Tommonen. Kaks ykstoistanen
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Tommonen. Kaks ykstoistanen
Väyryselle ja ceelle kaveriksi.
Hyvällä pidolla ollut 350 tkm ajettu 2003 Classic. Vanteet ja renkaat on kyllä sellaiset että vuorokaudessa pitää olla 26 tuntia - toinen tunti puunaamiseen ja toinen tienaamiseen.
Hyvällä pidolla ollut 350 tkm ajettu 2003 Classic. Vanteet ja renkaat on kyllä sellaiset että vuorokaudessa pitää olla 26 tuntia - toinen tunti puunaamiseen ja toinen tienaamiseen.
® Mesen linttaklubi
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Öljynvaihto tehty moottoriin, useita kertoja pesty ja ensimmäinen remonttikin nyt tehty. Ilmansuodatinkotelo piti meteliä ja hain KL:stä uudet kumikannakkeet. Nyt kun takakannakkeetkin on oikeaa mallia niin kotelo pysyy hiljaisena ja pika-avun voi purkaa. Laitoin nimittäin vanhat kalsarit kotelon ja tulipellin väliin
Turbon imuputken tiiviste oli myös vähän rikkinäinen ja painunut ohueksi kovaksi lätyksi. Sekin löytyi KL:stä vitosella, taas pääsee eteenpäin.
Kovempaa meteliä pitää tämä auto väyryseen verrattuna - sen verran huonokuntoiset on tiet täällä.
Turbon imuputken tiiviste oli myös vähän rikkinäinen ja painunut ohueksi kovaksi lätyksi. Sekin löytyi KL:stä vitosella, taas pääsee eteenpäin.
Kovempaa meteliä pitää tämä auto väyryseen verrattuna - sen verran huonokuntoiset on tiet täällä.
® Mesen linttaklubi
Sen minäkin olen huomannu että tämä w211 on rengas melultaan pahempi kuin esim väykky tai w124 tai äänen taajuus on jotenki että tarttuu vöhän huonoihinki korviin?
Ensikesäksi kaavailin uusia hiljaisia rattaita ja miten tuota voisi muuten hiljentää???
Moottorin äänihän ei mitenkään isosti tule kabiinii.
Sen huomannu että kontin verhon vetää "kiinni" hiljenee hyvästiki mutta koira ei oikein arvosta jos sen alla joutuisi olemaan......
Ja anteeksi kun varastin topikkia....
Ensikesäksi kaavailin uusia hiljaisia rattaita ja miten tuota voisi muuten hiljentää???
Moottorin äänihän ei mitenkään isosti tule kabiinii.
Sen huomannu että kontin verhon vetää "kiinni" hiljenee hyvästiki mutta koira ei oikein arvosta jos sen alla joutuisi olemaan......
Ja anteeksi kun varastin topikkia....
- Jari Nysten
- Viestit: 386
- Liittynyt: 27.10.2010 16:19
- Paikkakunta: Valkeakoski
Näihin 500:siin ei mahdu kuin 17" jarrujen takia, vakio koko on 245/45R17.
Mulla on 225/50R17 kitkana ja ääni on siedettävä.
Ero silti on iso hiljaiseen W140 jossa ei kuule ääntä edes 235/55R17 hakkapeliitta 7:lla.
Mulla on 225/50R17 kitkana ja ääni on siedettävä.
Ero silti on iso hiljaiseen W140 jossa ei kuule ääntä edes 235/55R17 hakkapeliitta 7:lla.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Vakio koon rattaat pyörii alla täälläkin keärenkaat oli vanhat hankookit ja ihan ok.
Vaihoin taalven ajetut ristuksen kalliit ritkestonet alle ja piti alkaa miettimään että leviääkö perä vai pyöränlaakerit tai kaikki yhtä aikaa......
Voi kiesus mikä vollotus (tarkistin myös että tekeekö vekkuli pystykorvan pentu isännälle pilaa mutta näky tyytyväisenä nukkuvan kontissa....)
Mutta ensi kaudelle pitää kesärenkaat ostaa ja talvi renkaat ostaa
(Edellyttäen ettei pääse vaihtokuume yltymään niin suureksi että vaihtaa w212 tai down greidaa w124 300d farkkuun (ku löytyisikin jostain tosi siisti)
Vaihoin taalven ajetut ristuksen kalliit ritkestonet alle ja piti alkaa miettimään että leviääkö perä vai pyöränlaakerit tai kaikki yhtä aikaa......
Voi kiesus mikä vollotus (tarkistin myös että tekeekö vekkuli pystykorvan pentu isännälle pilaa mutta näky tyytyväisenä nukkuvan kontissa....)
Mutta ensi kaudelle pitää kesärenkaat ostaa ja talvi renkaat ostaa
(Edellyttäen ettei pääse vaihtokuume yltymään niin suureksi että vaihtaa w212 tai down greidaa w124 300d farkkuun (ku löytyisikin jostain tosi siisti)
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Jahass. Moottorin vikavalo syttyi kun ruopasin oikein kunnolla, samalla hetkellisesti kyykkäsi tehot. Ajoin pari kilsaa kotiin ja naftafiltteri ihan naftassa. Otin letkuista pätkät pois ja kiristelin takaisin paikoilleen. Valo palaa edelleen , kai tuolla ajaa voi? 10 tkm alkaa olla takana.
® Mesen linttaklubi
Itellä vähän samaa ongelmaa, alkaa nasoista pito kadota. Sen verran katoin että nastat on melkein kaikki tallella mutta kuluneet olemattomiin.
On nää hyviä vehkeitä kun pysyvät kunnossa
Rengasmelu tosiaan on vähän isohko.
On nää hyviä vehkeitä kun pysyvät kunnossa
Rengasmelu tosiaan on vähän isohko.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
377 tkm. Visit work shop akun kuva ja ilmoitus mukavuustoimintojen pois kytkemisestä.
Laturi. Tarkempi diagnoosi vapaakytkin.
Ei löytynyt vapaakytkimen vaihtajaa niin vaihdoin koko laturin.
Vähän enemmän on jumppaa pellin alla tässä kun vertaa vaikka tuon 200d ceen laturin vaihtoon.
Ilmansuodatinkotelo, turbon imu- ja paineputket ja vesiletkut pois tieltä.
Kesärenkaat alla taas.
Laturi. Tarkempi diagnoosi vapaakytkin.
Ei löytynyt vapaakytkimen vaihtajaa niin vaihdoin koko laturin.
Vähän enemmän on jumppaa pellin alla tässä kun vertaa vaikka tuon 200d ceen laturin vaihtoon.
Ilmansuodatinkotelo, turbon imu- ja paineputket ja vesiletkut pois tieltä.
Kesärenkaat alla taas.
® Mesen linttaklubi