Käytettyä eemeliä katselemassa

kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Käytettyä eemeliä katselemassa

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

W203 sanoi työsopimuksen irti ja olen vähän suunnitellut, josko rekryisin eemelin seuraaavaksi. Budjetti voisi olla haarukkaa 5000-6000, jolla voisi lähteä joku 300-400k ajettu yksilö. Onko nämä miten kalliita ollut ylläpitää (viat) ja onko em. suhteen mitään oleellista eroa nelos- ja kutoskoneen välillä. Jälkimmäinen kiinnostelisi, mutta onko esim. 220cdi kuitenkin se luotettavampi vaihtoehto.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Yksinpuhelua. Tuli käytyä koeajamassa erittäin asiallisen oloinen 280cdi. Kilometreja mittarissa 350k, kokolailla täydellinen huoltohistoria ja hintaa kuutisen tonnia. Vm. 2006 ja SBC-arveluttaa. En löytänyt kuitteja vaihdosta ja Vehon masiinaltakin näkivät ainoastaan imusarjan vaihdetun joskus takuuseen. Onko tuo sellainen vika, että se eskaloituu jossain vaiheessa vuoren varmasti ja korjaus on sitten se 2000€, vai enemmänkin vika joka esiintyy ehkä parissa autossa kymmenestä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni SBC-yksikön takuuta on jatkettu lähes "loputtomiin" nyt, mutta en tiedä mitä vaaditaan takuun hyväksymiseksi.

Koeajamasi oli siis prefacelift, ja oliko se suoralla kuutosella vai mikähän tuo imusarjamaininta lie ?

Ylläpidon osalta varmasti eroa on ainakin neloskoneen ja V6 dieselin osalta siinä, että V6 kuluttaa reilusti enemmän. Onhan siinä sitten voimaakin.

"Helpoin" moottorin osalta lienee prefacelift 200-220-270-320, ne on varmoja moottoreita, Bosch suuttimilla.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

dealer kirjoitti:Mielestäni SBC-yksikön takuuta on jatkettu lähes "loputtomiin" nyt, mutta en tiedä mitä vaaditaan takuun hyväksymiseksi.

Koeajamasi oli siis prefacelift, ja oliko se suoralla kuutosella vai mikähän tuo imusarjamaininta lie ?

Ylläpidon osalta varmasti eroa on ainakin neloskoneen ja V6 dieselin osalta siinä, että V6 kuluttaa reilusti enemmän. Onhan siinä sitten voimaakin.

"Helpoin" moottorin osalta lienee prefacelift 200-220-270-320, ne on varmoja moottoreita, Bosch suuttimilla.
V6 on. OM642. 2011 vaihdettu jonkun läppävian takia imusarja takuuseen 1700€. Todella miellyttävä peli oli kyllä ja ilman tota SBC-arpomista olisin varmaan ottanut heti mukaan, mutta ajattelin nyt vielä pari päivää sulatella asiaa.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

dealer kirjoitti:Mielestäni SBC-yksikön takuuta on jatkettu lähes "loputtomiin"


"Helpoin" moottorin osalta lienee prefacelift 200-220-270-320, ne on varmoja moottoreita, Bosch suuttimilla.
Unohtuiko Dealerin listasta just tämä kyseinen 280 vahingossa :roll:

Sama kone kuin 320:ssä ja muutamakymmen heppa vähempi. Eikö 280 pitäis siis periaatteessa olla lujempi kun ei naavutettu ihan kaikkea irti ?
No eihän sieltä nyt kuitenkaan ihan viimeisiä, koska aika helpostihan molemmista saa 300 hepoa. Mutta onko jotakin olennaista huonompaa 280:ssä ? Vähempi vaan niitä liikenteessä.

