280 CDI V6 startissa kylmänä pitkä vieteri

Vastaa Viestiin
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

280 CDI V6 startissa kylmänä pitkä vieteri

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Kesälläkin tuossa on ollut joskus aika pitkä starttausvieteri luokkaa 3 sekuntia pyöritystä ja sittenkäynnistyy silleen rämähtämällä ja käy kerralla kaikilla pytyillä.... Nyt kuitenkin viive on pidentynyt lähelle 5 sekuntia. Rämähtäminen ei tarkoita sellaista ylimääräistä ääntä vaan kone käynnistyy vaan kerralla kaikilla pytyillä. Toissa aamuna -15 asteessa pitkään seisonut kone ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Sillä hetkellä staari ei olllut vielä kiinni joten siitä tilanteesta ei ole tietoa.

Staari on nyt ollut kiinni ja hehkut toimii. Polttoainelinjan paine nousee startatessa yli 120 baarin heti ja nopeasti 200 baarin tuntumaan. muistaakseni 120 baaria oli staarissa alaraja. Syncronisation Initialization vilpattaa päälle/pois OK /NOK siinä startatessa.

Vaihdoin käytetyn nokka-akselin anturin. Hetken tuntui että se olisi auttanut, mutta nyt kun auto seisoi yön yli niin kesti taas startata tuon 5 sekuntia ennenkuin käynnistyi. Kuluuko nuot anturit eli, että pitäiskö vaan ostaa kerralla uudet anturit? Sekä nokka akseliin että kampuralle. Onko niin että jos kampura anturi pätkäisee kerrankaan niin ECU sammuttaa koneen? Sitä ei ole tapahtunut kertaakaan, eikä Staarilla näy ECU:ssa vikatiloja. Eikä ole ECU softaa muutettu millään tavalla joten EGR ja DPF ovat toiminnassa.

Seuraan tilannetta, koska seisomisajan pituus tuntuisi vaikuttavan viiveeseen. Webastolla lämmittäminen auttaa, mutta ei poista viivettä kokonaan varsinkaan jos on seisonut pitkään.

Vuosi sitten tuo kone vielä lähti lämmittämättä käymään -24 asteessa lyhyellä startilla. Joten jokin siinä on muuttunut.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Onko varma että hehkut tosiaan toimii. Hehkurele vikojahan noissa on ollut. Pitäisi kyllä starilla näkyä.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

markoala kirjoitti:Onko varma että hehkut tosiaan toimii. Hehkurele vikojahan noissa on ollut. Pitäisi kyllä starilla näkyä.
Joo kaikki 6 oli kunnossa Staarin mukaan. Silloin kun ei hehkuta niin se lähtee sillälailla epätasasesti käyntiin. Muutama sylinteri käy ensin ja ravistelee ja tupsuttaa vähän aikaa. Tiiän tämän siitä kun vuosi sitten kun ostin tuota kampetta saksassa niin hehkurele oli rikki. Hehkuttelin sitä kotimaassa sitten 6.6 Voltin akulla käsipelillä. Tuntuu että sammutettuna olo aika vaikuttaa sihen kuinka nopeasti lähtee käyntiin. Lämpötila ei niinkään paljoa
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Hae varulta uusi anturi, ne voi hyvin olla vajaakuntoisia mitä mukaan löin. :)
Tähdellisen parantola
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tapio89 kirjoitti:Hae varulta uusi anturi, ne voi hyvin olla vajaakuntoisia mitä mukaan löin. :)
Joo. Tilasin MB osaan molemmat anturit. Vasta keskiviikkona on kampuraanturi hyllyssä. Nokka-anturin saa heti. Tuntui ensin että se vaikutti se vaihto mutta viime yön jälkeen tilanne taas huononi.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Saattaapi olla painepuolen vika, tuo lämmittämisen apu viittaa hieman siihen suuntaan. Näin oli edellisessä laitteessani. Nykyisessä paluupuolen vuoto teki samanlaisen käynnistyksen hidastumisen....
S211 280CDI - KaralaImproved
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

JIs kirjoitti:Saattaapi olla painepuolen vika, tuo lämmittämisen apu viittaa hieman siihen suuntaan. Näin oli edellisessä laitteessani. Nykyisessä paluupuolen vuoto teki samanlaisen käynnistyksen hidastumisen....
Tuokin on mahdollista. Seisottamisen pituus viittaa kanssa siihen. Railpaine nousee kuitenkin hyvin tuonne 200 baarin tietämiin. Viime kesänä piti vaihtaa suuttimsesta tuleva ylivuotoputki. Laitoin sinne kyllä uudet klemmarit, eikä siellä näy vuotoja ulospäin. Mistä se vuoti sinulla?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ei vuoda ulospäin, vaan vuotaa sinne paluupuolelle liikaa suuttimen rakenteista läpi. Mutta se paine ei nousisi jos se olisi vuodosta kiinni. En tosin tiedä mikä on käynnistymisraja paineelle noin uudessa.
Tähdellisen parantola
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

tapio89 kirjoitti:Ei vuoda ulospäin, vaan vuotaa sinne paluupuolelle liikaa suuttimen rakenteista läpi. Mutta se paine ei nousisi jos se olisi vuodosta kiinni. En tosin tiedä mikä on käynnistymisraja paineelle noin uudessa.
Nyt on uusi nokka-akselin anturi paikollaan ja starttaa se nyt lämpimänä niinkuin ennekin mutta saas nähdä kun lepäilee vähän.
Päivällä kävi niin että sepä starttas paremmin kylmänä kuin sitten puolen tunnin päästä kun olin webastolla lämmittänyt . Tuossa video. Jossakin 10 sekunnin kohalla vilahtaa kerran 130 bar. Silloin se lähtee. Seuraava lukema onkin sitten 251 bar
http://youtu.be/PQ2nWGNqZTg
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jossain suuttimessa ohivuotoa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos. Kylmänä paremmin niin kampiakselin anturi
Jos kylmänä huonommin niin paluu vuotoa, nokkan anturi, ilma vuottoa kumiletkuissa
(Karkeasti näin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Nyt jäähtyi 4 tunnissa -19 asteen pakkasessa niin ettei enään lähde ollenkaan käyntiin. Ei lämmitystä. Nokka anturi on siis nyt se uusi. Keskiviikkona saan kampura anturin.
http://youtu.be/1fC74XKn9sI
Rail paine nousee silti nytkin heti yli tuon 120 bar
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Paluuvuodon mittaus sitten sillä läpinäkyvällä letkunpätkällä joka suuttimeen?

Onko siihen mitään ohjearvoa mitä se saa olla? Kuinka kauan suurinpiirtein kestää käyttää konetta jotta alkaa näkymään polttoaine 6mm letkussa?
Olis yksi korjattu sakemannin myymä suutin jemmassa. Voisin sitten vaihtaa sen sen huonoimman tilalle.... Noh tänään saan kampura anturin. Toivottavasti sillä pärjää.


EDIT: Kampiakselin anturi on nyt vaihdettu uutteen, mutta testausilmat huononi. Pitäis nyt pakkasia vaan... Ainakaan 10 starttausta on tehty ja yhtään ylipitkää ei ole tullut vastaan. Normaali tuolle koneelle on ollut 2-3 sekuntia koko ajan kun tuo on minulla ollut. Mitenkähän muut V6 koneen omistajat. Kuinka pitkä teillä on starttiviive ennekuin hörähtää käymään?

Ostin suodattimen ja pumpun välisiä kumiletkuja ja alan vaihtamaan niitä seuraavana. Tuo diesel on sen verran ihmeellistä ainetta että reikä mistä diesel polttoaine ei tule ulos voi kuitenkin päästää ilmaa sisäänpäin :shock: . Ainakin W124 takasillan ylitys voi vuotaa sillä tavalla. Tätä tutkittiin joskus vuosia sitten XUX:n kanssa aika pitkään.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

HannuS kirjoitti:
JIs kirjoitti:Saattaapi olla painepuolen vika, tuo lämmittämisen apu viittaa hieman siihen suuntaan. Näin oli edellisessä laitteessani. Nykyisessä paluupuolen vuoto teki samanlaisen käynnistyksen hidastumisen....
Tuokin on mahdollista. Seisottamisen pituus viittaa kanssa siihen. Railpaine nousee kuitenkin hyvin tuonne 200 baarin tietämiin. Viime kesänä piti vaihtaa suuttimsesta tuleva ylivuotoputki. Laitoin sinne kyllä uudet klemmarit, eikä siellä näy vuotoja ulospäin. Mistä se vuoti sinulla?
Paluuvuoto oli ulkoista, yksi o-rengas oli vioittunut paluuputken takaisinlaitossa.

Tuo ajan vaikutus viittaa minusta kuitenkin edellisen laitteen vikaan eli painepuolelle. Pidempi seisotusaika -> pidempi starttaus // Lohkon lämmitys -> kone lähtee käyntiin. Tuon ilmaa hökivän paikan löytäminen on sen verran haastavaa että Ratkaisuna KOKO putkiston läpikäynti kerralla, tiivisteet eivät maksa paljon, muta hermot menee jos käyt testaten/arvuutellen kohta kerrallaan....
S211 280CDI - KaralaImproved
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

JIs kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
JIs kirjoitti:Saattaapi olla painepuolen vika, tuo lämmittämisen apu viittaa hieman siihen suuntaan. Näin oli edellisessä laitteessani. Nykyisessä paluupuolen vuoto teki samanlaisen käynnistyksen hidastumisen....
Tuokin on mahdollista. Seisottamisen pituus viittaa kanssa siihen. Railpaine nousee kuitenkin hyvin tuonne 200 baarin tietämiin. Viime kesänä piti vaihtaa suuttimsesta tuleva ylivuotoputki. Laitoin sinne kyllä uudet klemmarit, eikä siellä näy vuotoja ulospäin. Mistä se vuoti sinulla?
Paluuvuoto oli ulkoista, yksi o-rengas oli vioittunut paluuputken takaisinlaitossa.

Tuo ajan vaikutus viittaa minusta kuitenkin edellisen laitteen vikaan eli painepuolelle. Pidempi seisotusaika -> pidempi starttaus // Lohkon lämmitys -> kone lähtee käyntiin. Tuon ilmaa hökivän paikan löytäminen on sen verran haastavaa että Ratkaisuna KOKO putkiston läpikäynti kerralla, tiivisteet eivät maksa paljon, muta hermot menee jos käyt testaten/arvuutellen kohta kerrallaan....
Joo kiitos vinkistä. Testausilmat nyt vähän huonoja ku ei ole kunnon pakkasia. Kaikki kumiletkut polttoainepuolelle on nyt vaihdettu. Alkuun tuntui että se parani, mutta aina silloin tällöin se yllättää. Normaalisti, kun tuo auto on mulla ollut niin se on startannut aina 2-5 sekunnin kuluessa. Nyt on löytynyt 10-15 sekunnin mittaisia starttauksia ainakin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla kone oli lämmin, mittarissa 80 astetta. Samoin seisotusaika oli 15-30 minuuttia kun tuo pitkä-vieteri-ilmiö tapahtui.

Tänään Oulun matkahuollon vieressä yksi emäntä starttasi suoran kuutosen CDI320 niin se lähti käyntiin samantien.
Viive oli niin pieni että ei sitä sekkarilla olis voinut edes mitata ilman ylinopeita refleksejä. Miten muilla V6 CDI koneen omistajilla? Kuinka pitkään pyörityttää?

Olisko Piezo suuttimissa sellainen ominaisuus että joku niistä ei toimi jossakin lämpötilassa? Suuttimien testaus tuossa on seuraavana ohjelmassa...näillä näkymin ellei kukaan keksi muuta..

Seuraavan ilmiön huomasin että kun vaihdoin koneen sivussa olevia 10 cm mittaisia letkuja. Kun se painepuolelta tankista vasemmanpuoleisen ilmanpuhdistimen takana oleva letku oli irti, niin sieltä putken päästä, koneen puolelta, kuului sellainen hidasrytminen plopp----plopp---plopp. Joku ilmakupla siellä kuului liikkuvan.

Jonkun verran olen lukenut ulkomaan foorumeilta että moottoriohjain voisi olla syyllinen, mutta aika kaukaa haettua sellainen varmaan...toivottavasti on.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Nyt tein vähän vertailevaa tutkimusta. Työkaverilla on hyvin käynnistyvä 270 CDI. Siinä autossa RAIL paine nousee selvästi nopeammin kuin tuossa minun.
Onkohan RAIL paineen säätäjä rikki. Saakohan sitä erikseen paineputken nokkaan. Vai pitääkö ostaa RAIL putkeineen. Ameriikan JEEP foorumilla joku oli korjannut CRD jeepin samalla lailla...
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

Täällä on tehty empiiristä tutkimusta kahden OM642-yksilön kanssa, S211 280 CDI -06 280 tkm ja W211 320 CDI -08 vajaa 200 tkm. Toisessa letkulämmitin ja toisessa Webasto. Molemmat käynnistyvät lähestulkoon aina korkeintaan 1-2 sekunnin starttauksella. Kuitenkin verrattuna OM646-648 rivimoottoreihin käynnistymisessä on havaittava ero, rivimoottori käynnistyy heti ja V6 ~sekunnin starttauksella.
Voisiko kyseessä olla myös psykologinen syy,, saada hehkutus tutntumaan lyhyeltä? Veekuutosen hehkutus kestää paljon lyhyemmän aikaa verrattuna rivimoottoreihin, hehkutetaan vähemmän-> startataan kauemmin?
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Railpaineen säätimiä saa eriksee. Kannattaa ensin katella ne sen o-renkaat jossei jo katseltu.

V-koneissa on matalampi puristussuhde, voisi vähän vaikuttaa käynnistyvyyteen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

JL kirjoitti:Täällä on tehty empiiristä tutkimusta kahden OM642-yksilön kanssa, S211 280 CDI -06 280 tkm ja W211 320 CDI -08 vajaa 200 tkm. Toisessa letkulämmitin ja toisessa Webasto. Molemmat käynnistyvät lähestulkoon aina korkeintaan 1-2 sekunnin starttauksella. Kuitenkin verrattuna OM646-648 rivimoottoreihin käynnistymisessä on havaittava ero, rivimoottori käynnistyy heti ja V6 ~sekunnin starttauksella.
Voisiko kyseessä olla myös psykologinen syy,, saada hehkutus tutntumaan lyhyeltä? Veekuutosen hehkutus kestää paljon lyhyemmän aikaa verrattuna rivimoottoreihin, hehkutetaan vähemmän-> startataan kauemmin?
Oma havainto tukee tätä. Tuo V6 vaatii sen 1-2s pyörätyksen kun taas suora 4 lähtee HETI käyntiin jos avainta näyttää. Mielestäni ainakaan tuplahehkutus ei käynnistysaikaa lyhennä. Olisiko pidempi aika sitten vaan kiinni ihan rakenteesta.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

aina tuppaa v6 tarttaamaan pitempään. sama homma audeissa.
onko HannuS kokeillu laittaa useammasti virtoja pois ja päälle ennen starttausta?
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

h.hartikainen kirjoitti:aina tuppaa v6 tarttaamaan pitempään. sama homma audeissa.
onko HannuS kokeillu laittaa useammasti virtoja pois ja päälle ennen starttausta?
Joo. Se ei auta silloin kun on "normaali 2-5s starttaus mutta sitten kun mennään siihen yli 15 sekunnin starttaukseen minä yleensä lopetan vähäksi aikaa ja jatkan muutaman sekunnin jäkeen ja sitten se yleensä lähteekin normaalisti. Tai silloin kylmillä ei lähtenyt minuutissakaan.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Generig kirjoitti:
JL kirjoitti:Täällä on tehty empiiristä tutkimusta kahden OM642-yksilön kanssa, S211 280 CDI -06 280 tkm ja W211 320 CDI -08 vajaa 200 tkm. Toisessa letkulämmitin ja toisessa Webasto. Molemmat käynnistyvät lähestulkoon aina korkeintaan 1-2 sekunnin starttauksella. Kuitenkin verrattuna OM646-648 rivimoottoreihin käynnistymisessä on havaittava ero, rivimoottori käynnistyy heti ja V6 ~sekunnin starttauksella.
Voisiko kyseessä olla myös psykologinen syy,, saada hehkutus tutntumaan lyhyeltä? Veekuutosen hehkutus kestää paljon lyhyemmän aikaa verrattuna rivimoottoreihin, hehkutetaan vähemmän-> startataan kauemmin?
Oma havainto tukee tätä. Tuo V6 vaatii sen 1-2s pyörätyksen kun taas suora 4 lähtee HETI käyntiin jos avainta näyttää. Mielestäni ainakaan tuplahehkutus ei käynnistysaikaa lyhennä. Olisiko pidempi aika sitten vaan kiinni ihan rakenteesta.
Tupla hehkutus ei auta(hehkutta automaatisesti sen minkä hehkuttaa)

Mutta muuten virta päälle pois (pumppu "primma")
voi auttaa jos systeemissä on ilmaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tein tuota suutin testiä. Laitoin 6mm muovi letkua ylivuotoputkesta ylöspäin. Kahdesta etummaisesta suuttimesta polttoainettta nousi 40cm noin 5 sekunnissa. Neljässä muussa 2-10cm samassa ajassa. Taitaa se olla suuttimien vaihto edessä. Laitan tänään kokeeksi yhden uuden. Se on ollut mulla jo varalla jonkin aikaa.
Edit: ja sehän vaikutti. Heti lähti käyntiin nopeammin kuin koskaan ennen mitä tuo auto mulla on ollut. Uusia suuttimia siis tilaileen.

On tämä foorumi vaan mahtava asia. Täällä saa tällainen vasta alkava CDI mersun käyttäjä hyviä neuvoja. Tuo teknologinen harppaus W124 maailmasta, jossa oli jousi suuttimet tähän piezo kide maailmaan oli mulle vään liian suuri. Olis pitäny sittenkin harjotella sillä CDI väykyllä.

Onko kellän kokemusta mistä saa hyvin korjattuja Boshin piezo suuttimia? Niitä ei vissiin Suomessa kukaan vielä sepitä kuntoon.
Sais olla sellanen oikian nahkahousun korjaama, eikä minkään saksan mamun sepittämä. Tuon yhden tilasin H2M:stä mutta se oli sattumaerä. Muutenhan ne on bemareihin erikoistuneita.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Tohtisko HannuS kysyä tässä 220 cdi:n pitemmästä starttauksesta,yleensä myös pölläyttää samalla sinertävää savua...?
Kesällä ei ongelmia mutta nyt ennen lokilämmitin kautta tuon huomaa.
Mersu.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Jackpot kirjoitti:Tohtisko HannuS kysyä tässä 220 cdi:n pitemmästä starttauksesta,yleensä myös pölläyttää samalla sinertävää savua...?
Kesällä ei ongelmia mutta nyt ennen lokilämmitin kautta tuon huomaa.
Tohtiihan sitä, mutta minun kokemus näistä on vielä aika vaatimatonta,mutta jotain voi aina spekuloida
Luulisin sinisen savun kertovan siitä että siellä on päässyt pyttyyn palamatonta polttoainetta ennen käynnistymistä. Viittaisi suuttimen kärkeen. Se tiputtaa pienellä paineella ainetta pyttyyn joka ei heti syty. Onkohan hehkut kunnossa?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Tässä vielä yksi uusi paikka mistä saa edullisia piezo suuttimia. Ainakin tänään ebayssa oli hinta 225€/kpl
http://www.ebay.at/itm/151058785991?ssP ... 1423.l2649
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”