642, 1800rpm ei vikaa staarilla
642, 1800rpm ei vikaa staarilla
Eli. Auto huollettu, tuli määränsäätimen vian takia huoltoon. No uus laitettiin ja polttoainesuodatinkin. Viat hävis. Staari kertoo auton olevan täysin kunnossa. Ainoo kun oikein tutkii niin moottorin lämpöanturi "mustattuna". Kone siis ei kierrä kuin 1800rpm. Kaikki testit mitä lähes voi tehty staarilla. Purin jopa kaasupolkimen pois ja mittailin arvot,mun mielestä ok. Noooooo huomen poistan läpät käytöstä. Hirtän läpät ja moottori saa jäädä arpoon itekseen. Oonko hakoteillä,eli staari totee kainkien antureiden/purkkien olevan kunnossa,mut esim. Läpät ei oikeesti aukea ?. Siis tosiaan kaikki käyty läpi polttoainepuoli ja ahtopainepuoli,ei staar vikoja,ei vikavaloja. Nyt on joku sellainen vika,et staari luulee,mut . -06 320cdi 4matic. Kävin myös vaihdelaatikot yms. Läpi ei mitään. Kaverin auto
Star
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 642, 1800rpm ei vikaa staarilla
Löytyikä siitä lämpöanturista mitään syytä miksi näytää mustallaBomber4 kirjoitti:Eli. Auto huollettu, tuli määränsäätimen vian takia huoltoon. No uus laitettiin ja polttoainesuodatinkin. Viat hävis. Staari kertoo auton olevan täysin kunnossa. Ainoo kun oikein tutkii niin moottorin lämpöanturi "mustattuna". Kone siis ei kierrä kuin 1800rpm. Kaikki testit mitä lähes voi tehty staarilla. Purin jopa kaasupolkimen pois ja mittailin arvot,mun mielestä ok. Noooooo huomen poistan läpät käytöstä. Hirtän läpät ja moottori saa jäädä arpoon itekseen. Oonko hakoteillä,eli staari totee kainkien antureiden/purkkien olevan kunnossa,mut esim. Läpät ei oikeesti aukea ?. Siis tosiaan kaikki käyty läpi polttoainepuoli ja ahtopainepuoli,ei staar vikoja,ei vikavaloja. Nyt on joku sellainen vika,et staari luulee,mut . -06 320cdi 4matic. Kävin myös vaihdelaatikot yms. Läpi ei mitään. Kaverin auto
onko miten linjassa muhin, miten määrän säädin todettu vialiseksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lämpöanturin poikkeama oli hiukan kuuman oloinen. No auto on tallissa ja sitä tuli käyteltyä testien aikana,joten en nyt niin kovasti vielä noteerannut sitä,toki huomioitu se on. Määränsäätimessä oli toki alkujaan vikaa,se ei pysynyt alueella ollenkaan,starttautti pitkään Ja säädin testissä "piikkaili" niitä palkkeja. Myös paineet nousi hiukan tais olla testissä 303bar ja aiemmin pääsi johonkin 260 nurkkiin. Autohan lähtee käymään tosi hyvin ja kaikki tuntuu muuten pelaavan,ainoo vaan ,että ei kierrä ja tehot sitämyöten pois. Kulkee jotain 20kmh.
Star
Nonni. Läpät jumitettu ja moottori elää omaa elämää. Auto kasattu ,ei toimi,ei vikaa staarissa. Repsikan puolen läpät ei liikkunut niin hyvin kuin kuskinpuolen. Ei kierre kuin 1800rpm..... Nappasin turbo ja egr välisestä paine anturista piuhan irti ja auto käymään ....nyt kiertää melki 4 tonnia.... Vika tulee paine eroanturista staariin. Toinen anturi paikoilleen joka on käytetty,vika muistin tyhjennys. Auto kiihtyy ja kulkee,mut ei vedä oikein kunnolla. Hetken päästä auto meinaa sammua ja nykii ja rykii niin maan perke..... Ilmeiseti läpät tuli jumitettua oikein,ei savua ainakaan. Nyt auto odottaa uutta anturia ,jotta voidaan jatkaa harjoituksia. Tein (M55) swirli moottoritestin ja se pelaa. Tein vielä swirlin päälle öljynohjaimen,ei siis enää swirlin voitelua.
