Hiukkassuodattimen "kuormitus suodatin"
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Hiukkassuodattimen "kuormitus suodatin"
Tukkeutuneen suodattimen kanssa paininut pidempään ja nyt auto ollut viikon starin perässä. Onko tämä "kuormitus suodatin" ihan paine-erosta laskettu arvo vai yhtälö useammastakin seikasta? Kummastuttaa kun esim työmatka n.50km, aamulla kuormitus 30%, perillä 60%. Päivän parkissa ja liikkeellelähtö, prosentit 34. Taas ajossa kasvaa suht nopeasti. Kaikki arvot ohjainlaitteella dieselhiukkassuodatin on ohjearvoissaan kaikilla kierroksilla ja kuormalla. Ohjainlaite tuli nollattua pestyn suodattimen vaihdon jälkeen ja samana pysyy käytös. Onko tämä normaalia/vika? Autona 280cdi w211 ja suoralla koneella
Normaalisti 1000km ja 100%.
Oisko kuitenkin paine-eroa reilunlaisesti?
Tietty joku muu voi aiheuttaa nopeaa nokeamista, imusarjan läppiä osa kii, katti mennyt jo aiemmin tukkoon yms?
Taitanee olla tuontipeli, koska on dpf.
Onneksi noihin saa avarempaakin putkea.
Oisko kuitenkin paine-eroa reilunlaisesti?
Tietty joku muu voi aiheuttaa nopeaa nokeamista, imusarjan läppiä osa kii, katti mennyt jo aiemmin tukkoon yms?
Taitanee olla tuontipeli, koska on dpf.
Onneksi noihin saa avarempaakin putkea.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Tuontipeli juu. Läpät oli kiinni kun ostin, nokiongelmaa ollut varmasti. Nyt polttoväli jossain 400-500km (alkuunsa 100-300km). Kummastuttaa vaan tuo prosenttien putoaminen "levossa" ja suhteellisen nopea kasvu. Paine-eroanturin voisi koittaa uusia, toinen käytetty löytyy. Harisella käytetty, ei käytännössä eroa polttoväleihin.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20.9.2013 21:46
- Paikkakunta: Kylmäkoski