miten saa ilmattua jäähdytys järjestelmän?
miten saa ilmattua jäähdytys järjestelmän?
elikkäs ilmaa tuntuu olevan järjestemässä. eikä meinaa tulla pois. onko kellään tietoa miten onnistuis? auto on w211 270cdi -03
jep, mersuja ei tarvi ilmata, systeemi on itestään ilmautuvaa mallia ollut jo 70 luvulta. 60 luvulla oli vielä ilmausnippa termarin kotelossa sekin vain varalta...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
http://www.kaha.fi/category.php?pid=43&comp=22
tuolta laitteet..
tuolta laitteet..
Jos on haasteellista kaataa nesteet paisariin niin sittenAri66 kirjoitti:TähSergey kirjoitti:jep, mersuja ei tarvi ilmata
OM606 ainakin on "hieman" haasteellineen....
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
No siis, sehän on iha nnormaalia että koneelle annetaan kierroksia kun ilmataan. Kone lämpeää ja termari aukeaa, sinne menee nestettä kuitenkin jonkun verran kiertoon.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jaahas, minä olen toisaalta tietämätön kommentoimaan kun korjaamo-olosuhteissa käytän täyttölaitetta mutta pari kertaa on sattunut em. värkki olemaan käytössä toisaalla kun olisin tarvinnut ja silloin on tullut kaadettua suoraan paisuntasäiliöön, kiertovesipumpun avustuksella on kyllä ilmat lähteneet järjestelmästä kohtuudella.
Ainakin cdi-211:ssa mutta saattaapa olla että vanhempi väykkymallisto ei itsekseen ilmaannu.
Ainakin cdi-211:ssa mutta saattaapa olla että vanhempi väykkymallisto ei itsekseen ilmaannu.
Tuossa yksi esimerkki:
http://www.kamasatools.com/fi/Uutisia-j ... en-avulla/
Laite kierretään jäähdytysjärjestelmän korkin tilalle, laitetaan paineilmaletku liittimeen, käännetään hana auki, odotetaan minuutti pari että se imee alipaineen järjestelmään (letkut littuun, siitä näkee senkin ettei ole vuotoja), hana kiinni, letku kannuun jossa valmista seosta, hana auki ja *hörrrrrpsssssss*
Ilman tuota lotraaminen tuntuisi vähän samalta kuin vaihdella renkaita ristikkoavaimen eikä pulttikoneen kanssa
http://www.kamasatools.com/fi/Uutisia-j ... en-avulla/
Laite kierretään jäähdytysjärjestelmän korkin tilalle, laitetaan paineilmaletku liittimeen, käännetään hana auki, odotetaan minuutti pari että se imee alipaineen järjestelmään (letkut littuun, siitä näkee senkin ettei ole vuotoja), hana kiinni, letku kannuun jossa valmista seosta, hana auki ja *hörrrrrpsssssss*
Ilman tuota lotraaminen tuntuisi vähän samalta kuin vaihdella renkaita ristikkoavaimen eikä pulttikoneen kanssa
pystyykö tällä testaamaan kannen tai tiivisteen kunnon?
http://www.kaha.fi/category.php?pid=43&comp=22
onko mahdollista että termostaatti olis jumissa ja kun lämpö nousee tiettyyn korkeuteen niin pamahtaa kerralla auki ja sen takia nesteet lentää korkista pihalle?
kun järjestelmässä on aika kova paine olemassa?
http://www.kaha.fi/category.php?pid=43&comp=22
onko mahdollista että termostaatti olis jumissa ja kun lämpö nousee tiettyyn korkeuteen niin pamahtaa kerralla auki ja sen takia nesteet lentää korkista pihalle?
kun järjestelmässä on aika kova paine olemassa?
Viimeksi muokannut jvlong, 02.4.2012 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lämpömittari pysyy normaalissa . vähän yli 80 asteessa. ja nesteet tuli pihalle kun autolla ajettiin vähän kovempaa ja kun pysähdyttiin liikennevaloihin. tänään nesteet pysy sisällä kun ajeli rajoitusten mukaan
ja kun laittaa virran päälle niin lämppärin kennosta kuuluu lorinaa, eli siellä on vissiin ilimaa.
ja kun laittaa virran päälle niin lämppärin kennosta kuuluu lorinaa, eli siellä on vissiin ilimaa.