Edit. Niin moottorinlämpö anturi vaihdettiin,mutta unohtu kattoo mitä se nyt sit staarilla näyttää. Huomenna vaikka sitte
Edit. Niin moottorinlämpö anturi vaihdettiin,mutta unohtu kattoo mitä se nyt sit staarilla näyttää. Huomenna vaikka sitte
Star
Se juurikin toimi,kun nappas johdon irti,eli pakopesän ja egr välissä oleva anturi on nyt rikki,ainakin. Ei siitä rakettia tullut ,mut ajaa voi,ei siis ahda ollenkaan.joskami kirjoitti:Kokeile irroittaa turbon pakopesän jälkeen olevan paineanturin johto.
Menee varaohjelmalle . Olisiko anturi vika..
Star
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
yksi vastaavn tapinen oli kesällä niinBomber4 kirjoitti:Se juurikin toimi,kun nappas johdon irti,eli pakopesän ja egr välissä oleva anturi on nyt rikki,ainakin. Ei siitä rakettia tullut ,mut ajaa voi,ei siis ahda ollenkaan.joskami kirjoitti:Kokeile irroittaa turbon pakopesän jälkeen olevan paineanturin johto.
Menee varaohjelmalle . Olisiko anturi vika..
Siis se öljyn paine kellon näköinen,
oliko mustaa tullut sen "pakeliitin" ja metallin liitoksesta
anturin liitimen oliko kolomäräknä
onko viritetty jotenkin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Just se. Ei oo tullut pakeliitin välistä mitään ja muutenkin ok näkönen joskin nokinen. Ei oo viritetty mitenkään ,paitsi nyt laitettiin ne imusarjan läpät auki. Kävin siirtämäs autoo äsken ja lähtee hianosti käymään kylmänäkin -2℃. . Nyt palaa tietenki vikavalo,kun eilen polkastiin se palamaan. Huomenna uusi anturi ja harjoitukset jatkuu. Kerranki hyvä mieli,et edes joku valo tai vika tulee staarinnäyttöön . Seuraava vastaava ni täytyy nypätä heti sen anturin johto irti. Se on muutes 24mm lenkki millä aukee,niin voi vaihtaa heti vaik KL :n pihassa
Star
Tarkista se reikä mihin anturi tulee voi olla joskus mennyt tukkoon, yleensä rikkinäinen anturi näyttää starilla 4bar painetta pakopesässä vaikka auto ei ole käynnissä ja sen takia ohjelma leikkaa syöttöjä muistaakseni -60mm3 jolloin ei löydy oikein vetoja . Siinä anturissakin on paineenpoisto reikä joka saattaa mennä tukkoon.
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
Niinpä, stari on stari eli testeri eli pelkkä työkalu joka kertoo jos jossain on raja-arvot ylittävä tai alittava arvo. Asentaja on se joka tutkii ja päättelee ja löytää vian.Bomber4 kirjoitti:Auto pelaa,toistaiseksi. Anturi vaihdettu,kuitattu. Puhinaa tuli kyllä ,eli vedot tallessa. Olipa erikoinen vika ,kun staari ei ensin tiennyt asiasta mitään.
Hyvä että jälkimmäinen toimi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Okei,mikähän on siis perisyy näille murheille ?. Käytin oikein aikaa tuon anturin huohotusreiän tutkimiseen. Nyt mun mielestä se on tukossa,vaikka kirjoitinkin aikasemmin,et auki on. Ilmeisesti se on tuon kalvon (tai mikä siä nyt ikinä onkaan) liikkeen takia. En saanut puhaltamalla kummastakaan suunnasta ilmaa läpi kulkeen. Luulis nyt ,et se edes vähän vuotais ? Posket kipeenä ny .
Star
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siis koiti puhaltaa anturin läpi vai sen reiän mihin se ruuvataanBomber4 kirjoitti:Okei,mikähän on siis perisyy näille murheille ?. Käytin oikein aikaa tuon anturin huohotusreiän tutkimiseen. Nyt mun mielestä se on tukossa,vaikka kirjoitinkin aikasemmin,et auki on. Ilmeisesti se on tuon kalvon (tai mikä siä nyt ikinä onkaan) liikkeen takia. En saanut puhaltamalla kummastakaan suunnasta ilmaa läpi kulkeen. Luulis nyt ,et se edes vähän vuotais ? Posket kipeenä ny .
jso anturin niin siitä ei kuulu mennä läpi se liitimen puolella oleva reikä on "paineetasus" reikä mutten "kalvo" ei pääsis liikkumaan jos sen "kalvon" takana olisi umpitila, vertailu lähtötilanteen ulkoilman paineesen menisi myös
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä