v6 cdi säklätys kiihdyttäessä/vedätyksessä

Vastaa Viestiin
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

v6 cdi säklätys kiihdyttäessä/vedätyksessä

Viesti Kirjoittaja lapari »

Tervehdys,

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tälle foorumille. Omistan jo toisen mersun ja olen ahkerasti lueskellut niin Suomen kuin ulkomaalaisten foorumeita mersuihin liittyen ja tietoa etsien. Mielenkiintoisia kamppeita :D

Mutta itse asiaan, eli auto s211 280 cdi 7g lootalla ja nyt on viimeisen n. kuukauden aikana alkanut kuulua kiihdyttäessä/vedätyksessä merkillinen säklättävä ääni konehuoneesta (ikkuna auki ajaen, jos radio/puhallin kiinni niin myös silloin sisälle), paikallaan kaasua painellen ei ääntä kuulu. Lisäksi tuntuu, että ääntä ei kuulu kun kone kylmänä vaan vasta kun kone on lämmennyt normi lämpötilaan.

Kävin *:ssa yhden foorumilaisen luona (en tiedä saako täällä nimimerkkejä mainita) Oulussa ja silloin ei ainakaan näkynyt mitään koodeja. Tällöin oli tutkimuksen alla 7G vaihteiston nypytys kiihdyttäessä mahdolliseen turbiinivikaan liittyen. Voiko tällä olla yhteyttä tähän kiihdytys ääni asiaan?

-Lapari
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: v6 cdi säklätys kiihdyttäessä/vedätyksessä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lapari kirjoitti:Tervehdys,

Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tälle foorumille. Omistan jo toisen mersun ja olen ahkerasti lueskellut niin Suomen kuin ulkomaalaisten foorumeita mersuihin liittyen ja tietoa etsien. Mielenkiintoisia kamppeita :D

Mutta itse asiaan, eli auto s211 280 cdi 7g lootalla ja nyt on viimeisen n. kuukauden aikana alkanut kuulua kiihdyttäessä/vedätyksessä merkillinen säklättävä ääni konehuoneesta (ikkuna auki ajaen, jos radio/puhallin kiinni niin myös silloin sisälle), paikallaan kaasua painellen ei ääntä kuulu. Lisäksi tuntuu, että ääntä ei kuulu kun kone kylmänä vaan vasta kun kone on lämmennyt normi lämpötilaan.

Kävin *:ssa yhden foorumilaisen luona (en tiedä saako täällä nimimerkkejä mainita) Oulussa ja silloin ei ainakaan näkynyt mitään koodeja. Tällöin oli tutkimuksen alla 7G vaihteiston nypytys kiihdyttäessä mahdolliseen turbiinivikaan liittyen. Voiko tällä olla yhteyttä tähän kiihdytys ääni asiaan?

-Lapari
Pakosarjat kannatta tutkilla
(ahto paineen heittelyn kautta voi olla yhteyttä nypytykseen mutta toden näköiseminni turbin ohjaus nypytää tai vihto ylöspäin vedossa"ovat hieman erilaisia kuin 5v laatikot")
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Re: v6 cdi säklätys kiihdyttäessä/vedätyksessä

Viesti Kirjoittaja lapari »

Täytyypä viikonlopun aikana penkoa romut pois tieltä ja tutkia pakosarjat tarkemmin. En kylläkään ole huomannut pakokaasun hajua konepellin alla tai auton sisällä mutta ilmeisesti nämä uudet koneet ei savuta kuten vanhat nokivasarat. Toisakseen tuntuu, että ehkä pientä puutumista vedossa ts. ei ehkä vedä kuten ennen joten sekin voisi viitata pakovuotoon...

