211 280cdi moottorin vaihto
211 280cdi moottorin vaihto
Vanha moottori alkoi (kolarin seurauksena?) syödä öljyä 6 l/1000km. Avauksessa selvisi, että neljän männän öljyrenkaat oli pohjassa ja pysyvästi.
No uudesta projektista innostuneena ostin samanlaisella moottorilla varustetun kolariauton ja aattelin, että heitetäämpä kone tuosta toiseen ja jatketaan matkaa.
No nyt projekti on pysähtynyt kun vaihdettu moottori käy normaalisti tyhjäkäyntiä 790kier/min (ilmeisesti kaikki sylinterit mukana toiminnassa). Mutta ei hyväksy yhtään kierrosten lisäystä. Kierroksia lisättäessä kone rupee käymään epätasaisesti eikä kierrosluku nouse 1500 asti.
Moottorihan on tämä kuuluisa om642 "kurahaara"
Autot :
A: malli 10/2006, eli facelift ja tämä söi öljyä. Tässä hiukkassuodatin(dpf?) tukossa, mutta kokeiltu koekäyttää ilman ...
B: malli 4/2006, tästä siirrettiin moottori tuohon Aahan,(mutta moottorin ohjainyksikköä ei siirretty, koska ei startannut tällä yksiköllä) ei hiukkassuodatinta,
Mitä on tehty.
Starilla katseltu vikakoodeja:
käyntikatkosten lukumäärä liian suuri: Tarkasta sylinterien paineet - Tehty(ei vikaa), Tarkasta injektorien(eli suuttimien) "koodit"- tehty ja muutettu.
Noilla ei vaikutusta käyntiin...
Kampiakselin asentotunnistin antoi väärää jännitettä - Korjattu
Hehkurele vialla - korjattu.
Nyt etsitään lisää ehdotuksia mistä käyntiongelmaan ratkaisua...
Ja pystyykö tuon Bn moottoriohjausyksikön koodaamaan kotiStarilla tuohon Ahan sopivaksi?
No uudesta projektista innostuneena ostin samanlaisella moottorilla varustetun kolariauton ja aattelin, että heitetäämpä kone tuosta toiseen ja jatketaan matkaa.
No nyt projekti on pysähtynyt kun vaihdettu moottori käy normaalisti tyhjäkäyntiä 790kier/min (ilmeisesti kaikki sylinterit mukana toiminnassa). Mutta ei hyväksy yhtään kierrosten lisäystä. Kierroksia lisättäessä kone rupee käymään epätasaisesti eikä kierrosluku nouse 1500 asti.
Moottorihan on tämä kuuluisa om642 "kurahaara"
Autot :
A: malli 10/2006, eli facelift ja tämä söi öljyä. Tässä hiukkassuodatin(dpf?) tukossa, mutta kokeiltu koekäyttää ilman ...
B: malli 4/2006, tästä siirrettiin moottori tuohon Aahan,(mutta moottorin ohjainyksikköä ei siirretty, koska ei startannut tällä yksiköllä) ei hiukkassuodatinta,
Mitä on tehty.
Starilla katseltu vikakoodeja:
käyntikatkosten lukumäärä liian suuri: Tarkasta sylinterien paineet - Tehty(ei vikaa), Tarkasta injektorien(eli suuttimien) "koodit"- tehty ja muutettu.
Noilla ei vaikutusta käyntiin...
Kampiakselin asentotunnistin antoi väärää jännitettä - Korjattu
Hehkurele vialla - korjattu.
Nyt etsitään lisää ehdotuksia mistä käyntiongelmaan ratkaisua...
Ja pystyykö tuon Bn moottoriohjausyksikön koodaamaan kotiStarilla tuohon Ahan sopivaksi?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: 211 280cdi moottorin vaihto
Ihan ei selvinyt miksi B:en ECU pitäis koodata A:han?miksa007 kirjoitti:Vanha moottori alkoi (kolarin seurauksena?) syödä öljyä 6 l/1000km. Avauksessa selvisi, että neljän männän öljyrenkaat oli pohjassa ja pysyvästi.
No uudesta projektista innostuneena ostin samanlaisella moottorilla varustetun kolariauton ja aattelin, että heitetäämpä kone tuosta toiseen ja jatketaan matkaa.
No nyt projekti on pysähtynyt kun vaihdettu moottori käy normaalisti tyhjäkäyntiä 790kier/min (ilmeisesti kaikki sylinterit mukana toiminnassa). Mutta ei hyväksy yhtään kierrosten lisäystä. Kierroksia lisättäessä kone rupee käymään epätasaisesti eikä kierrosluku nouse 1500 asti.
Moottorihan on tämä kuuluisa om642 "kurahaara"
Autot :
A: malli 10/2006, eli facelift ja tämä söi öljyä. Tässä hiukkassuodatin(dpf?) tukossa, mutta kokeiltu koekäyttää ilman ...
B: malli 4/2006, tästä siirrettiin moottori tuohon Aahan,(mutta moottorin ohjainyksikköä ei siirretty, koska ei startannut tällä yksiköllä) ei hiukkassuodatinta,
Mitä on tehty.
