auton osto w211 200cdi 2004 500th ajettu matic
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
auton osto w211 200cdi 2004 500th ajettu matic
Kannattaako sijoittaa otsikon mukaiseen kulkineeseen vai ostammeko vaan suoraan toisen 210 väykyn?
Tarkoitatko 4-matic nelivetoa vai air-matic ilmajousitus joka nurkassa?
Hinnastahan se riippuu. Ruosteongelmia noissa on yleensä selvästi vähemmän kuin väykyissä. Sähköt (liittimet) kanssa paremmat.
Ilmajousitettu on kallis kunnostaa kun pussit menee, mutta 2 tonnia kun varaa siihen niin sitten sillä ajaa taas pitkästi. Hyvällä tuurilla noin paljon ajetussa olisi vasta vahdetut etupussit, mutta kysymällä/katsomalla alle se selviää. Pakkasaamuna jos on kulmat alhaalla niin pussinvaihto pian edessä.
Hinnastahan se riippuu. Ruosteongelmia noissa on yleensä selvästi vähemmän kuin väykyissä. Sähköt (liittimet) kanssa paremmat.
Ilmajousitettu on kallis kunnostaa kun pussit menee, mutta 2 tonnia kun varaa siihen niin sitten sillä ajaa taas pitkästi. Hyvällä tuurilla noin paljon ajetussa olisi vasta vahdetut etupussit, mutta kysymällä/katsomalla alle se selviää. Pakkasaamuna jos on kulmat alhaalla niin pussinvaihto pian edessä.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Oisko automatic? En oikeen usko että kakssatasessa ilmajouset? 4-maticia ei saatavillakaan.
Muuten väykkyyn verrattuna kyllähän se modernimpi on eikä tartte niin paljon ruosteita pelätä. SBC-jarrut joita moni arastelee tulee tuossa.
Muuten väykkyyn verrattuna kyllähän se modernimpi on eikä tartte niin paljon ruosteita pelätä. SBC-jarrut joita moni arastelee tulee tuossa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eikö? Halosen Eero ( valtuustomies h-putaalta) kehu että hänellä on semmonen. Mobilessakin ainakin ilmoittavat semmosia olevan, mutta eihän niihin turkkilaisiin kauppiaisiin ole niin luottamista. Eihän ne erota manuaalia automaatista....XUX63 kirjoitti:Oisko automatic? En oikeen usko että kakssatasessa ilmajouset? 4-maticia ei saatavillakaan.
Muuten väykkyyn verrattuna kyllähän se modernimpi on eikä tartte niin paljon ruosteita pelätä. SBC-jarrut joita moni arastelee tulee tuossa.
Vai onko niin ettei tuohon neloskoneeseen saa nelivetoa? Vain isompiin?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Ja onhan noissa monenlaista muutakin sähkövikaa, varsinkin alkupään malleissaXUX63 kirjoitti:SBC-jarrut joita moni arastelee tulee tuossa.
Remppabudjettia pitää olla jos otsikon specseillä meinaa 211:n ostaa, hankintahinta on kyllä varmasti edullinen sitä en epäile hetkeäkään mutta ääni silti Väyryselle jos koriltaan suht asiallisen löytää
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14
Nimenomaan automaagi ei neliveto pikkusen alle 5tonnia on hinta,väykky on nytkin alla 99 cdi maagi600 tuhatta ajettu tekniikka ok,mut kori ei.
Juu ton C5 tilalle kun siin kokoajan sähkö juttujen kanssa jotain,siis kuukausittain.
Olihan tuol tarjolla uudempiikin,kuinkas uusi on jo vapaampi sähköongelmista niitä kun ei haluttas? onkos niis mitään muuta eroo alkupään w211 kulkineiden kanssa.
kaikki järkevän hintaset kateltu näiltä main väyrysistä ja kyl niis kaikissa alkaa oleen sitä ruostetta vähä joka puolella,et tierä sit häntä.
