Öljynlauduttimen tiivisteen vaihto CDI koneeseen? (suodatin)

Vastaa Viestiin
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Öljynlauduttimen tiivisteen vaihto CDI koneeseen? (suodatin)

Viesti Kirjoittaja felmit »

Minkälainen operaatio vaihto on?
Potilas on W211 E220 CDI OM646. Mittarin mukaan alle 300 tkm
Vuotaa öljyä tallin lattialle. Koneen vasen kylki on etureunan alaosasta märkä.
Öljysuodatin korvakkeen takana on lauhdutin. Tuntuisi vuotavan siitä välistä ja tiputtaa koneen kylkeä alas.
Öljy valuu sekä raidetangon alapuolella oleva pellille ja äänieristysmatolle öljypohjan alla.

Aiemmin vaihdettu venttiilikopan kansi.
Pahin vuoto kohta vaikea määrittää.
Onko tarvinnut vaihtaa öljypohjan tiivisteitä? Kampiakselin takapään tiivisteitä?
autodidakti
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainut vuotopaikka näissä on ollut se pikku proppu lohkon etupäässä, 5 mm kuusiokolo. Alumiinitiiviste hapertuu.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

täytyypä yrittää bongata
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

löytyykö ruuvi tästä kuvasta (vähän isomman auton moottori OM646)
Kuva
:roll:
"Nordic" sanan alapuoli on märkänä

käytetystäkin kuva
Kuva
tässä vaikuttaisi kostuneen öljypohjasta?
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Tietomiehet tietää :D KIITOS!
dealer kirjoitti:Ainut vuotopaikka näissä on ollut se pikku proppu lohkon etupäässä, 5 mm kuusiokolo. Alumiinitiiviste hapertuu.

Näkyy ruuvi ylemmässä kuvassa, (vähän isomman auton moottori OM646. (N kirjaimen alta))
Oma kuva mukaan :arrow:
Kuva

Turha ei ollut lauhduttimen tiivisteen vaihtokaan.
Kuva
autodidakti
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

felmit kirjoitti:Aiemmin vaihdettu venttiilikopan kansi.
Vaikuttaisi venttilikopankansi olevan halki :roll:
hiusmurtuma huohotinletkun kannen juuresta kannen alareunaan.
Saavat Liettuan pojat tarkistaa työnsä laadun.
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”