320 CDI:n kulutus

Vastaa Viestiin
Avatar
Ewing
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2006 12:00
Paikkakunta: Kotka

320 CDI:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Ewing »

Olen "harkinnut" siirtyväni diesel aikakauteen ja kiinnostunut em. automallista. Mielessä olisi vm. 2003-2004 320 Cdi farmari ja tuontiauto, koska suomi-autoissa valinnanvara ja varusteet aika minimissä. Niin ja olisin kiinnostunut kyseisen auton kulutuksesta ja yleisestä laadukkuudesta + kestävyydestä :o

Ps. Olisi eka mersuni.
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Mulla taitaa olla sama kone, kuin tuossa sinun haluamassasi. Korimalli on kyllä 210, mutta kulutukset taitaa olla melko vertailukelpoiset. Kesäkelillä kylillä pyöriessä noin 8 litraa ja pitkässä matka-ajossa pääsee jopa alle seitsemään. Talvella litran verran ehkä enemmän. Älä usko tietokoneen ilmoittamaan kulutukseen.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
Ewing
Viestit: 4
Liittynyt: 09.9.2006 12:00
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ewing »

Oletko ollut moottorin teho/vääntöön tyytyväinen vakiona? Tehoahan saa aika kivuttomasti lisää uudella ohjelmalla. Taitaa kyllä olla jo vakionakin vääntöa n. 500nm :D
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Onko rahaa koskaan riittävästi :roll:
Voiko naisella olla koskaan liian isot ti**it :roll:
Aina voisi vääntöä ja tehoa olla lisää :D
Kyllä tuollakin ehtii, kop kop, vielä ei ole tullut sakkoja.
Vääntöä on vakiona 470 nm.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
torpana
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2006 18:08
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja torpana »

Minulla E320T CDI -04 ja kaapelilla ajettu viritys -> Yli 240 hp / 580NM.
Kulutuksen ei vaikuta paljonkaan. Ehkä lisäntynyt vääntö hieman
pienentää kulutusta hiljaa ajettaessa (alle 90) mutta muuten kulutus
90 km/h 5.0l/100km, 130 km/h 6.5l/100km, nämä ajotietokoneen
näyttämiä pitkällä matkalla. Todellinen n. 0.5l korkeampi.
Normaalissa matkajossa, Suomen rajoituksilla pääsee todelliseen
alle 6.5l eli 1200km tankillisella.
Viritys itsessään erinomainen. Kiihtyvyys 0-100km/h n. 7.0s
(mitattu kiihtyvyysmittarilla) ja lisääntynyt vääntö tuntuu
jokapäiväisessä ajossa ja varsinkin ohitukset tapahtuvat kuin ajatus.
Ainut negatiivinen asia, mikä on littynyt laatuun, on takaluukussa
olevat muutamat ruostepilkut, mitä tuon ikäisestä ei pitäisi löytyä.
Ymmärtääkseni ne menevät MB:n tauuseen.
Ohjaus ei palauta eikä keskitä, mutta siihen tottuu ja penkit (pitkillä matkolla) voisivat olla paremmat. muutama 100km menee hyvin.
Kuulema myös taksimiestenkin keskuudessa tunnettu ongelma.
Moottorin ääni kiihdytyksissä yllättävät kova (verrattuna vihollisiin)
Muuten ei mitään valittamista. Tilava, hyvä ergonometria, erinomainen jousitus ja iskunvaimennus.
jsl300
Viestit: 21
Liittynyt: 23.11.2006 21:37

Viesti Kirjoittaja jsl300 »

Kerrotko Torpana, missä kohtaa farkkusi takaluukussa on ruostetta? Mikä maali on autossasi? Kiinnostaa kun itselläni on myös 2004 farkku.

Tiedätkö, onko tämän W211:n ruosteongelmat samaa luokkaa kuin W210:n?
torpana
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2006 18:08
Paikkakunta: Heinola

Ruoste

Viesti Kirjoittaja torpana »

Katsoin netistä ja taitaa olla metalliväri perliitinharmaa. Takarekisterilaatan läheisyydessä muutama pieni "kupru".
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Valmiiksi tehokkaaan moottorin lastutus on rahamiesten hommaa. Vaimon veli lastutti oman w203 270 cdi:n, ja siitä vaivat ynnä vikakoodit alkoivat.

-Vaihteisto muutamaan otteeseen vikatilassa.
- Cooleri halki ihan kunnolla.

-Kaikki ylimääräiset huoltoreissut vikakoodit tuona aikana kulminoituvat juuri tähän uudelleenohjelmointiin.

-Hermot meni :arrow: ohjelma alkuperäiseksi :arrow: Lompsakin kestää auton lisäksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”