Männässä reikä

Vastaa Viestiin
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Männässä reikä

Viesti Kirjoittaja mazza »

OM648 320CDI -04 sai Helsingin-reissulla reiän kakkospytyn mäntäänsä. Ilmeisesti vanhan halkeaman reunat alkaneet reippaassa ajossa hehkumaan, ja syönyt siistin, n. 5mm halkaisijaltaan reiän männänlaen kuopan kylkeen. Aivan keskelle halkeamaa.

Täytyykö siellä olla suutinvikaa, vai voisiko pidempään reippaasti kuormitettaessa tuollainen halkeama lähteä sulamaan? Tuleehan sinne kuitenkin väkisinkin kuuma piste halkeaman reunaan.

Halkeama oli tapinsuuntainen, ja männän takareunasta puoliväliin asti. Todennäköisesti vanha halkeama, koska olen ihmetellyt vaimeaa naputusta 1.- tai 2.-pytyltä jo auton ostosta asti. Suutintestit sekä starilla että ohivuototestillä katsottuna ok.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kai sen ruutan saa penkkiin ennen takasinpanoa?

Ruiskutuspaineet jo aiheuttaa eroosiota pistemäisenä suihkuna.

Saa kai sen koneen käymään yksi suutin irtikin? Pistää sen ruiskimen vain putken nokkaan ja kahtoo miten se suhuttaa, jahka kones muuton on läjättynä...

Eikä soo sanottu etteikö mäntä halkee just suutinviasta, ennenkö mahollisesti sulaa. Kaiketi jopa oletettavasti.

Toki oon ite näistä henk. koht. pihalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

No, pistin varasuuttimen paikoilleen ja lähetän tuon testattavaksi ja kunnostettavaksi.

Nyt on vehje kunnossa, rempalle tuli hintaa yhteensä 867,90€. Ei minusta paha, kun kaikki männät uusittiin. Männät on Nüralin tarvikemäntiä, mutta mäntä on tismalleen sama osa kuin A611 030 10 17, eli alkuperäismännän uusin painos. Veholta haettuna vaan Nüralin leiman viereen tulee tähti. Hintaeroa 514€/kpl :lol:

Juuri tulin 30km testilenkiltä, ja pelaa kuin junan vessa. 8)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toivotaan että on vanhan ajan junan vessa, ettei sellainen uuden mallinen (toimimaton).
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Ainaki paremmin ku tämä.

Kuva


Kolmisensataa kilometriä testiä takana. Pelaa hyvin. Parin suuttimen korjausarvot huitelee korkeuksissa, ne vaihtoon. Kyllä 320CDI tuntuu mukavalta B 180CDI:n jälkeen :lol:
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Tämän tarinahan meni niin, että rempan jälkeen oli kolmatta päivää ajossa, niin kurottaja peruutti parkissa kylkeen. Korjausarvio 3k€. Kun hain korjaamolta, niin heti näki, että olivat kiireessä saaneet sössittyä muutaman asian. Kunhan korjaamolla on taas aikoja, niin ottavat uudestaan käsittelyyn. En mainitse korjaamoa, koska tekevät kyllä yleensä älyttömän hyvää jälkeä, ja joku tilastollinen fiba taisi tulla.

No, auto on nyt liikenteessä, ja pelaa hyvin. Huonoa tuuria piisannut, toivottavasti nyt riittäis hetkeksi hyvääkin tuuria.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”