Starilla katseltu vikakoodeja:
käyntikatkosten lukumäärä liian suuri: Tarkasta sylinterien paineet - Tehty(ei vikaa), Tarkasta injektorien(eli suuttimien) "koodit"- tehty ja muutettu.
Noilla ei vaikutusta käyntiin...
Kampiakselin asentotunnistin antoi väärää jännitettä - Korjattu
Hehkurele vialla - korjattu.
Nyt etsitään lisää ehdotuksia mistä käyntiongelmaan ratkaisua...
Ja pystyykö tuon Bn moottoriohjausyksikön koodaamaan kotiStarilla tuohon Ahan sopivaksi?
jos siitä moottorin vaihdon yhteydessä jäi hitupönikä/sen anturit pois niin vika ainkin on ja pysyy siihen asti kunnes ne sinne asenataan
tai poistuvat ohjelmasta
pelkästään nuo rittävät syyksi
tarkista
suutimet
pakopaine anturi
Mitä vikakoodeja *:ri antaa mitä näytää siellä tapahtuvan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Yleensä kuulemma ecu ja moottori kulkevat aina yhdessä... näin minulle on kerrottu. Mutta kun tuo auto ei startannut tuolla Bn boxilla niin luovutin.
Tällä hetkellä pakoåutkisto on antureineen kaikkineen An alkuperäinen, mutta se on liitoksesta auki kun se pönttö on oikeesti tukossa.(Jottei rikottaisi ylipaineella mitään...) Tavoitteena on poistaa toi pönttö ohjelmasta kunhan auto saadaan käymään kunnolla.
Star näytti tuosta jotain arvojakin pöntöstä mutta kone jäi verstaalle.
Moottorista ainoa vika tällähetkellä: käyntikatkostunnistus - lukumäärä liian suuri
Muuten: auto B oli koekäytetty kolarin jlkeen lyhyesti...(ennen purkamista osiin)
Että sellaista projektia
Tällä hetkellä pakoåutkisto on antureineen kaikkineen An alkuperäinen, mutta se on liitoksesta auki kun se pönttö on oikeesti tukossa.(Jottei rikottaisi ylipaineella mitään...) Tavoitteena on poistaa toi pönttö ohjelmasta kunhan auto saadaan käymään kunnolla.
Star näytti tuosta jotain arvojakin pöntöstä mutta kone jäi verstaalle.
Moottorista ainoa vika tällähetkellä: käyntikatkostunnistus - lukumäärä liian suuri
Muuten: auto B oli koekäytetty kolarin jlkeen lyhyesti...(ennen purkamista osiin)
Että sellaista projektia
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tämmöistä juttua yhdessä kulkevista kertoilevia ei kannatta sitten kunnella pätkään vertaa,miksa007 kirjoitti:Yleensä kuulemma ecu ja moottori kulkevat aina yhdessä... näin minulle on kerrottu. Mutta kun tuo auto ei startannut tuolla Bn boxilla niin luovutin.
Tällä hetkellä pakoåutkisto on antureineen kaikkineen An alkuperäinen, mutta se on liitoksesta auki kun se pönttö on oikeesti tukossa.(Jottei rikottaisi ylipaineella mitään...) Tavoitteena on poistaa toi pönttö ohjelmasta kunhan auto saadaan käymään kunnolla.
Star näytti tuosta jotain arvojakin pöntöstä mutta kone jäi verstaalle.
Moottorista ainoa vika tällähetkellä: käyntikatkostunnistus - lukumäärä liian suuri
Muuten: auto B oli koekäytetty kolarin jlkeen lyhyesti...(ennen purkamista osiin)
Että sellaista projektia
käyttä ennemin sekin aika johonkin hyödylisempään vaikapa kivien potkimeseen
selkeästi ei mistään mitään tietoa ole seuraavaksi kertovat että
V mootorissa on kaikki sylinterit yhdessä suorassa rivissä tms
tuo kumipään vinkki on hyvä ja tarkista se jo mainittu pakopaine anturi,
lisäksi jo koneen luovutaj oli pahasti kolhastu niin määrän säädin, paineen säädin korkeapaine pumppu jo mainitujen suutimein lisäksi
helpoja tarkistella jos toisessa koneesa ei ollut mutta vika kuin öljyn kulutus niin ota osat siitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Googlessa pari kuvaa eilisen illan mittausarvoista. Tuossa näkyvät paineet taitavat olla rajojen sisällä? (Täytyy muistaa, että pakoputki on edelleen poikki ennen hiukkaspönttöö)
Tämän illan tavoitteet taitaa olla:
-Avata p-putki ennen kattia ja käyttää konetta.
-Saada noita mittausarvoja esiin siinä vaiheessa kun moottorille antaa kierroksia.
https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing
Tämän illan tavoitteet taitaa olla:
-Avata p-putki ennen kattia ja käyttää konetta.
-Saada noita mittausarvoja esiin siinä vaiheessa kun moottorille antaa kierroksia.
https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B8xT9T ... sp=sharing
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna