Om646 polttoainevuoto

Vastaa Viestiin
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Om646 polttoainevuoto

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Morjens!

Palasin loppukesällä neljän vuoden tauon jälkeen takaisin tähtikeulan puikkoihin. Huolettoman japanilaisen jälkeen Mersu on tuntunut varsin paljon "harrastuneisuutta" vaativalta autolta. Jo kerran aiemmin w211:n omistaneena päädyin hankkimaan W221.008:n eli facelift E220 sedanin automaatilla. Tällä hetkellä kilometrejä on kertynyt 211 tuhatta, joista itse olen ajanut 10 tkm. Alkumetreihin on mahtunut jo kaikenlaista laittoa, joista tärkeimmät:

- termostaatti
- takaiskarit
- vasen etulaakeri
- takajarrut kokonaisuudessaan
- automaatin öljyt huuhtelemalla + KYB
- raidetangon sisäpää (vas.)
- ykkösylinterin suuttimen pohjatiiviste
- akku

Tänään havaitsin oudon polttoaineen hajun konehuoneessa. Peloissani aloin jo lampulla vilkuilla suuttimien ympäristöä, kunnes huomasin korkepainepumpun (?) kosteat letkut. Letkut ovat selvästi hikoilleet pumpun liitoksen läheltä, mutta samalla toisessa letkussa näyttää olevan kosteutta myös ylöspäin kaartuvassa osassa. Vuodon alkulähde jäi pikaisessa tutkimisessa sen vuoksi hieman epäselväksi. Ohessa pari kuvaa tilanteesta:


Kuva

Kuva

Onko muilla kokemusta vastaavanlaisista vuodoista ja siitä mitä kaikkea korjaus vaatii? Auto on menossa öljyhuoltoon parin viikon päästä, joten siinä yhteydessä olisi mahdollista korjata vuotoja.
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Omassa korjaantui klemmarin vaihdolla.
Mb S211 220Cdi -07
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

.........
Star
Avatar
PKivimäki
Viestit: 75
Liittynyt: 24.9.2007 15:32
Paikkakunta: Corneville
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PKivimäki »

Jos tuo polttoaineputki on sellaisella surkealla kynsiliittimellä, niin kannattaa vaihtaa ennen kuin vaihdattaa itse itsens.

Mulla teki Möllissä (W163 270 CDI) niin, että puski moottoritien rampissa moottorijarrutuksessa tuon polttoaineputken irti. Oli aika eksoottinen kokemus kun virrat ja jarru- ja ohjaustehostin häviää n. 80 Km/h vauhdissa.:lippu:

Epäilivät puhelimessa korkeapainepumpun tiivisteitä yms. No, hinautin kotipihaan ja aikani syynättyäni löytyi syy: putken lukitsevan liittimen ohkainen muovirinkula oli halki. Ostin siis 30 €:llä uuden KL:stäja onnitsui vaihto minun kaltaiselta humanistitunariltakin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”