Perä hajosi :( PERÄ KUNNOSSA :)
Perä hajosi :( PERÄ KUNNOSSA :)
Terve mesemiehet!
Tuossa viikonloppuna mulla ilmeisesti perä paukahti autosta. Kyseessä siis 500 SEC -82. Homma kehittyi näin, että välillä jos rengas löi suttia niin saattoi perästä kuulua kolahtelua. Tämä oli kuitenkin hyvin satunnaista. Mutta nyt sitten teki niin, että risteyksessä oikealle käännettäessä oikea takarengas meni jumiin! Noh, pistin pakin päälle ja irtosi. Siitä lähin sitten ajelemaan kotiin päin hirveän naputuksen säestämänä. Naputus kiihtyi vauhdin mukaan.
Kotiin ja montun päälle päästyä nostettiin takarenkaat ilmaan. Vetarit näytti olevan ehjänä samoin kuin rättinivel ja ristikkonivel. Vasen takarengas pyörii ok mutta oikea puoli tahmea. Mietin myös sitä, että jos käsijarrun kengät tai satula jumittais mutta ne näyttäs olevan ihan ok. Eli onko tuossa muuta vaihtoehtoa kuin perä tohjona? Ja mistähän semmosia saa...saattaa aika kiven alla olla
Kiitos jos joku viitsii vähän jelpata!
Tuossa viikonloppuna mulla ilmeisesti perä paukahti autosta. Kyseessä siis 500 SEC -82. Homma kehittyi näin, että välillä jos rengas löi suttia niin saattoi perästä kuulua kolahtelua. Tämä oli kuitenkin hyvin satunnaista. Mutta nyt sitten teki niin, että risteyksessä oikealle käännettäessä oikea takarengas meni jumiin! Noh, pistin pakin päälle ja irtosi. Siitä lähin sitten ajelemaan kotiin päin hirveän naputuksen säestämänä. Naputus kiihtyi vauhdin mukaan.
Kotiin ja montun päälle päästyä nostettiin takarenkaat ilmaan. Vetarit näytti olevan ehjänä samoin kuin rättinivel ja ristikkonivel. Vasen takarengas pyörii ok mutta oikea puoli tahmea. Mietin myös sitä, että jos käsijarrun kengät tai satula jumittais mutta ne näyttäs olevan ihan ok. Eli onko tuossa muuta vaihtoehtoa kuin perä tohjona? Ja mistähän semmosia saa...saattaa aika kiven alla olla
Kiitos jos joku viitsii vähän jelpata!
Viimeksi muokannut Toope, 01.4.2007 9:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
voit varmistaa perän äänen nostamalla sen vasemman ylös ja "ajaa vähän" rengas ilmassa jos se ääni kuuluu on se silloin perästä, muussa tapauksessa vois rajata tuon vian käsijarruun tai vetoniveleen tai pyörän laakeriin siellä oikealla puolella..
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Älä nyt ihan heti tee mikäli et ole varma onko autossasi ultraharvinainen ässän lukkoperä mikä näissä kasikonneisissa on joskus ollutmiksi kirjoitti:voit varmistaa perän äänen nostamalla sen vasemman ylös ja "ajaa vähän" rengas ilmassa jos se ääni kuuluu on se silloin perästä, muussa tapauksessa vois rajata tuon vian käsijarruun tai vetoniveleen tai pyörän laakeriin siellä oikealla puolella..
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
..
Kun laskee perästä öljyä pois, niin näkee jo siitäkin jos on tapahtunut jotain jännää. Jos on metallinhohto öljyt, niin 99%:n varmuudella on ristitapin reikä kulunut soikeaksi ja tappi heiluu miten sattuu siellä ja pitää elämää.
Omassa 500SE:ssä oli samoja oireita. Ilmenivät ensikerran 160:n vauhdissa, kun alkoi kuulua perästä älytön pauke
Avasin perän sitten ristitappihan siellä oli syönyt kolonsa soikeaksi.
Korjaus oli muutaman minuutin homma
Omassa 500SE:ssä oli samoja oireita. Ilmenivät ensikerran 160:n vauhdissa, kun alkoi kuulua perästä älytön pauke
Avasin perän sitten ristitappihan siellä oli syönyt kolonsa soikeaksi.
Korjaus oli muutaman minuutin homma
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Terve, helpotetaan hieman etsintöjä, sama välitys on ainakin:
380SEC
500SEC
500SE
500SEL
Uudempien w126 perä ei passaa, malliuudistus taisi tulla noin vuonna 86.
Perävälitystaulukko: http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf
Mallikoodien tulkkaus: http://www.ajovalo.net/MB-sarjat2.htm
380SEC
500SEC
500SE
500SEL
Uudempien w126 perä ei passaa, malliuudistus taisi tulla noin vuonna 86.
Perävälitystaulukko: http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf
Mallikoodien tulkkaus: http://www.ajovalo.net/MB-sarjat2.htm
I drive an Opel. What's your excuse?
Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista! Huomenna taas tutkaillaan lisää että mikä siellä mättää. Tuosta ristitapin kulumisesta lueskelin tuolla mersuforumilla.
Mietinkin tuossa, että jos ei Suomen maasta tarvittaessa uutta perää löydy niin täytyy varmaan turvautua Ebayn apuun. Olisi todella hienoa jos joku voisi vähän opastaa sen käytössä, itellä ei ole mitään hajua miten kauppaa siellä tehdään enkä saksan kieltäkään osaa.
Ärsyttää ku ekaa viikonloppua oli auto tälle keväälle liikenteessä ni heti jotain hajosi . Ois viime syksynä mieluummin posahtanu ni ois ollu talvi aikaa rassautua tuon kanssa.
Mutta huomenna ollaan taas vähän viisaampia
Mietinkin tuossa, että jos ei Suomen maasta tarvittaessa uutta perää löydy niin täytyy varmaan turvautua Ebayn apuun. Olisi todella hienoa jos joku voisi vähän opastaa sen käytössä, itellä ei ole mitään hajua miten kauppaa siellä tehdään enkä saksan kieltäkään osaa.
Ärsyttää ku ekaa viikonloppua oli auto tälle keväälle liikenteessä ni heti jotain hajosi . Ois viime syksynä mieluummin posahtanu ni ois ollu talvi aikaa rassautua tuon kanssa.
Mutta huomenna ollaan taas vähän viisaampia
Ok, kiitoksia arvokkaasta tiedosta! Hienoa, että pystytte tarjoamaan apua täällä! Melitos näyttää olevan Oulusta niinkuin itsekkin, joten hän varmaan tietää MB-Osan. Sinne soitin tänään, mutta eivät pystyneet auttamaan. Varaosahausta sen sijaan löysin tällaisen:
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3082294
Tuon mukaan SE:n perä ei käy SEC:iin, pitääkö paikkansa?
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=3082294
Tuon mukaan SE:n perä ei käy SEC:iin, pitääkö paikkansa?
Joo ei tässä oikein muu auttanu ku ostaa sika säkissä kun ei tuota valinnanvaraa juuri ollut noin 20 purkaamon soittorumban jälkeen. Tämän Tapanilan auton ohella ainoan toivon tarjosi Venetmäki Viialassa josta perän olisi mahdollisesti saanut kuukauden toimitusajalla Saksasta. Toinen mahdollisuus olisi ollut Hyvinkäällä Osatuonti Felkessä, jossa olisi ollut 380 SE:n perä. Sen pitäisi myös passata ainakin välityksen puolesta.
Eipä tässä nyt muu auta kun jännityksellä odottaa viikonloppua että pääsee kokeilemaan perää paikalleen. Jos ei se auta, niin täytyy varmaan alkaa Ebayta tutkailemaan ja siinä hommassa tarviin taas varmaan apua
Eipä tässä nyt muu auta kun jännityksellä odottaa viikonloppua että pääsee kokeilemaan perää paikalleen. Jos ei se auta, niin täytyy varmaan alkaa Ebayta tutkailemaan ja siinä hommassa tarviin taas varmaan apua
Noniin, uusi perä alla matka jatkuu taas! SE:n perä passasi mainioti secciin vaikka hajottamon mies intti että ei vuorenvarmasti käy kun olivat muka sitä jo johonkin secciin kokeilleet. Vanhasta perästä vaihdettiin vain vetoakselin laipat tähän SE:n perään.
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä!
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä!
500 SEC -82