Saako näihin 7G laatikoihin vaihdettua sitä kyb-venttiiliä joka 5V saattoi aiheuttaa oireita (turbiinin lukitus venttiili)? Vai meneekö koko venttiiliyksikkö kerralla vaihtoon?
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Jos sattuu olemaan pakosarja mennyt niin mulla on uudet pakosarjat tehtaan pusseissa vielä. Toinen on tuoreinta versiota ja toinen kolmanneksi uusin versio. Ei tiivisteitä yms, pelkät pakosarjat.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Ei ainakaan yhdeltä katsomalta löytynyt pakosarjoista vuotoa. Katselin alhaaltapäin pakosarjoja kun kaveri istui kabinetissa ja antoi kierroksia että joskos olisi jostain tupsautellut pakokaasuja mutta en vain huomannut mitään. Lisäksi saumat näytti alapuolelta ehjiltä. Täytynee velä yläkautta kurkkia kunhan ilmansuotimet käyttää irti ja pakosarjat suojapellit taitaa kans olla edessä jos haluaa pakosarjat yläpuolelta nähdä.

Mielestäni kuitenkin jos pakokaasua vuotaa pitäisi tupsautella jos polkaisee paikallaankin. Edes vähän? Ja jos vuotaa pakokaasua niin ainakin vähän käry haista tai pölläyttää pakosarjan juuresta tai pitää tuhisevaa ääntä? Tällaista ei kuitenkaan näkynyt. Asiasta kolmanteen, minkälaista ääntä ehjä turbiini pitää? Käytin sitä kumilerpaketta pois turbiinikotelosta kun kone kävi ja mielestäni sen ääni oli jotenkin terävä, ehkä jopa metallinen, liekkö mahdollista? Ei ole kokemusta miltä ehjä turbiini pyöriessään kuulostaa ja miltä vaurioitunut... Vai onko niiden äänimaailmassa edes eroja?
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Arvaus, mutta tarkista egr:n (pakokaasun kierrätys) peltitiivisteet ja niiden asennus. "haju, metallinen vinkuminen, säklätys" oireina kuulostaa tutulta. Jopa niin että turboja vaihdeltu ko juurisyyn vuoksi eräällä pajalla v6 cdi.stä.

Lisäksi paineputken o-renkaat tbo:lta intercoolerille ovat mahd.vuotokohteita jos sitä on käytety auki ja huolimattomasti asennettu takaisin, näemmä.
IlkkaMoilanen
Viestit: 93
Liittynyt: 20.10.2010 18:20
Paikkakunta: Ooolusta

Viesti Kirjoittaja IlkkaMoilanen »

Voin kertoa kylläkin vitosta jossa viis lovinen automaatti. Juurikin vedättäessä/kiihdyttäessä kuului siritystä joka veholla ensin luultiin turbo viaksi. No eipä kummentunut turbon vaihdolla ja 400 km myöhemmin oli vaihteistossa jo havaittavissa luistamista ja 200 km tästä vaihteet meni rysähtämällä päälle. Ja loput varmaan arvaattekin. Öljyt ja suodatin täynnä metallihilettä ja naarmuja akselissa + laakerit sökönä -> uus laatikko ja turbiini takuuseen 5 viikoa ennen takuun umpeutumista 9k€. KI-TOOOS.

Kuva

Vaihteiston öljynsuodatin avattuna....
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Aivan juuri, kiitoksia tiedosta. Nyt juhannusreissulla, toivottavasti takaisin pääsee. Täytyy turbiinia alkaa kahtelemaan uutta ja vaihtoa sille. Toivon mukaan se ainut vika. Toistaiseksi pelannut vielä, ei parhaalla mahdollisella tavalla mutta toimii kuitenkin.

Siis sinulla vika oli nimenomaan lähtöisin turbiinista?
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Säklätys jatkuu edelleen...

Sen verran päivitystä että, käytetty v:lla tekemässä laatikkosoftan päivitys (moottoriohjain softa oli jo valmiiksi uusin versio). Ei heidän mielestään mitään erikoista, ei vikakoodeja liittyen mihinkään. Tekivat muka vaihteiston adaptaation mutta ei oikein tuntunut vaikuttavan mihinkään, tai sitten sitä ei tehty oikeasti oikein. Eli tämäkin kortti käytetty.

EGR:n käytin pöydällä, oli puhdas ja näytti toimivan oikein liukkaasti. Lisäksi vaihdoin sen turbon ja ilmansuodattimien tuloputken välisen tiivisteen ja huohottimen tiivisteen joka tulee siihen imuilmakanavaan kiinni turbon viereen. Näillä ei vaikutusta asiaan.

Vaihteisto toimii toisinaan paremmin toisinaan huonommin. Liekkö sitten se turbiini josta tämä kaikki johtuu. Miten sen voisi parhaiten varmistaa että turbiini on vaihtokunnossa vai onko se vain vaihdettava ja katsottava sitten uudestaan. Se vain häiritsee että ääni mielestäni tulee moottorin puolelta selvästi ja vaatii vedätyksen kuuluakseen, paikalleen kaasutellen ei ääntä saa aikaiseksi... Tietenkin turbiiniin ei kohdistu vetoa paikallaan joka sen puolesta sopii myös siihen... mene ja tiedä....

Olisi kuitenkin aika jo saada tämä epämääräisyys pois päiväjärjestyksestä. *:lla ilmeisesti turbiini kuntoa voi tutkia, mutta miten ja mitä pitää mitata. Ja samalla kai näkee turbon ahtopaineet ja muut mittausarvot moottorista. Miten vikaantuneet suuttimet elämöi?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lapari kirjoitti:Säklätys jatkuu edelleen...

Sen verran päivitystä että, käytetty v:lla tekemässä laatikkosoftan päivitys (moottoriohjain softa oli jo valmiiksi uusin versio). Ei heidän mielestään mitään erikoista, ei vikakoodeja liittyen mihinkään. Tekivat muka vaihteiston adaptaation mutta ei oikein tuntunut vaikuttavan mihinkään, tai sitten sitä ei tehty oikeasti oikein. Eli tämäkin kortti käytetty.

EGR:n käytin pöydällä, oli puhdas ja näytti toimivan oikein liukkaasti. Lisäksi vaihdoin sen turbon ja ilmansuodattimien tuloputken välisen tiivisteen ja huohottimen tiivisteen joka tulee siihen imuilmakanavaan kiinni turbon viereen. Näillä ei vaikutusta asiaan.

Vaihteisto toimii toisinaan paremmin toisinaan huonommin. Liekkö sitten se turbiini josta tämä kaikki johtuu. Miten sen voisi parhaiten varmistaa että turbiini on vaihtokunnossa vai onko se vain vaihdettava ja katsottava sitten uudestaan. Se vain häiritsee että ääni mielestäni tulee moottorin puolelta selvästi ja vaatii vedätyksen kuuluakseen, paikalleen kaasutellen ei ääntä saa aikaiseksi... Tietenkin turbiiniin ei kohdistu vetoa paikallaan joka sen puolesta sopii myös siihen... mene ja tiedä....

Olisi kuitenkin aika jo saada tämä epämääräisyys pois päiväjärjestyksestä. *:lla ilmeisesti turbiini kuntoa voi tutkia, mutta miten ja mitä pitää mitata. Ja samalla kai näkee turbon ahtopaineet ja muut mittausarvot moottorista. Miten vikaantuneet suuttimet elämöi?
Olikos auto kuinka kauan siellä?
laatikona 7V ?
äänet on hiukan hankalia kuvailla
muuta suttimsta lähtee toisinaan sirinä

jokunen aika sitten oli kuusenalla tutkiltavan tapaus 280cdi missä oli pieni ääni ja vällillä muta pientä käynti/vetohäirötä,
oli moneen kertaan ollut tukailtavan raision ve... eikä mitään vikaa muka löytynyt

siinä tutkailessa löytyi kuitenkin suutinvika
(käynnin korjaus arvot hiukan isommat kuin muissa mutta vielä hyvin aluella poikeama kuitenkin ja oireet"pieni naksutava ääni, ajoitainen epätasinen käynti/veto" viittasi poltoaine puolen vikaan)

kiire kun oli niin että ei siihen hätään perjantaina halpaa suutinta mistään heti saanut niin omistaja ajeli takisin raision veh... ja siellä pyysi vaihtamaan ko vialisen suutimen
niin ei eivät alkaneet sitä vaihtamaan ilman että testaavat auton
(vaikka olivat sen jo testaneet/laskutaneet lähi päivinä monesti) jokusen tunnin testailivat ja lopulta myöntyivät asikaan pyyntöön vaihtaa ko suutin mikä ei heidän mukaans voi olla rikki/syy outoon toimintaan, ääneen ja hups
kaikki oireet poistui...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Auto kävi vain pikamutkan 2h siellä, tekivät pelkän päivityksen ja "pika"testin. Arvelinkin ettei asiaan mitään vaikuta mutta käytin päivityksessä kuitenkin.

Laatikko on 7V, kuulema näistä turbiini menee herkemmin kun on lähes lukossa aina, liekkö sillä mitään yhteyttä asiaan. Osaatko CDI203 sanoa enempää? Olen joitain 7V purkujuttuja sinun kirjoittamina lukenut.

Äänet on hankalia kuvailla, aivan tosi, tämä ääni kuitenkin siitä villi että se kuuluu vasta sitten kun kone on kokonaan lämmennyt, ja silloinkin vain vedättäessä, tasamaalla tasakaasulla ei kuulu mutta kiihdyttäessä tai vedettäessä kärryä vasta mäkeen kuuluu. Kylmänä ääntä ei kuulu/erota. Eikä kaasutellessa ilman vetoa. Ääni on sellainen säklättävä ja nousee kierrosten noustetta, tosin ääni häipyy sitten kun kone kiertää yli 2500rpm muuhun meluun.


Tuo suutin testi voisi olla seuraava hyvä tarkistus/testaus.

Voiko suutin antaa vajaa täyttöä kun ei toimi oikein. Meinaan sitä että suutin toimii normaali syötöllä hyvin mutta sitten kun tarvitaan lisää polttoainetta se ei kykene syöttämään sitä johtuen jostain syystä.

Vaihtaako joku w210 e320 cdi:n kunnostetun suuttimen w211 e280 cdi:n suuttimeen?
jaska_8
Viestit: 22
Liittynyt: 17.8.2012 17:50

Viesti Kirjoittaja jaska_8 »

Löytyiköhän tähän vikaan vastausta? Itellä juuri samanlaisia oireita.
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Vuotava suuttimen pohjatiiviste ainakin pitää säksätystä. Yhden tilkkeen omaan on saanut vasta vaihtaa.

Miten lie venynyt jakoketju ääntää ajossa. Kylmänä se ainakin pitää rapinaa. Tämä remontti itsellä vielä edessäpäin. Nyt aj. 225tkm.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Ei ole vielä selvennyt eikä levennyt konekkaan. On tutkittu suuttimen pohjia (ts. ei ainakaan ulospäin vuotoa näy kun suojat purkaa päältä pois) ja kaikkea mahdollista mutta mitään isompaa remonttia ei äänen takia ole lähdetty tekemään kun ei oireile mitenkään muuten. Paitsi luistattaa turbiinia 2-3 vaihteella kun kaasun löysää ja lähtee kiihdyttämään uudestaan. Mielestäni ei kuitenkaan liity ääneen, koska ääni kuuluu muillakin vaihteilla vedättäessä. Joskin nykyään tuntuu että ääni voisi olla vaimeampi tai sitten korva on vain tottunut jo siihen 8)
Imusarja läpät on hirtetty auki asentoon ja moottori siirretty heilumaan keulaan. Liekkö läpät pitää tälläistä ääntä jos tanko väljä ja läpät elää omaa elämäänsä. Minulla ainakin toisen puolen tanko oli melko kulunut ja läpät heilu omia aikojaan... Toki voisi jos ja kun jaksaa niin irrottaa imusarjat ja läpät nakata kuikkaan sieltä heilumasta. Sillä ainakin pois sulkisi läpistä johtuvat äänet.

Myös koeajo toisella vastaavalla voisi olla paikallaan jossain vaiheessa ja vertailu äänimaailman suhteen.

Jakoketjusta tai sen venyseidyystä ei ole tietoa. Jossain vaiheessa vilkaisin kiristimenvartta öljykorkin kautta mutta mielestäni ei vielä liian ulkona ollut. Mikälie sopiva mitta sille milloin vaihtaa?


Jokin selityshän tähänkin löytyy mutta milloin niin on eriasia. Kuitenkaan ei kovin vakava pitäisi olla, koska autolla ajettu äänen kanssa jo piiiiiitkä pätkä.
:roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lapari kirjoitti:Ei ole vielä selvennyt eikä levennyt konekkaan. On tutkittu suuttimen pohjia (ts. ei ainakaan ulospäin vuotoa näy kun suojat purkaa päältä pois) ja kaikkea mahdollista mutta mitään isompaa remonttia ei äänen takia ole lähdetty tekemään kun ei oireile mitenkään muuten. Paitsi luistattaa turbiinia 2-3 vaihteella kun kaasun löysää ja lähtee kiihdyttämään uudestaan. Mielestäni ei kuitenkaan liity ääneen, koska ääni kuuluu muillakin vaihteilla vedättäessä. Joskin nykyään tuntuu että ääni voisi olla vaimeampi tai sitten korva on vain tottunut jo siihen 8)
Imusarja läpät on hirtetty auki asentoon ja moottori siirretty heilumaan keulaan. Liekkö läpät pitää tälläistä ääntä jos tanko väljä ja läpät elää omaa elämäänsä. Minulla ainakin toisen puolen tanko oli melko kulunut ja läpät heilu omia aikojaan... Toki voisi jos ja kun jaksaa niin irrottaa imusarjat ja läpät nakata kuikkaan sieltä heilumasta. Sillä ainakin pois sulkisi läpistä johtuvat äänet.

Myös koeajo toisella vastaavalla voisi olla paikallaan jossain vaiheessa ja vertailu äänimaailman suhteen.

Jakoketjusta tai sen venyseidyystä ei ole tietoa. Jossain vaiheessa vilkaisin kiristimenvartta öljykorkin kautta mutta mielestäni ei vielä liian ulkona ollut. Mikälie sopiva mitta sille milloin vaihtaa?


Jokin selityshän tähänkin löytyy mutta milloin niin on eriasia. Kuitenkaan ei kovin vakava pitäisi olla, koska autolla ajettu äänen kanssa jo piiiiiitkä pätkä.
:roll:
Tarkistellut sarjat ja joustoliitoksen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Pakosarjat on katsottu moneenkin kertaan mutten ainakaan vielä ole havainnut vuotoa tai halkeamia. Mitä joustoliitosta tarkallaeen ottaen tarkoitat?
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

Pakosarjassa on sisä ja ulkokuori. Ulospäin ei näy mitään, mutta sisältä voi olla rikki. Kokeile koputtamalla kuuluuko helinää.

Tätä liitosta tarkoitetaan. Kuva ei mersusta mutta sama. http://www.jeepforum.com/forum/f67/bad- ... d-1473627/
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Täytyypä koputtelusessio vielä pitää. Joustoliitoksen voisi toiki tarkistaa vielä uudestaan. En ainakaan aikaisemmin ole havainnut vuotoa noilla nurkilla.

