270cdi päästöt pielessä
270cdi päästöt pielessä
Jollain kenties vinkkejä antaa tällaiseen hommaan, että k arvo huitelee huimissa lukemissa.
Vikakoodeja ei enäa anna molemmat rail paineen säätäjät vaihdettu. Egr tukittu ja tilalla emulaattori.
Toinen katti ainakin tyhjätty ja siitä suora putki loppuun asti.
Ei kuluta öljyä.
Käy ja toimii normaalisti, mutta noin 3/4 kaasulla nopeasti polkaistaessa pölläyttää reilusti.
Turbo näppituntumalta ihan ok eikä vuoda vielä juurikaan.
ajettu 370tkm.
Vanhan omistajan mukaan lastutettu.
Omat epäilys olisi,että joku kyläseppä ohjelmoinut ja antaa liikaa soppaa, mutta ei viitsisi tällä diegnosoinnilla viedä uudelleen ohjelmoitavaksi.
Vikakoodeja ei enäa anna molemmat rail paineen säätäjät vaihdettu. Egr tukittu ja tilalla emulaattori.
Toinen katti ainakin tyhjätty ja siitä suora putki loppuun asti.
Ei kuluta öljyä.
Käy ja toimii normaalisti, mutta noin 3/4 kaasulla nopeasti polkaistaessa pölläyttää reilusti.
Turbo näppituntumalta ihan ok eikä vuoda vielä juurikaan.
ajettu 370tkm.
Vanhan omistajan mukaan lastutettu.
Omat epäilys olisi,että joku kyläseppä ohjelmoinut ja antaa liikaa soppaa, mutta ei viitsisi tällä diegnosoinnilla viedä uudelleen ohjelmoitavaksi.
Nyt on imusarja pesty ja läpät poistettu. Kaikki läpät olivat paikoillaan ja likkuivat niin kuin kuuluikin, eikä imusarja ja imukanavatkaan olleet älyttömän karstaiset. Savutus yhä samanlainen. Minkä perusteella ecu syötön määrää, eli onko käytännössä edes mahdollista ohjelmoida vituilleen niin, että antaa vain tietyillä ahdoilla liikaa soppaa?
Mites läppämoottori, onko tallella vai korvattu jollain ?
Ja ahtopuoli kunnossa, ei halki tai vuotoja ?
Ja ahtopuoli kunnossa, ei halki tai vuotoja ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Läppämoottori on paikoillaan. Kyllä vetoja tuntuu olevan ihan hyvin ja ahtoletkut pullistuu kaasuttaessa, joten mitään kovin suurta vuotoa tuskin ainakaan on, ja eikö syöttö määräydy ahtojen mukaan, eli jos ahdot vuotaa niin ei mittaa ahtoja=ei lisää syöttöä=ei savuta. Voisiko viallinen map anturi määrätä liikaa syöttöä? Kaasupolkimesta on välillä tullut vikakoodia ja mennyt vikatilaan, mutta nyt kun on muutamia muita ongelmia saatu korjailtua ei ole enää vikatiloja tullut. Erikoiselta tämä alkaa vaikuttaa, kun kaikki peruskikat jo tehty eikä mikään tunnu auttavan. Autokorjaamoa pitävänä kaverina tuntuu typerältä viedä omaa autoa muualle korjattavaksi, joten joku ratkaisu olisi kiva löytää.
Kyllä mulla ainakin OM 613 savus varsin miehekkäästi kun oli ahtovuotoa.
Ilmamäärää varmaan käytetään syötön määrityksessä, ja verrataan totetutuneeseen ahtopaineeseen.
Ilmamäärää varmaan käytetään syötön määrityksessä, ja verrataan totetutuneeseen ahtopaineeseen.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17