OM648 320CDI -04 sai Helsingin-reissulla reiän kakkospytyn mäntäänsä. Ilmeisesti vanhan halkeaman reunat alkaneet reippaassa ajossa hehkumaan, ja syönyt siistin, n. 5mm halkaisijaltaan reiän männänlaen kuopan kylkeen. Aivan keskelle halkeamaa.
Täytyykö siellä olla suutinvikaa, vai voisiko pidempään reippaasti kuormitettaessa tuollainen halkeama lähteä sulamaan? Tuleehan sinne kuitenkin väkisinkin kuuma piste halkeaman reunaan.
Halkeama oli tapinsuuntainen, ja männän takareunasta puoliväliin asti. Todennäköisesti vanha halkeama, koska olen ihmetellyt vaimeaa naputusta 1.- tai 2.-pytyltä jo auton ostosta asti. Suutintestit sekä starilla että ohivuototestillä katsottuna ok.
Männässä reikä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kai sen ruutan saa penkkiin ennen takasinpanoa?
Ruiskutuspaineet jo aiheuttaa eroosiota pistemäisenä suihkuna.
Saa kai sen koneen käymään yksi suutin irtikin? Pistää sen ruiskimen vain putken nokkaan ja kahtoo miten se suhuttaa, jahka kones muuton on läjättynä...
Eikä soo sanottu etteikö mäntä halkee just suutinviasta, ennenkö mahollisesti sulaa. Kaiketi jopa oletettavasti.
Toki oon ite näistä henk. koht. pihalla.
Ruiskutuspaineet jo aiheuttaa eroosiota pistemäisenä suihkuna.
Saa kai sen koneen käymään yksi suutin irtikin? Pistää sen ruiskimen vain putken nokkaan ja kahtoo miten se suhuttaa, jahka kones muuton on läjättynä...
Eikä soo sanottu etteikö mäntä halkee just suutinviasta, ennenkö mahollisesti sulaa. Kaiketi jopa oletettavasti.
Toki oon ite näistä henk. koht. pihalla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
No, pistin varasuuttimen paikoilleen ja lähetän tuon testattavaksi ja kunnostettavaksi.
Nyt on vehje kunnossa, rempalle tuli hintaa yhteensä 867,90€. Ei minusta paha, kun kaikki männät uusittiin. Männät on Nüralin tarvikemäntiä, mutta mäntä on tismalleen sama osa kuin A611 030 10 17, eli alkuperäismännän uusin painos. Veholta haettuna vaan Nüralin leiman viereen tulee tähti. Hintaeroa 514€/kpl
Juuri tulin 30km testilenkiltä, ja pelaa kuin junan vessa.
Nyt on vehje kunnossa, rempalle tuli hintaa yhteensä 867,90€. Ei minusta paha, kun kaikki männät uusittiin. Männät on Nüralin tarvikemäntiä, mutta mäntä on tismalleen sama osa kuin A611 030 10 17, eli alkuperäismännän uusin painos. Veholta haettuna vaan Nüralin leiman viereen tulee tähti. Hintaeroa 514€/kpl
Juuri tulin 30km testilenkiltä, ja pelaa kuin junan vessa.
Tämän tarinahan meni niin, että rempan jälkeen oli kolmatta päivää ajossa, niin kurottaja peruutti parkissa kylkeen. Korjausarvio 3k€. Kun hain korjaamolta, niin heti näki, että olivat kiireessä saaneet sössittyä muutaman asian. Kunhan korjaamolla on taas aikoja, niin ottavat uudestaan käsittelyyn. En mainitse korjaamoa, koska tekevät kyllä yleensä älyttömän hyvää jälkeä, ja joku tilastollinen fiba taisi tulla.
No, auto on nyt liikenteessä, ja pelaa hyvin. Huonoa tuuria piisannut, toivottavasti nyt riittäis hetkeksi hyvääkin tuuria.
No, auto on nyt liikenteessä, ja pelaa hyvin. Huonoa tuuria piisannut, toivottavasti nyt riittäis hetkeksi hyvääkin tuuria.