E200 cdi automaatti vikatilasa

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
HPHunter
Viestit: 2
Liittynyt: 20.1.2013 20:57

E200 cdi automaatti vikatilasa

Viesti Kirjoittaja HPHunter »

Appiukolla pamahti otsikon mukaisen kulkineen laatikko ilmeisesti vikatilaan tuolla itärajan takana ja nyt pitäisi sinne saada jotain apua.

Eli tapahtumat alkoivat sillä, että akku oli pakkasen takia tyhjentynyt ja kaapeleilla oli laitettu tulille, jonka jälkeen laatikossa löytyy enää ykkönen ja pakki. Eli vissiin vikatilassa?
Onko vikatilaa mahdollista nollata ilman testeriä? Onko laatikolle omaa sulaketta? Jos on niin missä?
Jos appiukko ajaa kituuttelisi Pietarista nuijamaalle tai lappeenrantaan huomenissa, niin olisiko jollain forumilaisella mahdollisuus käydä lukemassa/kuittaamassa vikakoodit.

Kysykää tai kertokaa jos jotain oleellista tulee mieleen...

Kiitokset jo etukäteen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sulakeet kannatta tarkistella kaikki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HPHunter
Viestit: 2
Liittynyt: 20.1.2013 20:57

Viesti Kirjoittaja HPHunter »

Noniin... Nyt päivitystä tilanteeseen. Auto saatu suomeen ja tarkemmin sanottuna kiuruvedelle. Käytetty testerin nokassa ja kuitattu lukuisia vikakoodeja johtuen alijännitteestä, jonka jälkeen laatikko sitten toimi jonkin aikaa. Noin 5 käynnistystä ja lyhyttä ajoa, jonka jälkeen vika tuli takaisin. Käytettiin uudelleen testerissä ja jälleen vähän joka paikassa alijännitteestä johtuvia vikakoodeja. Myös auton ajotietokone herjaa nyt akkua.
Autoon on peräkontin akku uusittu viime talvena, joten siinä tuskin on vikaa. Niin ja starttaa hyvin. Tosin laturiin kun laitettiin, niin virtaa ainakin alkoi ottamaan reilusti. Moottoritilassa olevaa akkua ei ole uusittu lähiaikoina ja sen jännite oli levossa ja moottorin käydessä sama, eli 12.73V, Normaaliko?
Peräkontin akun jännite auton käydessä oli 14.03V.

Kysymys siis kuuluukin, että voiko ko vika/viat johtua yksinkertaisesti siitä, että akku on käynyt tyhjänä ja auton oman laturin virta ei lataa akkua tarpeeksi?

Tässäpä taasen arvon forumilaisille pohdittavaa. Ja jos jollain tällä suunnalla on testeriä, niin ihmettelemässä saa käydä
IlkkaMoilanen
Viestit: 93
Liittynyt: 20.10.2010 18:20
Paikkakunta: Ooolusta

Viesti Kirjoittaja IlkkaMoilanen »

Onko näissä erotin relettä niinku esim. Sprintterissä jossa on kaks akkua. Mulla ku edellisestä työkamppeesta meni hupiakku oikoseen ja hain tilalle uuden, niin huomattiin erotinreleen porsineen.
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

HPHunter kirjoitti:Moottoritilassa olevaa akkua ei ole uusittu lähiaikoina ja sen jännite oli levossa ja moottorin käydessä sama, eli 12.73V, Normaaliko?
Peräkontin akun jännite auton käydessä oli 14.03V.
Pikkuakun jännite näyttää normaalilta lepojännitteeltä, silloin kun pikkua latausrele on auki. Sen pikkuakunlatausreleen voisi koeistaa starilla ja katsoa että kun releen sulkee, niin akun napoista mitattu jännite nousee n. 14 volttiin. Tuskin on tuossa vika, mutta vanha pikkuakku kannattaa uusia kuitenkin. Ei ole iso kustannus.

Peräkonti akusta olette mitanneet auton käydessä latausjännitteen 14.03V, joka on normaali. Vielä kannattaisi mitata akun jännite kun auto on sammuksissa, jolloin pitäisi olla samaa luokkaa kuin pikkuakussa eli reilusti yli 12 volttia. Jos akku on päässyt tyhjäksi, niin se voi mennä kerrallakin pilalle esimerkiksi yön aikana ehtii jäätyä. Toinen juttu on että W211:n akku on peräkontissa ja sinne ei mene koskaa lämpöä akulle. Kylmä akku ottaa hirveän huonosti latausta vastaan ja luultavasti kyseessä on pelkästään se että akku on päässyt tyhjäksi, eikä ole vieläkään latautunut kunnolla.

Suosittelen että laitatte peräkonttiin vararenkaan vierelle sisätilan lämmittimen tai auto yöksi lämpimään talliin ja älylaturi yöksi kiinni akkuun. Jos ei sillä tokene, niin akku on todennäköisesti saanut siipeensä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

IlkkaMoilanen kirjoitti:Onko näissä erotin relettä niinku esim. Sprintterissä jossa on kaks akkua.
On.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”