Cdi suuttimesta

Vastaa Viestiin
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Cdi suuttimesta

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Terve.

Osaako kukaan kertoa varmuudella kummin päin suuttinta kasattaessa laitetaan ensin runkoon se teflon rengas vai tukirengas?
Näyttää olevan porukka laitellu molemmin päin.
Löytyy star c3
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Eikö kukaan osaa sanoa?
Löytyy star c3
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Taitaa kuulua sarjaan top secret..
Löytyy star c3
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Käy kysy asiantuntijalta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Enpä ole koskaan kasannut cdi suutinta, ei harmainta aavistusta asiasta...
oulaistenliikenne.fi
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Netistä ei löydy oikeen kuviakaan asiasta..
Pitää vissiin käydä jossain diesel korjaamolla kysymässä ja toivoa että alkavat puhumaan :D
Löytyy star c3
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

naapurifoorumilla on kuvia puretusta CR2 suuttimesta, jos rinkulat on uudemmassa mallissa samanlaiset nii kato sieltä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Asiasta sen suuremmalti mitään tietämättä sanompahan kuitenkin seuraavanlaisen ohjeen:

Kannattaa purkaessa pistää merkille missä järjestyksessä ja mitenpäin osat on :roll:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Pura toinenkin ja kato mallia... :P
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Naapuri foorumin ja yhden toisen katsonu. Molemmat kasaavat erilailla.
Omani ku purin ni katoin eka että siinä ei ollu sitä tukirengasta vaan olipahan. Oli painunu teflon renkaaseen sen verran hyvin. Suutin oli harjoitus kappale ja vahinkoa ei käyny. Osaa jatkossa kasata ainaki.
Löytyy star c3
JJS16
Viestit: 18
Liittynyt: 17.9.2015 20:18

Viesti Kirjoittaja JJS16 »

Itsellä ainakin noissa 320cdi aiemmin täysin koskemattomissa suuttimissa ensin siellä rungossa on se kirkas "tukirengas" ja sen jälkeen teflon rengas.

En tiiä saako täällä kysyä, mutta jos jollekkin on jäänyt (A6480700187) 0445110156 suuttimia tai edes ehyitä runkoja niin saa erittäin edullisesti kaupata.KuvaKuva
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Juuri noinku kuvassa. Tärkeää myös asentaa tukirengas oikeinpäin
Star
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Henkka_ua
Onko sulla vehkeet millä testata suuttimet ? Olis kyllä hyvä jos joku noita korjais lähistöllä niin ei tarvis aina Saksaan postittaa
Saatko myös varaosia niihin? Entä piezot?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Ei ole muutako mittalasit ohivuodon mittaukseen ja stari käytössä.
Varaosia noihin saa kuka vaan. Esim mb osa voi tilata.
Löytyy star c3
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Miten te muut teette staarilla suuttimien testauksen?
Eli mittalasit kiinni/letkut ja sitte käyntiin. 20ml/1min/20%
Mitäs sitte ku ei lähe käymään? Aika raakaa hinkuttaa minuutti?
Pitää olla jo hyvä akku että samalla vauhdilla hinkkaa koko ajan..
ja muutenkin ei oo ihan tervettä startille..
Löytyy star c3
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

ei sitä tartte putkeen minuuttia sahata?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

No en mie ainakaan viitti. Siksi kysynkin, että miten muut tekee?
Löytyy star c3
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Staarilla ? Eihän testeri liity mitenkään tähän. Starttaa sen aikaa että näkee mikä suutin on p*ska, vai onko mikään.
oulaistenliikenne.fi
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Niin no staarila katsotaan korjaus arvo. Tämä starttaus homma tässä
Eniten ihmetyttää. Jos ei käynnisty niin vielä sitä starttaamaan moneen kertaan.
Lähinnä tämä homma miten asiantuntijat on toiminu?
Löytyy star c3
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Oletteko startannu vaikka 5-10 sek. Jolloin jo näkee eron?
Löytyy star c3
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos on yksi huono suutin niin ero näkyy jo 5-10 sekunnissa, kyllä !
oulaistenliikenne.fi
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Henkka_ua kirjoitti:Oletteko startannu vaikka 5-10 sek. Jolloin jo näkee eron?
Sehän CDI lähtee käymään jos rail-paine nousee yli 200baarin. Huono suutin löytyy kyllä muutanassa sekunnissa. Sitä rail-paineen nousua voi katella staarilla ja varmastikin muillakin testereillä
Itellä ei ollut mittalasia vaan pelkkä letku, niin puolen metrin letkun päästä tuli polttoainetta heti kun kerkesin ohjaamosta konepellin alle. Ja en minä kovin hidasliikkeinen ole ikäisekseni...
Viimeksi muokannut HannuS, 08.3.2018 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

ja jos siellä ne pullot on niin kyllähän se nyt kestää sahauttaa ne riittävät 3-4 'starttaussekvenssiä' että tulee se n. minuutti täyteen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Henkka_ua
Viestit: 59
Liittynyt: 15.6.2015 12:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Henkka_ua »

Kiitos tästä..
tämä on kyllä hieno foorumi. Aidosti! Kirjotteluilla ei vaan saa aina kaikkea asioita sanottua mitä tarkoittaa..
eikö lähtöpaine ole 250bar?
Löytyy star c3
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Henkka_ua kirjoitti:Kiitos tästä..
tämä on kyllä hieno foorumi. Aidosti! Kirjotteluilla ei vaan saa aina kaikkea asioita sanottua mitä tarkoittaa..
eikö lähtöpaine ole 250bar?
Tästä mulla ei ihan 100% varmaa tietoa ole, tuossa omassa CDI-4 (V-kutvonen) systeemistä olen kokemusperäisesti havainnu että viimeisin lukema jonka ehtii staarilla nähdä ennen käynnistymistä on 200 baarin lukema. Jos jää pyörimään jonnekin sen alle niin ei käynnisty. Se lukema voi vaihdella eri CDI systeemeissä.
Sitten kun kone käynnistyy niin paine menee heti yli 250 baarin jonnekin 300 baarin yläpuolelle jopa.
Joka on "säädellyt" taulukoita niin varmaan tietää tarkan arvonkin....
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”