Topiaksen CLK 200 Cabrio

Vastaa Viestiin
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Topiaksen CLK 200 Cabrio

Viesti Kirjoittaja topias »

Kuten aikaisemmin "Moukan SLK" -hienon tarinan yhteydessä jo vähän vihjaisin, niin kävin vaimoni kanssa eteläisessä Saksassa ja ostin sieltä otsikon mukaisen auton. Kyseinen auto oli netin kautta myynnissä ja myyjänä oli yksityinen henkilö. Kirjoittelimme myyjän kanssa puolin ja toisin lukuisia sähköposteja keskenämme ja tulin sitten siihen tulokseen, että kannattaa lähteä katsomaan tuota autoa, koska siinä yksilössä se haluamani värien maailma myös stemmaa. Pyysin myyjää varaamaan auton minulle muutaman päivän ajaksi. Näin hän sitten lupasikin, kun oli ensin saanut tiedot ja vahvistukset tilaamastani lennosta Muncheniin. Auton ensirekisteröinniksi myyjä ilmoitti 07/2007 ja kilometrilukemaksi 49 000. Myyjä kertoi myös, että auto on ollut hänellä vain kesäisin käytössä.

Tiistaina 02.05.2017 matkustimme junalla Helsinkiin ja majoituimme Cumulus- hotelliin lentokentän lähelle. Lufthansan lento Muncheniin lähti aikaisin aamulla klo 06.00. Perillä oltiin klo 07.30 paikallista aikaa. Vaikka olen matkustellut elämäni aikana melko paljon, niin yhtä tasaista lentoa en muista koskaan aikaisemmin kokeneeni. Kentälle päästyämme meidän piti etsiä kentän ulkopuolelta bussi no: 635, joka vei meidät läheiselle Freisingin rautatieasemalle. Siellä hypättiin junaan suuntana Neufahr, jonka asemalla meillä oli junan vaihto kohti Sraubingia ja pääteasemaa. Kun olimme päässeet tähän junaan, niin soitin heti auton myyjälle ja kerroin, että junamme on Straubingin asemalla klo 10.33. Myyjä olikin meitä jo siellä vastassa omalla Mini Clubmannillaan ja ajoi meidät sovitulle paikalle katsastuskonttorin vierelle, jossa auto parheen rouvan ajamana jo odotti meitä.

Koska rekisreritoimisto meni kiinni jo klo 11.45, niin katsastin auton vain päällisin puolin ja totesin auton todella hienoksi ja jopa paremmaksi, kun olin ennakkoon odottanut. Juuri ja juuri ehdittiin kaupat tehdä siellä viraston virka-aikana. Olimme toki varautuneet siihenkin, että tulemme myöhemmin paikan päälle ja sitten vasta seuraavana päivänä voimme virastossa vastaavat toimenpiteet suorittaa.

Kun uudet kilvet oli kiinnitetty uuden omistajan autoon, niin lähdimme ajelemaan kohti Travemundea jo alkavassa sateessa. Koska ajattelimme saapua Travemundeen vasta torstaina illalla, niin päätimme ajella hissun kissun kohti pohjoista ja vältellä moottoriteitä. Samalla näkee paremmin kaunista Saksan maaseutua. Reittimme oli Straubing - Cham - Weiden - Hof, jossa yövyimme - Halle - Magdeburg - Stendal - Wittenberge - Ludwigslust - Schwerin - Trawemunde, jossa olimme torstaina illalla klo 18.30. Koko matkan ajan satoi vettä ja oli pirun kylmä tuuli. Onneksi ei lunta tai rakeita paiskonut taivaalta. Laivaan päästiin ajamaan illalla klo 23.30 tienoilla. Vuosaaren satamassa olimme sitten 06.05 lauantaina aamulla klo 09.00. Kotona omalla pihalla Kaakkois-Suomessa olimme vasta noin klo 15. Panin saunan heti lämpiämään ja oli todella hyvä mieli siitä, että mitään haaveria ei matkan varrella sattunut ja että auto pelasi moitteetta koko ajan.

Lähetän eri postissa muutamia kuvia tuosta reissusta sekä autosta.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kuvissa 1-3 olemme jo Suomessa ja onnellisesti kotipihalla. Kuva 4 on otettu matkalla kohti Travemundea jossakin Ludwigslustin lähellä olevan pikaruokalan parkkipaikalla, koska nälkä pääsi taas kerran yllättämään. Kuvassa 5 kättelen auton omistajan vaimoa onnistuneen kaupanteon päätteeksi. Oli todella miellyttävää tehdä autokauppa näin mukavien ihmisten kanssa ulkomailla. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hillitty, tyylikäs väri. Tykkään :idea:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onnea vaan täältäkin uudelle autolle.
Jotenkin itekin tykännyt noista CLK meseistä. Sen kun valitsee oikealla tekniikalla niin on melkein yhtä huoleton kuin se kuuluisa autoton mies.
Paljon tuommoinen vie ainetta Saksan ajossa?
Kävin muutama vuosi sitten pienen itämeren kierroksen W208 200 kompuralla, meni ihmeen vähällä kun alle kasin lukemilla kulki reissun.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hieno auto. Oikeen harmittaa se että AMG malleja sai Euroopassa niin rajallisella värioptioilla.

Mukava myös kuulla että itse reissu oli täys suksee. Nyt vaan paljon hyviä ja onnellisia kilometrejä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnittelut uudesta autosta ja minne päin Kaakkois Suomea tämä yksilö tuli? :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitokset kaikille onnitteluista! Ajotietokoneen mukaan kulutus oli noin 7,1 litraa satasella. Matkanopeus meillä oli noin 80-100 km/h rajoituksista riippuen ja rauhallisella ajotavalla edeten. Auto tuli tänne Piikapitäjään 6-tien varteen. :D
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Tarkennuksena tuohon autoon vielä, että kyseessä on Elegance- malliversio. Ulkopuolen väri on ioliitinsininen ja sisällä on basaltinharmaa nahkaverhoilu.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pitää katsella näkyykö tätä kun parin viikon kuluttua ajelen siitä ohi pohjois-karjalaan :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

[img]userpix/10903_P5080052_2.jpg[/im

Tässä vielä kuva ostamani auton ihan virheettömästä sisustasta. Kyseessä on siis basaltin harmaa nahkaverhoilu no: 808, joka mielestäni kyllä ihan hyvin sopii auton ulkoväriin sekä myös auton katon väriin. Mieluummin olisin kyllä ostanut tämän auton sisustan myyntiesitteen mukaan no: 815 hiekkabeigenä. Tämä ei ollut kuitenkaan se auton valmistajan ensisijaisesti suosittelema värisävy. No, makuasioista ei kannata kiistellä. Kun olen jo liki 2 vuoden ajan metsästänyt tätä jotenkin hyväksymääni värien yhdistelmää, niin tämä yksilö vain selvitti tiensä ja karikkonsa siihen pieneen porukkaan, josta tätä kohdetta sitten vaimon kanssa jo ihan vakavissamme lähdimme jo paikan päälle katsomaan ja testamaan. Jos sitten siellä paikan päällä ei olisi päästy auto-kauppoihin, niin olisimme sitten viettäneet muutaman päivän Münchenissä. Siellähän on paljon nähtävää. Muutama päivä siellä menee ihan nopeasti mm. Deutsches Museumissa ja kiertokäynnillä BMW: n tehtailla. Sinne pitää muistini mukaan jo ihan erikseen netin kautta ilmoittautua ja maksaa etukäteen se pääsymaksu.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kuva
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Luulin, että tuo sisustan kuva olisi tullut jo ensimmäisessä postissa perille. Ei tullut. Siitä johtuen tämä uusi posti.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Onnittelut uuden auton johdosta ja kiitokset mainiosta matkakertomuksesta!
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Jo kauan ennen tämän auton hankintaa hommasin itselleni tämän CLK- mallisarjan suomenkielisen käyttöohjekirjan Veholta autoon ennalta tutustumista varten. Se on 433 sivua paksu ja ihan järkälemäinen opus. Sen sivulla 383 opastetaan akun lataamista silloin, kun akku on paikallaan ja kaapelikengät normaalisti kiinni. Lainaus tuosta opuksesta: " Älä missään tapauksessa lataa paikalleen asennettua akkua muutoin kuin Mercedes-Benzin tarkastamalla ja hyväksymällä laturilla. Näillä latureilla voidaan ladata paikallaan olevaa akkua. Muutoin auton elektroniikka saattaa vahingoittua". Sitten seuraa tarinaa tuuletuksesta yms. .......
Minulla on vanha akkulaturi tyyppiä "Matti" 220V- 50HZ, 12V / 4A. Laturin valmistaja tai sitten maahantuoja on Muuntolaite Oy. Onkos tällaisella vanhalla vehkeellä sitten ihan turvallista ladata tuon auton akkua ilman että irroitan akusta latauksen ajaksi kaapelikenkiä? :?:
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Vähän viiveellä tämän auton hakumatkaan liittyvä tuore tapahtuma. Matkalla Travemundeen torstaina 04.05 siinä Ludwigslustin tienoilla tien varressa oleva ja nopeutta mittaava kameratolppa välähti kohdallani.
Ihmettelin ensin tuota välähdystä, koska oletin siinä kohdalla olevan 80 km/h nopeusrajoituksen ja mielestäni ajelin suurin piirtein tuota nopeutta.

20.06.2017 päivätyllä kirjeellä "Landkreis Ludwigslust-Parchim" lähestyi minua tässä asiassa. Olin ajanut 50 km/h sallitulla alueella 80 km/h 04.05.2017 klo 15.56. Lähettivät tuossa postissa 3 erillistä kuvaa kameran ottamana. Rekisterikilpi ihan terävänä ensin, sitten kuva kuskista ja sitten vielä kuva autosta vähän kauempaa siinä sateessa. Pyydettiin sitten antamaan oma vastine tuohon tapahtumaan liitelomakkeella. Mitäpä tuohon faktaan minulla olisi ollut kommentoitavaa. Minä olin kuvassa auton ratissa ja autokin oli juuri ostamani ja rekisterikilpikin ihan oikea. Pahoittelin vain tapahtunutta ja omaa virhettäni.

03.07.2017 päivätyllä kirjeellä ilmoitettiin sitten sakkojen määrä. Varsinainen ylinopeussakko oli 100 €, toimistokulut 25 € sekä liitekulut 3,50 € = 128,50 €. Maksoin sakot ihan välittömästi annetulle tilille. Tämä oli elämäni ihan ensimmäinen ylinopeussakko. Onko sitten viimeinen, niin jää nähtäväksi. Väärästä parkkeerauksesta olen saanut sakot vuonna 1970 Frankfurtin keskustassa kahtena peräkkäisenä päivänä ja vieläpä samassa paikassa . Sakot olivat 10 DM ja ne harmittivat minua vielä pitkään sen jälkeenkin. :(
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No, nyt tietää että ne tolpat toimii-ja Saksalaisella täsmällisyydellä vielä.
Olen niitä etenkin pohjoissaksassa nähnyt ja miettinyt liekkö vain koristeena..
Harmittava homma, mutta jos jotain hyvää niin se ettei sattunut Suomessa.
Täällä se Topias istuisi 6 viikkoa emännän kyydissä tuollaisesta rikoksesta ja lisäharmina suunnilleen 390 euroa sakkoa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Juuri noin kuten "kilander" postissaan sanoo. Saksan maalla asiat ovat vielä onneksi ihan jämäkästi hallinnassa ja systeemi toimii. Silloin kun olen itse ollut syypää tapahtuneeseen, niin harmittaahan se oma toiminta. Viranomaiset tekevät kuitenkin siellä sitä heille lain määräävää tehtävää ja siinä tehtävässään eivät voi tulkita lakia ulkomaalaisen tai sitten tutun eduksi. Sakkojen lisäksi sain yhden (1) rikepisteen Saksan rekisteriin. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä ihan käytännön tasolla. Kun siellä saksalainen on saanut kolme (3) rikepistettä vuoden aikana, niin sitten menee jo kortti hyllylle joksikin aikaa. Ajokortti pitää hänen sen jälkeen palauttaa viranomaiselle ja sen saa sitten takaisin tämän karenssiajan jälkeen. Näin siis saksalaisen ajokortin omaavalle.

Jos nyt sitten tämän kaltainen rike tapahtuu vaikkapa suomalaiselle, niin sakko kannattaa mielestäni aina maksaa annettuun päivään mennessä. Näin se rikkomus tulee itselle aina halvemmaksi. Silloin kun kameratolpan kuvat ja mittaukset on tehty, niin niitä vastaan on aivan mahdotonta reklamoida. Jos riitautat asian, niin loppukahinoissa jäät aina toiseksi omien todisteiden puuttuessa. Jos sitten saksalainen perintätoimisto lähtee rahoja hakemaan, niin tulee todella kalliiksi. :(
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mitäs tänne kuuluu?
Vuosi kulunut, onko Saksan pistetili lisääntynyt vai nollattu :D
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kuvasiko tolpat vain edestä Saksassa?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Olen ollut ihan reilun viikon verran poissa tietokoneen ääreltä ja siitä syystä nämä kommenttini tulevat vähän viiveellä. Tolppa kuvasi minut ilmeisesti vain edestä päin, koska minulle ei lähetetty kuvia tuosta tilanteesta autostani takaa päin otettuina. Eli sain itselleni kirjeen mukana 3 valokuvaa printattuina ja vain edestä päin otettuina. Rekisterikilpi ihan tarkasti ensin, minä ratissa tarkasti toisessa kuvassa ja sitten koko paketti tarkasti kolmannessa kuvassa. Ihmeen hyvää ja tarkkaa tekniikkaa on jo nykyisin näissäkin laitteissa käytössä, koska kuvien ottohetkellä satoi ihan reilusti vettä. Ilmeisesti juuri siitä syystä en huomannut tuota taajama-merkkiä tai sitten 50 km/h rajoitusta tien poskessa ennen tuota tolppaa.

Ei ole pistetilini ilmeisesti ainakaan lisääntynyt, koska tuon tapahtuman jälkeen en ole Saksan maalla ajellut enkä muutenkaan siellä käynyt. Onko sitten jo rikosrekisterini siellä nollattu, niin enpä tiedä. Kunhan sitten seuraavan kerran matkustan Saksaan, niin ilmeisesti siellä rajalla saksalainen tullimies rypistelee otsaansa ja varoittaa kaahaamisesta, jos näin ei ole vielä tapahtunut. :)
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Olin viimeksi Saksassa 19-23 lokakuuta ja siellä Hampurin toisilla kansainvälisillä klassikkoautojen messuilla. Messutarjonta oli siellä vielä melko vaatimatonta verrattuna vaikkapa perinteisiin ja todella suuriin Essenin tai Padovan vastaaviin tapahtumiin.

Ei minua siellä tuloaulan tullissa mitenkään erityisesti tarkkailtu tai huomioitu, joten ilmeisesti siellä Saksan maalla aikaisemmin tekemäni synnit on jo annettu anteeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”