Suutin kalvain

Vastaa Viestiin
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Suutin kalvain

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

Minkä kokoinen halkaisija ja missä myydään edullisesti noita suutin pesien kalvaimia. Auto on E- mallin 220cdi vm.2007.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Tähdellisen parantola
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

kiitos, milläs se kiinni oleva suutin nyppästään parhaiten irti?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Josseivät ole muuttaneet toimittajaa, tai toimittaja työkalua, niin Piltiimin kalvainta pitää sorvata että se yltää pohjaan. Olake pohjaa ennen terää. :D :idea:

Kysymys asentajainsinörteille: Suuttimen pohjatiivisteen tehtävänä on paitsi pitää mölyt mahassa, myös johtaa suutinkärjestä lämpöä kanteen, korrekt? Ensimmäisestä tehtävästä se ei aina suoriudu ja tarvitaan kalvain. Entäpä jos kalvaimen hampaisiin ajaisi hyvinhyvinpienenpienet urat tarkoin samaan kohtaan, että puhtaaksi kalvattuun suutinpohjaan jäisi rengasmainen kohouma. Pysyisikö prikka yhtään paremmin tiiviinä ja kärsisikö lämmönsiirto merkittävästi? :tuumaus:

Syypäänä pohjatiivisteen vuotoihin kuitenkin yleensä taitaa olla suuttimen rungon tarttuminen kanteen, jolloin lämpöliike nostaa suutinta tiivisteeltään. Se ei ole tiivisteen vika tai suutinpohjan, eikä siis auta vaikka ois millaseks kaluttu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Pauli_Antero kirjoitti:kiitos, milläs se kiinni oleva suutin nyppästään parhaiten irti?
viewtopic.php?t=9127&highlight=suutin
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

mistäs se kannattaa ostaa jos bilteman vehe ei toimi?
Pauli_Antero
Viestit: 39
Liittynyt: 03.5.2013 21:59
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Pauli_Antero »

ja onko se suuttimen pohja TASAINEN vai hieman sisäänpäin VIISTO, näyttää noita kalvaimia olevan monenlaisia. Ja mkä on halkaisija? Luulisi olevan tietoa kun ei mikään uusi asia näissä cdi koneissa ole.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Bilteman vehe toimii kunhan sitä muokkaa esim. rälläkällä. Ei taida muualta saada samaan hintaan. Ja voi olla että tuo malli bilteman kalvaimesta on jo korjattu versio, ainakin paketti on uudistunut ja tullut tuo T-kahva mukaan.

Se on tasainen ja veikkaisin että 17mm. Ei oo ikinä tarvinnut kokoa miettiä kun vaan ottaa sen laatikostansa.
Tähdellisen parantola
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

T-kahvalla oli ja piti sorvata. Laitoin kaluaimen sopivan poranterän varteen ja pylväsporassa sivalsin laikalla olakkeesta liiat pois.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
w203_270
Viestit: 8
Liittynyt: 11.2.2014 18:34

Viesti Kirjoittaja w203_270 »

Onko näistä työkaluista jollain kokemusta?

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 58854/2609
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 52619/2609

Ovatko parempia, kuin bilteman vastaava? Mikä ero niissä on käytännössä ja kannattaako noista maksaa tuon verran enemmän, kuin Bilteman sarjasta?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuo ensimmäinen on vastaava kuin bilteman kalvain. Toinen on klannilainen.

Miksi maksaa 2 tai 3 kertaisesti kun bilteman myymä on todettu toimivaksi?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos vaikka haluaa maksaa muutaman kympin siitä että työkalu on sellaisenaan käyttökelpoinen eikä aihio josta saa rälläköimällä tehtyä jotain ? :wink:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Meillä on ollu käytössä noiden lisäksi myös asiaan tarkoitettu harja jolla saa pyöräytettyä puhtaaksi sellaiset tapaukset joissa ei kannessa syöpymää.
Aika pieni prosentti nykyään sellaisia jossa kalvainta tarvii.
Alkaa alkupään cdi:t olla jo niin kalvattuja että kohta näpsiin männän nokka kärkiin. Turha materiaalin poisto on aina huonompaan suuntaan :?
w203_270
Viestit: 8
Liittynyt: 11.2.2014 18:34

Viesti Kirjoittaja w203_270 »

Onkohan noita edellä mainittuja harjoja mistä saatavilla?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

w203_270 kirjoitti:Onkohan noita edellä mainittuja harjoja mistä saatavilla?
http://www.ykkosvaraosakeskus.fi/
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

dealer kirjoitti:Jos vaikka haluaa maksaa muutaman kympin siitä että työkalu on sellaisenaan käyttökelpoinen eikä aihio josta saa rälläköimällä tehtyä jotain ? :wink:
totta tämäkin. Itse olen ehkä huono sanomaan kun mulla on tuo klannilainen mutta saman asian ne kaikki taitaa tehdä ( toiset vaatii muokkausta ennen käyttöä ja toiset ei)
:lol:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tietääkö joku sanoa löytyykö tuosta https://www.motonet.fi/fi/tuote/804088/ ... tinpesille motonetin sarjasta sopiva kalvain muinaismuistomallin (611) CDI koneeseen?

Vai saako jostain sopivan kalvaimen vaikka tolla samalla viidelläkympillä?

Nyt on tarve kalvaa yksi pohja, mutta kun meijjän perheen autot nyt vielä on tota loppukäyttäjän hintaluokkaa, tarvetta lie ilmenee myöhemminkin...

Lainaksi tuskin mistään saa, itse ainakin olen lainaamatta omia teriäni.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Minä ainakin tuolla sarjalla kalvoin(?) omasta Väykästä onnistuneesti suutinpohjan :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

teppo21 kirjoitti:Minä ainakin tuolla sarjalla kalvoin(?) omasta Väykästä onnistuneesti suutinpohjan :roll:
Kiitos. Niimpä teen sitte minäki.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Niin mitenkä tuo "liekkirenkaan" kaluaminen tekis vaikutusta, suuntaan jos toiseen?

Jäänyt kommentoimatta muuan vuosi taappäin. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”