Juu ton C5 tilalle kun siin kokoajan sähkö juttujen kanssa jotain,siis kuukausittain.
Olihan tuol tarjolla uudempiikin,kuinkas uusi on jo vapaampi sähköongelmista niitä kun ei haluttas? onkos niis mitään muuta eroo alkupään w211 kulkineiden kanssa.
kaikki järkevän hintaset kateltu näiltä main väyrysistä ja kyl niis kaikissa alkaa oleen sitä ruostetta vähä joka puolella,et tierä sit häntä.
Joo. kyllä se ruoste on se autoilun pahin vihollinen. Sen korjaamisen laajuus on katkaissut minultakin kamelin selän monen auton kohalla.Marttivainaa kirjoitti:Nimenomaan automaagi ei neliveto pikkusen alle 5tonnia on hinta,väykky on nytkin alla 99 cdi maagi600 tuhatta ajettu tekniikka ok,mut kori ei.
Juu ton C5 tilalle kun siin kokoajan sähkö juttujen kanssa jotain,siis kuukausittain.
Olihan tuol tarjolla uudempiikin,kuinkas uusi on jo vapaampi sähköongelmista niitä kun ei haluttas? onkos niis mitään muuta eroo alkupään w211 kulkineiden kanssa.
kaikki järkevän hintaset kateltu näiltä main väyrysistä ja kyl niis kaikissa alkaa oleen sitä ruostetta vähä joka puolella,et tierä sit häntä.
Vaikka on tilat, hiekkapuhallus, mikki ja maalauskin onnistuu, mutta se työtuntien määrä on aivan valtava. Kaikki pitää vauriokohdan ympäriltä aina purkaa ja laittaa takasin. Se hitsaus on pikku homma siinä välissä.
SBC purkki ei maksa tänä päivänä enään kuin 700 € Saksassa.
Alkupäään 2003 vuoden akkuohjainboksi on tavaratilan alimmassa kohtaa ja sen liitin syöpyy helposti kosteuden takia rikki. Sen softa on myös sellainen että hyvin herkästi alkaaa kytkemään mukavuuslaitteita pois. Varsinkin kylmänä. Uudemmissa vuosimalleissa (04-06) on alemmat jänniterajat ja lämpötilavalvonta ottaa kylmän lämpötilan huomioon ennenkuin alkaa kytkemään asioita pois. Hehkun releitä noista menee. En tiedä kuinka usein mutta melkein kaikilta on yksi menny ennen 500.000km. Niin ja ohuen hehkut V6:ssa on sitten oma lukunsa, mutta 200:ssa on vielä ne M10 kierteiset. Niitä ei niin helposti mene poikki.
5/2006 tulee facelift. Silloin poistuu myös konetilan pikkuakku. Ja akkuongelmia ei enään ole. Kunhan koneen ja korin välinen maadoituskaapeli ei pääse syöpymään poikki.
Mutta sitten samalla faceliftiin tulee DPF hiukkapönttö, joka yleensä kyllä toimii ja voi tyhjätä ja softata pois jos niin haluaa.
Etupään niveliä menee, mutta ne ei ole kalliita ja helppo itsekin vaihtaa kun ostaa sen työkalun. Takajarrusatula menee vaihtoon aina jos on vielä alkuperäinen.
Suuttimen pohjatiivistehomma on samaa tasoa kuin väykyssä. Laturi taas ei ole enään vesijäähdytetty kuten väykyssä, joten paljon halvempi uusia.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tästä olen lukenut monia juttuja mutta eikö startti saa ainoan maadoituksensa ko. piuhan kautta?HannuS kirjoitti:Kunhan koneen ja korin välinen maadoituskaapeli ei pääse syöpymään poikki.
Luulisi alkavan oireilemaan ensimmäisenä jos maadoitus on huono kun ottaa kuitenkin reilusti virtaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Viestit: 104
- Liittynyt: 13.5.2015 10:14