Samoin jakoketjun venyneisyyden tarkastus on ohjelmassa, jos sen vain jotenkin saa selville ilman purkamista. Jos joutuu purkamaan niin silloinhan se on sama jo vaihtaa...
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Ebaystä saa sitten pakosarjoja parin alle sen mitä yksi maksaa suomesta, tosin ne mallinumerot ei aina pidä kutiaan täysin. Itse tilasin kaksi tuoreimman koodin mukaista ja toinen oli tuorein ja toinen taisi olla kolmanneksi tuorein, pakosarjoista kun on tullut kestävyysongelmien takia useita versioita.
Aika kallis remontti yksistään tehdä kun pitää purkaa paljon tavaraa edestä pois, minulla vaihtui samalla turbo ja öljyjäähyn tilkkeet sekä läppämoottori siirtyi paikastaan.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
lapari
Viestit: 11
Liittynyt: 10.1.2012 9:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja lapari »

Count,

Minkälaisia oireita oli pakosarjojen mennessä ja miltä sarjat näyttivät irrotettuna? Kiinnostaisi tietää tarkemmin, että jos kuitenkin olisi jotain sen tyyppistä oiretta/ääntä/yms omassa menovehkeessä.
Count
Viestit: 295
Liittynyt: 24.10.2007 12:46
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Count »

Niistä ei ollut oireita vaan oireena oli turbon hajoaminen ja öljyjäähyn vuoto. Kun aikoinaan tulin pakosarjat tilanneeksi "kun halvalla sai" niin vaihdatin ne sitten samalla uusiin kun kone oli muutenkin levällään.
Vanhat olivat vielä jonkinmoisessa kunnossa (auto vuodelta 2006 ja silloin n. 430tkm ajettu) mutta mistäs niistä ikinä sisäpuoleisia syöpymiä näkee ilman endoskoopilla tutkimista.

Yhdet sellaist risat olen nähnyt jossa sisäputki oli murtunut palasiksi ja osa rojuista oli mennyt pakokaasujen mukana turboon huonoin seurauksin.
--
Skoda Octavia G.TEC DSG -18
Skoda Octavia 2.0TDI DSG 4x4 -13
VW Caddy 1.8i Automaatti -90
Smart Roadster Coupe -04
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Omassa 320cdi -08:ssa vastaavia ongelmia: Kulutus ajotietokoneen mukaan matka-ajossa vähimmillään 7.6L teki mitä teki. Kiihdyttäessä vähän karkeampi ääni kuin jossain toisessa vastaavalla koneella. Jakoketju ei venynyt jne.. sekin oikeastaan vaan pehmentää käyntiä...

Testerillä koneen adaptioarvojen nollauksia, protec fuel cleaner tankkiin ja seurantaan. Litran verran tippu eka 100km lenkillä. Pitää seurata kun oppii taas adaptiot että mennäänkö suutin jumppaan vai tokeniko tuolla :roll:
ksvs
Viestit: 11
Liittynyt: 07.6.2008 12:07

Re: v6 cdi säklätys kiihdyttäessä/vedätyksessä

Viesti Kirjoittaja ksvs »

lapari kirjoitti:Tervehdys,



Mutta itse asiaan, eli auto s211 280 cdi 7g lootalla ja nyt on viimeisen n. kuukauden aikana alkanut kuulua kiihdyttäessä/vedätyksessä merkillinen säklättävä ääni konehuoneesta (ikkuna auki ajaen, jos radio/puhallin kiinni niin myös silloin sisälle), paikallaan kaasua painellen ei ääntä kuulu. Lisäksi tuntuu, että ääntä ei kuulu kun kone kylmänä vaan vasta kun kone on lämmennyt normi lämpötilaan.


-Lapari
Vanha aihe, mutta R6:ssa on juuri samat oireet niin löytyikö tähän syytä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joko suutinvika tai pakosarjan tiiviste...
oulaistenliikenne.fi
ksvs
Viestit: 11
Liittynyt: 07.6.2008 12:07

Viesti Kirjoittaja ksvs »

Suutin tässä tapauksessa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”