Ja onko noita myös suorakutosena ollut 211 korissa ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, se on aivan sama moottori kuin 320 sekä suorana että veekuutosena niin ei tullut erikseen kommentoitua.
Ohjelmalla saa samat lukemat, sikäli yhtä hyvä. Mitään huonompaa ei ole, paitsi jos ei ohjelmoita niin ei ole voimaa yhtä paljon.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

V6 diesel mahtava moottori. Toki omat ongelmansa löytyy, mutta nämä on aika hyvin vältettävissä kun selailee vähän forumia ja katsoo mitä ostaa. Itsellä siis 3. V6 menossa ja näihin on joutunut ylimääräisenä remppana vaihtamaan tasan yhden hehkun.
Samoiten SBC:t oikeinkin hyvät jarrut, eikä asiassa olla enää vehon armoilla, joten remppaaminen kohtuu hintaista, jos nyt jotain ongelmaa sattuu tulemaan. Itse en jättäisi missään nimessä hyvää yksilöä ostamatta SBC:n takia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

M113 on helpoin ja varmin moottori kyseiseen koteloon.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Kiitoksia kommenteista. Kyllä tuosta autosta niin positiivinen perstuntuma jäi, että varmaankin käyn huomenna hakemassa sen liikkeestä pois. Oli yllättävän iso ero ajossa, viimeistelyssä etc. vrt. faceliftattu W203, joita ensin katselin - ja nimenomaan tuo kutoskone puhutteli. Viehän se tietenkin vähän enemmän, mutta näyttäisi kuitenkin matka-ajossa olevan aika maltillista lukemaa ja fiilispohjalta oli selvästi mukavampi kuin neloset. Voiman tuntee, ja väittäisin myös hiljaisemmaksi.

Sellainen huomio, että yllättävän vähän näitä on sedaneina kaupan vrt. farkut. Suhde ehkä joku 1 sedan kymmentä farmaria kohden. Liekö uusmyyntinäkin ollut sama meininki, vai ovatko farmareiden omistajat vaan innokkaampia autojensa vaihtelijoita.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

dealer kirjoitti:Mielestäni SBC-yksikön takuuta on jatkettu lähes "loputtomiin" nyt, mutta en tiedä mitä vaaditaan takuun hyväksymiseksi.
Onko tämä suomiperiferiassakin? Jenkeissähän tuo on totta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heh, en ole kyllä yhtään varma mistään tuon suhteen - jostain luin että olisi.
Omassakin käytössä SBC-jarrullinen 211 josta ei tietoa onko yksikköä koskaan vaihdettu, mutta en ole jaksanut murehtia.
Mielestäni tällainen preface 270 on aika turvallinen valinta verrattuna veekuutosiin, mutta se on vain minun mielipide.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kiikkala kirjoitti:ja nimenomaan tuo kutoskone puhutteli. Viehän se tietenkin vähän enemmän, mutta näyttäisi kuitenkin matka-ajossa olevan aika maltillista lukemaa ja fiilispohjalta oli selvästi mukavampi kuin neloset. Voiman tuntee, ja väittäisin myös hiljaisemmaksi.
Oikea valinta 8) Vielä kun käytät auton tuikun kautta, niin on makia peli. Tuon vääntö se vaan jaksaa säväyttää joka kerta vuosienkin jälkeen. Kulutusero neloseen verrattuna mielestäni varsin maltillinen kivaan nähden ("excel-mies" tälläistä tuskin edes harkitsee?) ja varsinkin jos tarvitsee ajella yhtään moottoritienopeuksia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kiikkala kirjoitti:..... yllättävän iso ero ajossa, viimeistelyssä etc. vrt. faceliftattu W203, joita ensin katselin - ja nimenomaan tuo kutoskone puhutteli. Viehän se tietenkin vähän enemmän, mutta näyttäisi kuitenkin matka-ajossa olevan aika maltillista lukemaa ja fiilispohjalta oli selvästi mukavampi kuin neloset. Voiman tuntee, ja väittäisin myös hiljaisemmaksi....
Kyllä 211 on selkeästi mukavampi kuin 203, hiljaisempi ja hyvällä tavalla isompi. Meillähän on molemmat farkkuina -04 vuosimallia, 211 ja fl 203.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Kaupathan siitä tuli. Mies on kolme päivää ollut ratissa yhtä hymyä. Yksi pieni yllätys on tullut vastaan. Renkaiden ääni tuntuisi äkkiseltään kuuluvan kabiiniin selvemmin kuin w203:ssa. Saattaa toki olla matalilla rundeilla käytännössä äänettömän moottorin luomaa harhaakin, mutta pieni kauneusvirhe joka tapauksessa.

Millainen rengastus tuohon olisi optimi. Mukana tuli kahdet aikalailla priimakuntoiset orkkisvanteet ihan hyvillä kumeilla, mutta pikkaisen himottaisi katsella 17 tai 18 tuumaisia kesäkiekoiksi.
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Itse aikanaan S211:lla ajelleena laitoin 245/45-17 alkuperäiskokoisten tilalle 225/50-17. Tuo kapeampi lopetti kaiken vähänkin kampeamisen, mitä autossa oli. Eihän se mikään näyttävä rengastus kylläkään ole...
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

Omassa s211 on tällä hetkellä 245 40 18 Nokian z line ja on hiljaiset renkaat ajella, eikä vetele eikä vaeltele.
Rengasmerkki varmaankin vaikuttaa jonkin verran tuohon meluun.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Alkuperäiskoko tossa elegancessa lienee 225/16/55? Tuolllaiset on ainakin omassani sekä kesä-, että talvirenkaissa oletetuilla orkkisvanteilla.

Mulle jäi w203:sta suhteellisen asiallaisen näköiset 17',/7,5' vanteet joille voisin hankkia kesärenkaiksi 225/50/17 tai 245/45/17. Sopivatko nuo vanteet heittämällä tähän autoon? ET on 35.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on vakiokoko joo.
Ceen vanteet eivät sovi, koska 211:ssa on 14 mm pultti ja 203:ssa 12 mm. Kannattaa kuitenkin sovittaa pulttia, jos se menee niin vanne muuten todennäköisesti käy. Sovittaa kuitenkin paikalleen ennenkuin renkaita ostaa...
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

dealer kirjoitti:Se on vakiokoko joo.
Ceen vanteet eivät sovi, koska 211:ssa on 14 mm pultti ja 203:ssa 12 mm. Kannattaa kuitenkin sovittaa pulttia, jos se menee niin vanne muuten todennäköisesti käy. Sovittaa kuitenkin paikalleen ennenkuin renkaita ostaa...
Täytyypä tutkia. Mikäli paksumpi mahtuu aluvanteeseen, niin näihin lienee jotain custompultteja saatavilla?
Avatar
mesewarrior
Viestit: 97
Liittynyt: 11.5.2006 10:52

Viesti Kirjoittaja mesewarrior »

kiikkala kirjoitti:Kaupathan siitä tuli. Mies on kolme päivää ollut ratissa yhtä hymyä. Yksi pieni yllätys on tullut vastaan. Renkaiden ääni tuntuisi äkkiseltään kuuluvan kabiiniin selvemmin kuin w203:ssa. Saattaa toki olla matalilla rundeilla käytännössä äänettömän moottorin luomaa harhaakin, mutta pieni kauneusvirhe joka tapauksessa.

Millainen rengastus tuohon olisi optimi. Mukana tuli kahdet aikalailla priimakuntoiset orkkisvanteet ihan hyvillä kumeilla, mutta pikkaisen himottaisi katsella 17 tai 18 tuumaisia kesäkiekoiksi.

Ei se rengasmelu ihan pelkkää harhaa ole, kyllä sitä sieltä tulee - tässä suhteessa kyseessä ei ole mikään premium auto. Itse kun vaihdoin väykyn W211 2007 -autoon niin suu mutristui kyllä. Aivan erikoisesti ero hienon ja karkean asvaltin välillä on iso, uudella asvaltilla ei ole valittamista...mutta sitä on Suomessa vähän. Sellainenkin juttu vielä että omassani on varusteena kääntyvät takapenkit eli takapenkkien rakenne ei ole yhtenäinen vaan siellä on isoja rakoja mitä ei ole jos penkit ei käänny. Peräkontista tulee resonanssia. Sellaista voi koittaa että laittaa pari isoa untuvapeittoa tai vastaavaa konttiin ja kuuntelee josko vähän vaimenisi. Sellaista hifistien äänieristysvaahtomuovia oli mulla niiden rakojen edessä pari kappaletta ja vähän vaimeni. Ensisijaisesti rengastusasia tämä ei ole. On ollut Hankookkia, Continentalia ja nyt on Michelin 225/50R17. Michelin on ilman muuta paras ajaa ja hiljaisinkin mutta ero äänessä ei ole mitenkään valtava. Mutta lumella menee hienosti eikä kuulu jyrinät . Jos renkailla aikoo asiaa auttaa niin se on 205/60R16 sitten mutta tulee löysempi ajaa. Tuo 225/50R17 on hyvä kyllä tuohon ja paljon tasapainoisemman näköinenkin kuin oikeastaan mikään muu mutta ääntä on enemmän kuin 16". Toista vuotta meni tottua uuteen railakkaaseen äänimaailmaan kapeilla renkailla varustetun väykyn jälkeen. Muuten kyllä kaikki on paremmin kuin väykyssä, minusta w211 on erittäin kaunis auto ja mukava ajella puutteineenkin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kiikkala kirjoitti:Yksi pieni yllätys on tullut vastaan. Renkaiden ääni tuntuisi äkkiseltään kuuluvan kabiiniin selvemmin kuin w203:ssa. .............
Millainen rengastus tuohon olisi optimi. Mukana tuli kahdet aikalailla priimakuntoiset orkkisvanteet ihan hyvillä kumeilla, mutta pikkaisen himottaisi katsella 17 tai 18 tuumaisia kesäkiekoiksi.
Minulla on ollut 211 alla 16-18-ja 19" renkaita. Äänekkäin oli 19" kesärengas.
Viime talven oli alla 225/55/16" Linglong kitkarenkaat, ja niillä rengasmelu on todella alhainen, erinomaisen mukava siltä osin.
En varsinaisesti ole kitkarenkaiden ystävä johtuen puutteellisesta pidosta ääriolosuhteissa, mutta siitä huolimatta suosittelen 211:een sellaisia.
Kesärengastuksesta taas vaikea sanoa muuta kuin mitä pienemmät renkaat sitä hiljaisempi, lisäksi renkaiden merkki vaikuttaa asiaan, mutta kukapa tietää mitkä olisi ne hiljaisimmat.
Avatar
mesewarrior
Viestit: 97
Liittynyt: 11.5.2006 10:52

Viesti Kirjoittaja mesewarrior »

dealer kirjoitti:
kiikkala kirjoitti:Yksi pieni yllätys on tullut vastaan. Renkaiden ääni tuntuisi äkkiseltään kuuluvan kabiiniin selvemmin kuin w203:ssa. .............
Millainen rengastus tuohon olisi optimi. Mukana tuli kahdet aikalailla priimakuntoiset orkkisvanteet ihan hyvillä kumeilla, mutta pikkaisen himottaisi katsella 17 tai 18 tuumaisia kesäkiekoiksi.
Minulla on ollut 211 alla 16-18-ja 19" renkaita. Äänekkäin oli 19" kesärengas.
Viime talven oli alla 225/55/16" Linglong kitkarenkaat, ja niillä rengasmelu on todella alhainen, erinomaisen mukava siltä osin.
En varsinaisesti ole kitkarenkaiden ystävä johtuen puutteellisesta pidosta ääriolosuhteissa, mutta siitä huolimatta suosittelen 211:een sellaisia.
Kesärengastuksesta taas vaikea sanoa muuta kuin mitä pienemmät renkaat sitä hiljaisempi, lisäksi renkaiden merkki vaikuttaa asiaan, mutta kukapa tietää mitkä olisi ne hiljaisimmat.
Eka talvi nastojen kanssa tosiaan oli tuskaa äänien osalta. En saata tajuta miten tuo auto voi olla niin meluisa nastoilla, sellainen kaiken läpi tunkeva humina ja ulina jonka suorastaan tuntee auton rakenteissa. Ajoin pari talvea auton mukana tulleilla nastoillla täällä etelän asvalteillla ja kas, nastat olivat tiessään eli kaikki katki tai irti. Tästä oli seurauksena ihmeellisen hiljainen auto ja ero oli täysin ratkaiseva. Taisi olla joku Bridgestone. Nastarengasta ei tosiaan tähän autoon kannata laittaa jos vain kitkoilla pärjäilee noin muuten.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

dealer kirjoitti:Se on vakiokoko joo.
Ceen vanteet eivät sovi, koska 211:ssa on 14 mm pultti ja 203:ssa 12 mm. Kannattaa kuitenkin sovittaa pulttia, jos se menee niin vanne muuten todennäköisesti käy. Sovittaa kuitenkin paikalleen ennenkuin renkaita ostaa...
Heittämällä meni paksumpi pultti noihin C:ssä käyttämiini vanteisiin, joten lienee kelpoiset tähänkin.

