu viimeaikoina rakastuttua
Takapenkin istuinosat vaihtu täyskeinonahkaisiin integroiduilla lastenistuimilla, vannetta suunnitteilla kesäksi 17" tai 18" E-class löytyy hyllystä, kalvot laseihin eteen asti ettei näytä tuo cubanit niin kalpealta. Jos auto näkee syksyn meidän taloudessa niin myös webasto napsahtaa paikoilleen.
Hiukkaspöntölle saattaa kans tulla "exodus" kun tuo 4-pyttynen syö sen takia saman ku ilman pönttöä oleva vanhempi 320cdi
Toisekseen muutenki nuo pönttöilyt ihan puhdasta huijausta. Ei se päästö todellisuudessa vähene sillä että se sama hiukkanen pilkotaan vaan pienemmäksi> jolloin se leijuu kauemmin ilmassa ja menee syvemmälle keuhkoon Ja varsinkin jos auto kuluttaa sen takia enemmän
C-malli kokeilun jälkeen omistusmielessä tuli taas palattua E-malliin.Sen verran kun on läski ja tuota pesuetta niin C on semmonen että sillä pärjää, mutta kun on tottunut tilavampaan niin tahtoo olla hankala pienentää. Joskin tuommoseen pikkuseen autoon tuli sorruttua niin koneen kuin korinkin puolesta jos aiemmat E-mallit ollu väykkyjä 5 ja 6 pyttysellä cdi:llä viritettynä...
Elikkäs nyt pihassa makoilee E200cdiaT -08 avantgarde.
Kummempaa kuvamateriaalia ei vielä ole koska auto on viikon vanha tapaus ja siitäki puolet olen ollu reissussa ja auto sen aikaa "käyttöönottohuollossa"
http://parkkila.fi/e200cdiat-08/img-0664-483?comments=1
Auto ollut yhdellä omistajalla suomessa (taksissa) ja kilsoja tällähetkellä noin 355tkm. Varustetta ei hirveesti ole mutta avantgarde peli kuitenkin. Xenonia, parkkitutkaa, puolikeinoeläimennahkapenkit
Leimalla käytiin huomautuksetta.
Huollot oli vasta tehty dsb:n mukaan, mutta "käyttöönottohuollossa" parsittiin vähän vaihteiston huuhtelulla, peräöljyillä, termostaatilla, pari hihnan rullaa, kolme uutta tutkan anturia. Takaluukun lukko reistaa, hinausraksin luukku tilattu sekä uusi tähti takaluukkuun. Mutta ei mitenkään huonon oloinen auto, kilsat ei tunnu yhtään missään vielä kun kysessä vasta 5-vuotias auto.
Pientä varustelua tulossa, riippuen tietysti kauanko auto talossa viihtyy kun on myynnissäkin samaan aikaan. Siksi otsikossakin vain tilapäisauto kun ei näihin auton raatoihin ole tullu viimeaikoina rakastuttua
Takapenkin istuinosat vaihtu täyskeinonahkaisiin integroiduilla lastenistuimilla, vannetta suunnitteilla kesäksi 17" tai 18" E-class löytyy hyllystä, kalvot laseihin eteen asti ettei näytä tuo cubanit niin kalpealta. Jos auto näkee syksyn meidän taloudessa niin myös webasto napsahtaa paikoilleen.
Hiukkaspöntölle saattaa kans tulla "exodus" kun tuo 4-pyttynen syö sen takia saman ku ilman pönttöä oleva vanhempi 320cdi
Toisekseen muutenki nuo pönttöilyt ihan puhdasta huijausta. Ei se päästö todellisuudessa vähene sillä että se sama hiukkanen pilkotaan vaan pienemmäksi> jolloin se leijuu kauemmin ilmassa ja menee syvemmälle keuhkoon Ja varsinkin jos auto kuluttaa sen takia enemmän
Tästä ois kiva kuulla lisää. 220cdi väykkyfarkku manuaalina syö 6.5-8.5 väliin puolenlitran tarkkuudella suuntaan jos toiseen. Kutoseen pääsee maantiellä ja lähes ysi menee pelkässä kaupungissa.Aki P kirjoitti:Positiivinen ylläri tuli vastaa> ei näkyny hiukkaspönttöä tässä mallissa egr deaktivoitui ja ja ....
Mutta miksihän nämä piikkinokat syö silti ihan liikaa suhteessa saman kokoiseen väykkyyn tai alkupään 211 koppaan
Rivikutonen suorana taitaa olla paras kulutuksen ja tehon osalta, mutta noidenkin lukuja on yleensä kaunisteltu rajusti.
Täytyy kyllä ihmetellä tuota kulutusta näissä pikku katiskoissa. Ei vanha 320 ja 270 väykky syöny ikinä noin paljoa matka-ajossa tai sitten lukemat oli todella kaunisteltuja tähän verraten ja tässä laskee yläkanttiin.
Kuitenki semmonen softattu kuutonen isolla coolerilla jo vastaa kaasuun jollain lailla
Kuitenki semmonen softattu kuutonen isolla coolerilla jo vastaa kaasuun jollain lailla
No ei kai nyt kukaa, noista lukemista oikeasti välittävä, luota pelkkään ajotietokoneeseenonre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla, vai tuijotteletteko vaan tietokoneen näyttöä että ai että kun on kivan pieniä numeroita?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Aika usein unohtuu mainita onko foorumille postatut lukemat kulutusmittarista sellaisenaan vaiko ruutupaperilaskelmilla "kalibroituja". Melkeinpä oletusarvona voisi sanoa että arpalukemia jos ei kerrota mistä ilmoitetut numerot ovat peräisin.sonikki kirjoitti:No ei kai nyt kukaa, noista lukemista oikeasti välittävä, luota pelkkään ajotietokoneeseenonre kirjoitti:Laskeeko kukaan näitä kulutuksia vanhaan malliin ruutupaperilla, vai tuijotteletteko vaan tietokoneen näyttöä että ai että kun on kivan pieniä numeroita?
On se auton tietokone ihan hyödyllinen suhteellisten kulutuserojen havainnointiin omassa autossa ilman kalibrointiakin mutta yksilöiden väliseen vertailuun tarvitaan se vähintään muutaman kokonaisen tankillisen kalibrointiajo.
Hassuimpia on ne autot johon on asennettu ECU:n ulkopuolinen viritysboksi joka lisää tehoja x% ja vähintään saman verran vähentää kulutusta. Kulutusmittari näyttääkin paljon vähemmän jos auto oikeasti ruiskuttaa paljon enemmän kuin ECU absoluuttisesti pyytää ja mittaristohan vastaa ECU:n käsitystä kulutuksesta.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka