Moottorin kannatintyynyjen testaus

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Moottorin kannatintyynyjen testaus

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Miten olette testanneet 211:n moottorin kannatintyynyt? 124:ssähän tuonne väliin sai 13 mm pultin kannan, jonka piti sopia tyynyn helman alle, jos tyyny oli vielä kuosissaan. Tässä on ne ihmeelliset alumiinihatut, ettei tyynyjä kunnolla näje.

Kokelin retuuttaa moottoria sivusuunnassa eikä se kyllä heilunut sijoillaan yhtään. Eikös noilla nestetyynyillä pitäisi saada vähän liikettä aikaiseksi?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ernesti86
Viestit: 9
Liittynyt: 06.12.2012 20:44
Paikkakunta: Mikkeli

Moottorin kannatintyynyjen testaus

Viesti Kirjoittaja Ernesti86 »

Itse mietin aivan samaa...Tyhjäkäynnillä tuntui kuitenkin selvää tärinää kylmänä, joten päädyin uusimaan kumityynyt. Uudet olivat noin 15 mm korkeammat kuin entiset, mutta ulkoista vuotoa ym. vaurioita ei ollut havaittavissa. Nyt kylmämä sekä vaihde päällä ei OM646 EVO juurikaan tärinästä päätellen tunnu ohjaamoon. W124:sen kumityynyt ovat toisin päin kuin W211 kumityynyt, mikäli oikein tulkitsin.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Paljoa ei ole foorumilla tyynyjen vaihdosta ollut puhetta näihin uudempiin.
Vaihdettiin W211 ja W212 diesel malleihin kaikki kannattimet ja
varsinkin W212 automaatin värinät tyhjäkäynnillä hävisivät :lol:

W212 oikean puoleisen tyynyn irrotus oli helppo, mutta ulos saanti vaatikin saman jumpan kuin vanhemmassa.
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”