Ensimmäiset ongelmatkin tuli jo koettua. Laatikko on käyttäytynyt miutamaan otteeseen oudosti. Jokusen kerran on 'jumiutunut' 2-4 alueelle ja kieltäytynyt vaihtamasta isommalle vaikka rundit huitelevat kolmessa tonnissa ja pari kertaa myös toisinpäin, eli jonkun pitkän motaripätkän jälkeen tuntuu että joko laatikko ei vaihda alas tai sitten turbo ei tule mukaan kun nopeus laskee alas ja pitäisi uudelleen alkaa kiihdyttämään. Ei mitään vikavaloja ja sammuttamalla korjaantunut aina.

Viime perjantaina syttyi sitten abs/esp valot ja ohjaustehostin putosi pois päältä . Viaksi abs-kehä ja vaihtamalla homma kunnossa. Star oli näyttänyt myös pari vanhaa turbohäikkää. Korjaamo arvasi, että nuo vaihteistojutut yms. ovat kaikki olleet todennäköisesti peräisin tuolta abs-kehältä. Vaikuttaako noin moneen paikkaan?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kiikkala kirjoitti:
dealer kirjoitti:Se on vakiokoko joo.
Ceen vanteet eivät sovi, koska 211:ssa on 14 mm pultti ja 203:ssa 12 mm. Kannattaa kuitenkin sovittaa pulttia, jos se menee niin vanne muuten todennäköisesti käy. Sovittaa kuitenkin paikalleen ennenkuin renkaita ostaa...
Heittämällä meni paksumpi pultti noihin C:ssä käyttämiini vanteisiin, joten lienee kelpoiset tähänkin.

Ensimmäiset ongelmatkin tuli jo koettua. Laatikko on käyttäytynyt miutamaan otteeseen oudosti. Jokusen kerran on 'jumiutunut' 2-4 alueelle ja kieltäytynyt vaihtamasta isommalle vaikka rundit huitelevat kolmessa tonnissa ja pari kertaa myös toisinpäin, eli jonkun pitkän motaripätkän jälkeen tuntuu että joko laatikko ei vaihda alas tai sitten turbo ei tule mukaan kun nopeus laskee alas ja pitäisi uudelleen alkaa kiihdyttämään. Ei mitään vikavaloja ja sammuttamalla korjaantunut aina.

Viime perjantaina syttyi sitten abs/esp valot ja ohjaustehostin putosi pois päältä . Viaksi abs-kehä ja vaihtamalla homma kunnossa. Star oli näyttänyt myös pari vanhaa turbohäikkää. Korjaamo arvasi, että nuo vaihteistojutut yms. ovat kaikki olleet todennäköisesti peräisin tuolta abs-kehältä. Vaikuttaako noin moneen paikkaan?
Toden näköisesti ovat sieltä kehältä lähtöisin, mutta jos kerran koodit katsottin niin eikö laatikon koodeja sitten katsottu :roll:

ahto jutut niin kannatta esimäiseksi tarkistaa kaikki vuodot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Laatikkoon liittyviä koodeja ei korjaamon mukaan ollut. Turbon jutut olivat heidän mukaan liittyneet johonkin sensoriiin (en itse ollut mitään turbohäiriötä edes ikinä huomannut/tunnistanut) ja olivat tehneet softaamalla jonkin pienen fixin joihinkin ajoituksiin.

Vilautti sitä vikakoodilappusta, niin olin näkevinäni esp-tekstin siinä turboherjan yhteydessä. Kaverilta tuli vaan tekstiä siihen tahtiin ja englannin kielellä että ihan kaikessa ei meinannut perässä pysyä. Pari sensoria uusiksi, tuo kehä uusiksi kuskin puolelta sekä se pieni softamuutos. 300€.. Tuli mieleen kyllä että olisiko ollut viisasta vaihtaa samalla molemmat kehät kun noita ilmeisesti tuppaa menemään.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Tänään tuli ajettua vähän enemmän ja selvästi tuo kehän vaihto on muuttanut auton luonnetta.

