S211 ABS ESP Service brake ja Active Light System -herjat

Vastaa Viestiin
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

S211 ABS ESP Service brake ja Active Light System -herjat

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

S211 2005 herjaa 'normaalivärisellä' mittaristolla:
ABS defective! Visit workshop!
ESP defective! Visit workshop!
Service brake! Visit workshop!
Active Light System currently unavailable
ABS -valo palaa mittaristossa ja ohjaus raskaampi.

Löytyisikö Star-apuja Veikkola/Kirkkonummi/Hki tms? Auto vielä liikkuu kuitenkin joten voin tulla lähemmäksikin.

Arvailujakin saa toki heittää.

Muistelen vastaavaa tapahtuneen vas. etupyörän pyörintänopeusanturin johtoon tulleen vekin seurauksena, ne tarkistin molemmista etupyöristä ulkoisten merkkien varalta joita ei löytynyt sekä auton alustan josta ei ainakaan vielä eilen valunut mitään ylimääräistä ulos.

ABS-anturien kehät ja anturit ajattelin pihaolosuhteissa putsailla/tarkistella seuraavaksi jos saan tähtipäät auki.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Veikataan taka kehää. Puhdistelu taitaa olla joka tapauksessa turhaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Joskus on auttanut tuo kehän puhdistaminen ja joskus on auttanut anturin ja navan välisten kosketuspintojen pyyhkäisy kevyesti viilalla. Esim. tarvikelaakereiden kehän toiminta on välillä tarkempaa puuhaa kuin F1 auton säätäminen, varsinkin jos kehä on asennettu yhtään liian syvälle, niin toimimattomuuteen riittää välillä jo pelkkä klappi laakerissa :) Anturin toiminnan saa testattua starilla, heiluttelemalla mitä tahansa magneettia anturin edessä, vaikka monen tallin varustukseen kuuluvalla teleskooppivarsimagneetilla.
Mutta melko turhaahan tuolle on alkaa tekemään yhtään mitään ennen kuin varmistaa missä nurkassa ja missä osassa vika oikeasti on.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Joo turhaa se voi olla ja vielä sataakin. Tympeää vai ajella ilman vakkaria.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

JOo eipä siitä etupyörien antureiden putsaamisesta ollut apua vaikka ruostetta ja ryönää siellä olikin ja putsaus perusteltua. Mites ne takapään ABS-anturit olikaan, jossain hankalamassa paikassa vai siinä jarrulevyn tuntumassa? En nyt sateessa lähde kurkkimaan kun helpompi kysyä täällä. 8)

Herja tulee kyllä tasaisin väliajoin ja ennekuin kerkeää autoa liikuttamaankaan eli melko pian uusii ellei ole jatkuvasti päällä kun ei lyhyillä ajoilla tai autoa liikuttamatta katoa viidellä käynnistyksellä.

Edelleen star-apuja kaivattaisiin.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Mersuforumin OrionT9 käväisi lukemassa koodeja ja vioista todennäköisin on oikea pyörintänopeusanturi joka ei anna signaalia lainkaan. Muut aiheutunevat tuosta puuttuvasta tiedosta mm. ohjauskulma-anturin epäilyttävät arvot, mutta tutkitutetaan lisää ensiviikon huollossa Lintosella. :o
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”