OM642 jakoketjun venymä

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole ikinä laahaimia vaihdettu, eikä kuultu että niissä olisi ongelmia
oulaistenliikenne.fi
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

dealer kirjoitti: 23.1.2022 8:59 Ei ole ikinä laahaimia vaihdettu, eikä kuultu että niissä olisi ongelmia



Okei selvä!
Ex Toyota Celica 2.0 Gti -92 vm
Ex Subaru legacy
Ex S203 220cdi
Ex S212 250cdi
Ex Volvo V70 Ocean Race
Ex Mersu W211 320cdi 4matic
Ex Volvo s60 2.4D
Ex Mersu w202 c180vm 94
Ex Mersu w201 190d vm 90
Ex w212 350cdi 4 matic
Nykyiset:
Mercedes s203 c30 amg
TOPOJR
Viestit: 3
Liittynyt: 12.9.2006 14:01
Paikkakunta: NURMIJÄRVI

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja TOPOJR »

Pääsiäisen jälkeen alkaa jakopään ketjuremppa,S211 -06,OM 642 ja mittarissa 490t. Huoltokirjan mukaan ketju vaihdettu noin 310t kohdalla, mutta kiristin on pitkänä niin että reikä näkyy. Löytyykö keneltäkään työkaluja lainaksi tai vuokralle. Täytyy harkita myös peltipakosarjojen ja turbon vaihtoa, välillä vislaa komeasti pienillä kierroksilla. Autodocilla myynnissä turboon pelkkä keskipukki ja pyörät edullisesti, onko kenelläkään kokemusta ja vinkkejä aiheeseen liittyen?. Auto seisoo Inkoossa ja lämpimän moottorin ääni on niin paha ettei uskalla enää ajella.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TOPOJR kirjoitti: 26.3.2023 13:47 Pääsiäisen jälkeen alkaa jakopään ketjuremppa,S211 -06,OM 642 ja mittarissa 490t. Huoltokirjan mukaan ketju vaihdettu noin 310t kohdalla, mutta kiristin on pitkänä niin että reikä näkyy. Löytyykö keneltäkään työkaluja lainaksi tai vuokralle. Täytyy harkita myös peltipakosarjojen ja turbon vaihtoa, välillä vislaa komeasti pienillä kierroksilla. Autodocilla myynnissä turboon pelkkä keskipukki ja pyörät edullisesti, onko kenelläkään kokemusta ja vinkkejä aiheeseen liittyen?. Auto seisoo Inkoossa ja lämpimän moottorin ääni on niin paha ettei uskalla enää ajella.

Ai että jakoketju olisi jo uudeleen noin pahassa kunnossa noin pian
tuskin on koskaan sitten vaihdettukaan huoltokirjat on mitä on mitä
liian kovaa per... pyhkimeseen eli täysin arvotomia

Autodocin myymistä ei mutta niitä core:eja (center core)
on kyllä vaihdellut vaikka kuinkapaljon ebay ym paikosta tuleina
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
W251R
Viestit: 1
Liittynyt: 12.9.2023 13:36

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja W251R »

Itellä W251 OM642 500 tuhatta ajettu ja kylmänä ketju räpättää satunnaisesti. Tilasin halvan kiristäjän netistä ja rupesin tutkimaan tuota mekanismia. Miksi siinä on ulostyöntyvä se sisäputki? Jousen paine tietysti vähenee mutta öljynpaineella se painaa ohjuria kovemmin jos se kärki ei yletä. Sain uuden kiristäjän pitenemään painamalla kärkiosan kasaan ja vapauttamalla nopeasti.

Mersulla on ilmeisesti julkaistu päivitys siihen kun varaosanumero on vaihtunut mutta tarkasta toimintaperiaatteesta ei ole varmuutta. Ketjun löystyminen on varmasti huono juttu kun jako menee pieleen mutta olisiko tuo kiristäjä suunniteltu kuitenkin niin että se pitää ketjun kireällä öljynpaineella pidentyneenä sisäosa ulostulleenakin? Jos se kuluu ja muuttuu väljäksi niin jousi painaa sen takaisin sisään ja seuraavassa kylmästartissa kolisee kun öljynpaineella kestää painaa se takas ulos.
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Mites jos tuo kettinki jos oikeen venyneenä siellä viuhtonut niin pääseekö se jostain kopan kyljestä tms raapimaan alumiinia?
Öljynsuodattimen lamellien välissä oli joitakin pieniä alumiinilastuja mutta enpä ennen ole mennyt noita puukottamaan levälleen :shock:
Tässä kun kohtalaisen skitsona alan ton oman -05 w164 280cdi:n kanssa olemaan...
Siitä oli kiristin täysin tapissa kun aloin tässä rivarin pihalla sitä katkaisemaan ja vaihtamaan. Ei merkintöjä vaihdoista ja 390tkm mittarissa.
Ainoastaan kylmäkäynnistyksen rasahdus hävisi mutta mielestäni siinä edelleen on jotain outoa vs 221 nokalla olleesen 642 ääneen.
W164 280xdi -05
S204 200cdi -08 vol.2
S203 C30 Amg
S204 200cdi -08
W221 320cdi -07
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikö noissa alkupään v6:ssa ollu runkolaakeri vikoja jonkun verrankin.

Ota hihna pois ja riuhdo kampuran hihnpyörästä ylös/alas. Ei saa liikkua yhtään.
M-B Mika
Viestit: 93
Liittynyt: 18.7.2006 20:40
Paikkakunta: Salo

Re: OM642 jakoketjun venymä

Viesti Kirjoittaja M-B Mika »

Mika.T kirjoitti: 18.9.2023 7:51 Eikö noissa alkupään v6:ssa ollu runkolaakeri vikoja jonkun verrankin.

Ota hihna pois ja riuhdo kampuran hihnpyörästä ylös/alas. Ei saa liikkua yhtään.

Joo on näissä vissiin ollu kaikenlaista alakertamurhetta ikävä kyllä.
Pitää tuo nyt uudestaan vielä koittaa repiä ja sit voikin alkaa repimään harmaata :lol:
W164 280xdi -05
S204 200cdi -08 vol.2
S203 C30 Amg
S204 200cdi -08
W221 320cdi -07
W220 320cdi -01
S211 200k -04
C124 230ce -91
W201 200
+ monta muuta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”