Vaihteisto tuntuu jollain lailla jämäkämmältä ja tarkemmalta kun aiemmin jolloin oli hieman ehkä rauhattomampi ja jollain lailla "laiskempi"/hitaampi reagoimaan varsinkin pienissä nopeuksissa. C/S valintojen välisen eron huomaa, aiemmin ei. Ihan pieniä juttuja, joita ei osannut edes ajatella/epäillä että olisi ongelmaa, koska ei ollut mitään aiempaa kokemusta miten tuon kulkineen pitäisi toimia. Onneksi hajosi ;)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

kiikkala kirjoitti:Tänään tuli ajettua vähän enemmän ja selvästi tuo kehän vaihto on muuttanut auton luonnetta.

Vaihteisto tuntuu jollain lailla jämäkämmältä ja tarkemmalta kun aiemmin jolloin oli hieman ehkä rauhattomampi ja jollain lailla "laiskempi"/hitaampi reagoimaan varsinkin pienissä nopeuksissa. C/S valintojen välisen eron huomaa, aiemmin ei. Ihan pieniä juttuja, joita ei osannut edes ajatella/epäillä että olisi ongelmaa, koska ei ollut mitään aiempaa kokemusta miten tuon kulkineen pitäisi toimia. Onneksi hajosi ;)
Mulla söi joku kyrsijä entisestä SLK:sta palan ABS anturan johtoa. Olin itsekin yllättynyt miten mokoman anturan puuttuminen muutti auton koko luonteen polvilleen. Kaasun vaste, vaihdot ja jne. Jopa kylmäkäynnistyksen lo'lo'lo'lo'lo'lo loh... loh... loh... loh... cold-start-sequence puuttui.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mou kirjoitti:
kiikkala kirjoitti:Tänään tuli ajettua vähän enemmän ja selvästi tuo kehän vaihto on muuttanut auton luonnetta.

Vaihteisto tuntuu jollain lailla jämäkämmältä ja tarkemmalta kun aiemmin jolloin oli hieman ehkä rauhattomampi ja jollain lailla "laiskempi"/hitaampi reagoimaan varsinkin pienissä nopeuksissa. C/S valintojen välisen eron huomaa, aiemmin ei. Ihan pieniä juttuja, joita ei osannut edes ajatella/epäillä että olisi ongelmaa, koska ei ollut mitään aiempaa kokemusta miten tuon kulkineen pitäisi toimia. Onneksi hajosi ;)
Mulla söi joku kyrsijä entisestä SLK:sta palan ABS anturan johtoa. Olin itsekin yllättynyt miten mokoman anturan puuttuminen muutti auton koko luonteen polvilleen. Kaasun vaste, vaihdot ja jne. Jopa kylmäkäynnistyksen lo'lo'lo'lo'lo'lo loh... loh... loh... loh... cold-start-sequence puuttui.
Kaikenmailman boxsit tarvitsee sitä nopeus tietoa,
ilman sitä eivät tiedä mitä tehdä,
sitten vielä jos on johdot järsitty niin oikosulku sotkee lopulisesti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Molemmat takakehät jos on yhtä aikaa rikki, niin saattaa automaatti lykätä satasen vauhdista kakkosta päälle tms. mukavaa. Kelistä riippuen sitten joko lipsahtaa lepikkoon tai ottaa hullunkierrokset.
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

dealer kirjoitti:Molemmat takakehät jos on yhtä aikaa rikki, niin saattaa automaatti lykätä satasen vauhdista kakkosta päälle tms. mukavaa. Kelistä riippuen sitten joko lipsahtaa lepikkoon tai ottaa hullunkierrokset.
Juu ei herätä haluja kokeilla onneaan palavien abs-varoitusten kanssa. Tuo on sinällään hyvä, että heittää (tai ainakin itselläni heitti) myös ohjaustehostimen ja cruisen pois pelistä. Mikäli valo itsessään ja mahd.sen myötä ajoittain omaa elämäänsä elävä vaihteisto ei herätä korjaushaluja, niin kaupunkiajon ohjaustehostamattomalla autolla luulisi viimeistään alkavan nyppimään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”