OM642 kohtuuton öljynhuohotus
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
OM642 kohtuuton öljynhuohotus
Eli potilas s211 280cdi -07, uittaa öljyä reilusti moottorin etupäästä, ilmeisesti tulee ahtimen läpi, autossa on tällähetkellä coolerille menevä ahtoputki halki, josta mielestäni ajaa öljyä pihalle, hantin puolella on reilusti märkänä kaikki kallistuksenvakaajaa myöten.. onko jotain selkeää aiheuttajaa tuolle että ahtimen läpi tulee reilusti? ainahan noissa ilmeisesti hiukan öljyjäähdytetty cooleri on, mutta mielestäni on liiallista, kun on litra öljyä pohjamuovien päällä
W639 130cdi
Moro,
Toivottavasti ei öljy tule sieltä kurahaaran etuosasta. Jos öljynlauhdutin siellä V-haarassa valskaa, siellä on vuoto reijät josta se pääsee työntään öljyn lohkon välistä koneen etu ja takaosaan.
tuossa muutama kuva omasta projektista:
viewtopic.php?t=42634&postdays=0&postor ... &start=120
Toivottavasti ei öljy tule sieltä kurahaaran etuosasta. Jos öljynlauhdutin siellä V-haarassa valskaa, siellä on vuoto reijät josta se pääsee työntään öljyn lohkon välistä koneen etu ja takaosaan.
tuossa muutama kuva omasta projektista:
viewtopic.php?t=42634&postdays=0&postor ... &start=120
S211 280CDI 4MATIC 2007
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro
ja taas mennään, auto seisoi kolmisen viikkoa, kun odottelin laturia briteistä (eikä tosin neljällä autolla ehdi ajamaankaan)
mutta öljynvuoto on ja pysyy, edelleen tiputtaa reilusti kuskinpuoleisesta etukulmasta ikäänkuin öljynpohjan liimauksen välistä, tuosta kylmästä kun laitoin käyntiin, niin oikein noro tulee maahan, uittaa vakaajaa myöten maahan, sekä ohjaustehostimen letkuja pisin, hiukan on mysteeri mulle, kun moottori on siitä öljypohjan saumasta ylöspäin kuiva, niin merkit olis öljypohjan liimasauman vuotamiselle
olen koittanut ajaa ilman öljytikkua, niin tekee hiukan vähemmän painetta ja näinollen vuotanutkin vähemmän, mutta aina kun antaa enemmän lapikasta niin myös uittaa enemmän (vuotaa se tosin myös sammuksissa ollessan) tutkimus oli vaikeaa, kun viimeksi auton ollessa nosturilla käyteltiin 1/2 tuntia välillä kovillakin kierroksilla, kun koitin saada ahtoja nostamaan, mutta silloin ei suostunut öljyä ulos sylkemään
mutta öljynvuoto on ja pysyy, edelleen tiputtaa reilusti kuskinpuoleisesta etukulmasta ikäänkuin öljynpohjan liimauksen välistä, tuosta kylmästä kun laitoin käyntiin, niin oikein noro tulee maahan, uittaa vakaajaa myöten maahan, sekä ohjaustehostimen letkuja pisin, hiukan on mysteeri mulle, kun moottori on siitä öljypohjan saumasta ylöspäin kuiva, niin merkit olis öljypohjan liimasauman vuotamiselle
olen koittanut ajaa ilman öljytikkua, niin tekee hiukan vähemmän painetta ja näinollen vuotanutkin vähemmän, mutta aina kun antaa enemmän lapikasta niin myös uittaa enemmän (vuotaa se tosin myös sammuksissa ollessan) tutkimus oli vaikeaa, kun viimeksi auton ollessa nosturilla käyteltiin 1/2 tuntia välillä kovillakin kierroksilla, kun koitin saada ahtoja nostamaan, mutta silloin ei suostunut öljyä ulos sylkemään
W639 130cdi
Edelleen tuosta kurahaarasta, siel haarovälissä on tyhjennysreikä etu ja takapäässä, josta öljy pääsee vuotamaan, kts kuva.
Toivottavasti ei tuolta työnnä öljyä pihalle. Mulla oli aikanaan etummainen reikä tukossa ja öljyvuoto näkyi vain taakse. Kuvaan koitin piirtää reijät punasella. Reijät menee lohkon läpi ja vuotopaikka sopisi tuohon etummaiseen tyhjennykseen.
Toivottavasti ei tuolta työnnä öljyä pihalle. Mulla oli aikanaan etummainen reikä tukossa ja öljyvuoto näkyi vain taakse. Kuvaan koitin piirtää reijät punasella. Reijät menee lohkon läpi ja vuotopaikka sopisi tuohon etummaiseen tyhjennykseen.
S211 280CDI 4MATIC 2007
- maxpower07
- Viestit: 158
- Liittynyt: 27.1.2008 11:33
- Paikkakunta: alastaro