722.6 5-V automaatin huuhteluöljynvaihto-ohje

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mou kirjoitti:Jaa että vaihteiston irroitus ja turbiinin koneistaminen propulle olisi edullisempi ja helpompi ja nopeampi kuin plutata öljyn kanssa yhden ylimääräisen kerran? Joo'o...
Ei tietenkään ole, enkä niin väittänytkään vaikka tosin 14l ei edes riitä kunnolla loppuunpoltettujen öljyjen vaihtumiseksi jälleen punaiseksi.

Kummasti on vain jälkimarkkinoinnin tehostamisen tarvetta tehtaalla ollut kun proppua ei turbiiniin ole laitettu.

Onko foorumilla muuten jossain laatikkoöljyn mittatikun mittoja?
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Jiitek kirjoitti:
Mou kirjoitti:Jaa että vaihteiston irroitus ja turbiinin koneistaminen propulle olisi edullisempi ja helpompi ja nopeampi kuin plutata öljyn kanssa yhden ylimääräisen kerran? Joo'o...
Ei tietenkään ole, enkä niin väittänytkään vaikka tosin 14l ei edes riitä kunnolla loppuunpoltettujen öljyjen vaihtumiseksi jälleen punaiseksi.

Kummasti on vain jälkimarkkinoinnin tehostamisen tarvetta tehtaalla ollut kun proppua ei turbiiniin ole laitettu.

Onko foorumilla muuten jossain laatikkoöljyn mittatikun mittoja?
Emt. Ebaystä saa muutamalla kympillä. Ei jaksa askarrella.

Juu tuossa oot oikeassa kyllä että aika paljon saa plutata jos on ajettu samoilla litkuilla 150tkm. Eriasia jos on vaihdettu 60tkm välein. Joissakin 7g vaihteistoissa muuten on proppu. Toive elää että löytäisin omastanikin kun talvella alan pluttamaan noiden kanssa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mou kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:Onko foorumilla muuten jossain laatikkoöljyn mittatikun mittoja?
Emt. Ebaystä saa muutamalla kympillä. Ei jaksa askarrella.
Lisäksi mittatikku ei toppaa öljypohjan pohjaan vaan siinä venttiilipöydässä on reikä, johon tikussa oleva levennys ottaa kiinni. Voihan olla, että tikun pää on hyvin lähellä pohjaa mutta liekö kukaan mitannut, miten se oikeasti on. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
Mou kirjoitti:
Jiitek kirjoitti:Onko foorumilla muuten jossain laatikkoöljyn mittatikun mittoja?
Emt. Ebaystä saa muutamalla kympillä. Ei jaksa askarrella.
Lisäksi mittatikku ei toppaa öljypohjan pohjaan vaan siinä venttiilipöydässä on reikä, johon tikussa oleva levennys ottaa kiinni. Voihan olla, että tikun pää on hyvin lähellä pohjaa mutta liekö kukaan mitannut, miten se oikeasti on. :nocando:

t.
Risto
Minkähän kokoinen reikä? Mulla taitaa olla 5mm vaaleaa muovista paineilmaputkea oma itse tehty. Toppaakohan siihen mihin se kl:n "virallisen" oloinen mittakin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Minkähän kokoinen reikä? Mulla taitaa olla 5mm vaaleaa muovista paineilmaputkea oma itse tehty. Toppaakohan siihen mihin se kl:n "virallisen" oloinen mittakin?
Ei toppaa samaan paikkaan. Ite tehty tökkää todennäköisesti pohjaan ja se alakuperäinen siihen reikään. Löysin yhden kuvan. Siitä selvinnee periaate. Eri asia on sitten, yltääkö se alkuperäinen oikeasti pohjaan asti vai jääkö välille niin kuin kuvassa. :nocando:

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No tuommosen kävin sitten Motonetista hakemassa ja samanlaista tarjosivat MB-osasta. Mitta-asteikko jäi kyllä arvoitukseksi kun viivanväli on luokkaa 4mm. Liekö lämpötila/öljynpinta?

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Siinä ei oo toisellä puolella sitä 20 °C ja 80 °C -asteikkoa? Tuo taitaa olla tarkoitettu etuvetopeleihin. Joissain tikuissa on tuo sinun asteikko ja toisella puolella se 20 & 80 -asteikko. 20 näyttäisi olevan noin pari alinta viivan väliä ja 80 pari ylintä.

Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Toinen puoli samanlainen mutta ilman numeroita.
Taisi mennä öljymäärä kohdalleen enempi tuurilla kuin taidolla kun hiukan lämmenneen öljyn taso asettui tuonne kolmosen ja nelosen välille ja ainakin auto alkoi toimimaan aiemman jyrähtelyn ja turbiinilukon luistamisen sijaan jopa ihan loistavasti. :roll:
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Jiitek kirjoitti:No tuommosen kävin sitten Motonetista hakemassa ja samanlaista tarjosivat MB-osasta. Mitta-asteikko jäi kyllä arvoitukseksi kun viivanväli on luokkaa 4mm. Liekö lämpötila/öljynpinta?

Kuva
Kyllä M-B Osan tikussa on ihan selvästi ylä ja alamerkki kylmänä 20 C ja kuuma 80 C ja lhan tarkoitettu 722.6 lootalle.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

roisto kirjoitti:Eri asia on sitten, yltääkö se alkuperäinen oikeasti pohjaan asti vai jääkö välille niin kuin kuvassa.
Välille jää, mittailin joskus.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Oisko kellään kuvaa alkuperäisestä jossa mitta-asteikko vaikka rullamitta vieressä. Vois värkkäillä siitä mitat... Tai reeiitäishän se jos ois mitattu paksuus ohuesta kohdasta ka paksuimmasta jne..
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
porssimies_
Viestit: 6
Liittynyt: 09.11.2017 9:46

Viesti Kirjoittaja porssimies_ »

Jos ei aleta irrottelemaan mitään muista osia tarkastuksiin yms. niin eikös tämmösen huuhteluöljynvaihdon nyt pitäs mennä tunnin töillä ?

Ihan vaan kun huollosta sanoivat laskuttavansa 2-3 tuntia, niin ihmettelen nyt tässä, että mihin sitä aikaa oikein palaa 3x...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

porssimies_ kirjoitti:Jos ei aleta irrottelemaan mitään muista osia tarkastuksiin yms. niin eikös tämmösen huuhteluöljynvaihdon nyt pitäs mennä tunnin töillä ?

Ihan vaan kun huollosta sanoivat laskuttavansa 2-3 tuntia, niin ihmettelen nyt tässä, että mihin sitä aikaa oikein palaa 3x...
Siinä ei ole mitään mieltä tehdä jos osie ei irrotetta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
porssimies_
Viestit: 6
Liittynyt: 09.11.2017 9:46

Viesti Kirjoittaja porssimies_ »

CDI203 kirjoitti:
porssimies_ kirjoitti:Jos ei aleta irrottelemaan mitään muista osia tarkastuksiin yms. niin eikös tämmösen huuhteluöljynvaihdon nyt pitäs mennä tunnin töillä ?

Ihan vaan kun huollosta sanoivat laskuttavansa 2-3 tuntia, niin ihmettelen nyt tässä, että mihin sitä aikaa oikein palaa 3x...
Siinä ei ole mitään mieltä tehdä jos osie ei irrotetta
Öö siis tämäkö ei riitäkään ?

Työ:
- Pohjamuovit laatikon alta irti
- Öljyn tyhennys pohjapropusta. Ulos tulee jotakin 2,5-3,0 litraa öljyä
- Öljypohjan irroitus
- Öljynsuodattimen vaihto
- Öljypohjan kiinnitys uudella tiivisteellä ja uudella pohjapropulla sekä kupariprikalla. Pohjaproppu ja kuparitiiviste KL-varasosista n. 2 euroa
- Lämmönvaihtimelta tulevan öljyn paluuputken banjopultin aukaisu laatikon oikealta (apumiehen) puolelta
- Pultti käännetään nurinpäin ja siihen kiinnitetään tyhjennysletku (kuva 1.)
- Laitetaan letkun toinen pää litramerkinnällä varustettuun kanisteriin (kuva 2.)
- Lisätään laatikkoon 5 litraa öljyä normaalin täyttöaukon kautta
- Käynnistetään auto ja mennään samantien auton alle katsomaan kun kanisteri täyttyy
- Kun kanisterin öljynpinta tavoittaa 3:n litran merkinnän, sammutetaan auto välittömästi
- Lisätään 3 litraa öljyä laatikkoon
- Huuhdellaan 3 litraa seuraavaan kanisteriin
- Tämä toistetaan niin kauan että 14 litraa on käytetty
- Sen jälkeen letku irroitetaan banjopultista ja liitetään takaisin vaihdelaatikkoon
- Auto käynnistetään ja laatikon öljymäärä säädetään oikeaksi mittatikun alimmaisen asteikon mukaisesti jos öljy on kylmää (asteikossa merkintä +25 celssiusta)
- Pohjamuovit paikalleen ja ajetaan moottori lämpimäksi jolloin voidaan tehdä lopullinen öljymäärämittaus ja -säätö (mittatikun asteikko +80 celssiusta). Laatikon öljynlämmön mittaus onnistuu esimerkiksi Carsoft 7.4:llä mutta se ei ole välttämätöntä. Normaali moottorilämpömittarin näyttämä riittä, silloin kun se näyttää normaalia käyntilämpötilaa.
- Kun lopullinen öljymäärä on säädetty oikeaksi, laitetaan täyttöputken tulpaan uusi lukitusklipsi (kuva 3.)

Eli tarkoitin "muiden osien irroittelulla" esim. venttiilikoneistoa jms...

Tuntihinta kun on apaut 100e, niin siksi kiinnostaa asia :D
Viimeksi muokannut porssimies_, 09.11.2017 14:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
porssimies_
Viestit: 6
Liittynyt: 09.11.2017 9:46

Viesti Kirjoittaja porssimies_ »

AK47 kirjoitti:Oisko kellään kuvaa alkuperäisestä jossa mitta-asteikko vaikka rullamitta vieressä. Vois värkkäillä siitä mitat... Tai reeiitäishän se jos ois mitattu paksuus ohuesta kohdasta ka paksuimmasta jne..
Oisko tuosta apua (kts. sivu 13)?
https://drive.google.com/open?id=1_L8JV ... YUDg6DqSmR
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

porssimies_ kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Oisko kellään kuvaa alkuperäisestä jossa mitta-asteikko vaikka rullamitta vieressä. Vois värkkäillä siitä mitat... Tai reeiitäishän se jos ois mitattu paksuus ohuesta kohdasta ka paksuimmasta jne..
Oisko tuosta apua (kts. sivu 13)?
https://drive.google.com/open?id=1_L8JV ... YUDg6DqSmR
Juu, toi mulla on jossain kiintolevyllä mutten muistanut että siinä on nuita mittoja. Paksuus ohuelta kohdalta ja klunssin kohdalta olisi kiva tietää...

Tosin näyttää tikkuja saavan motonetistä parilla kympillä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

porssimies_ kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
porssimies_ kirjoitti:Jos ei aleta irrottelemaan mitään muista osia tarkastuksiin yms. niin eikös tämmösen huuhteluöljynvaihdon nyt pitäs mennä tunnin töillä ?

Ihan vaan kun huollosta sanoivat laskuttavansa 2-3 tuntia, niin ihmettelen nyt tässä, että mihin sitä aikaa oikein palaa 3x...
Siinä ei ole mitään mieltä tehdä jos osie ei irrotetta
Öö siis tämäkö ei riitäkään ?

Työ:
- Pohjamuovit laatikon alta irti
1
- Öljyn tyhennys pohjapropusta. Ulos tulee jotakin 2,5-3,0 litraa öljyä


- Öljypohjan irroitus
- Öljynsuodattimen vaihto
- Öljypohjan kiinnitys uudella tiivisteellä ja uudella pohjapropulla sekä kupariprikalla. Pohjaproppu ja kuparitiiviste KL-varasosista n. 2 euroa
- Lämmönvaihtimelta tulevan öljyn paluuputken banjopultin aukaisu laatikon oikealta (apumiehen) puolelta
- Pultti käännetään nurinpäin ja siihen kiinnitetään tyhjennysletku (kuva 1.)
- Laitetaan letkun toinen pää litramerkinnällä varustettuun kanisteriin (kuva 2.)
- Lisätään laatikkoon 5 litraa öljyä normaalin täyttöaukon kautta
- Käynnistetään auto ja mennään samantien auton alle katsomaan kun kanisteri täyttyy
- Kun kanisterin öljynpinta tavoittaa 3:n litran merkinnän, sammutetaan auto välittömästi
- Lisätään 3 litraa öljyä laatikkoon
- Huuhdellaan 3 litraa seuraavaan kanisteriin

2 Tämä toistetaan niin kauan että 14 litraa on käytetty

- Sen jälkeen letku irroitetaan banjopultista ja liitetään takaisin vaihdelaatikkoon
- Auto käynnistetään ja laatikon öljymäärä säädetään oikeaksi mittatikun alimmaisen asteikon mukaisesti jos öljy on kylmää (asteikossa merkintä +25 celssiusta)
- Pohjamuovit paikalleen ja ajetaan moottori lämpimäksi jolloin voidaan tehdä lopullinen öljymäärämittaus ja -säätö (mittatikun asteikko +80 celssiusta). Laatikon öljynlämmön mittaus onnistuu esimerkiksi Carsoft 7.4:llä mutta se ei ole välttämätöntä.

3Normaali moottorilämpömittarin näyttämä riittä, silloin kun se näyttää normaalia käyntilämpötilaa.

- Kun lopullinen öljymäärä on säädetty oikeaksi, laitetaan täyttöputken tulpaan uusi lukitusklipsi (kuva 3.)

Eli tarkoitin "muiden osien irroittelulla" esim. venttiilikoneistoa jms...

Tuntihinta kun on apaut 100e, niin siksi kiinnostaa asia :D
Kun en ole ajatusten lukia niin en voi tietää mitä tarkoitta muiden osien irroittelulla muuta kuin että osia ei irrotetta

Tuollat merkattunan punaisella
1 turha vaihe öljypohjan kun kuitenkin irrotta niin siinä samalla ne tulee kerralla ulos keruuastiaan ja säästyy tiivisteessä 0.20€
(saa edes hiukan katetta hommalle)
taistelu edelisen yli kiristämän ropunkanssa

2 tärkempi juttu litra määrällä ei merkitystä vaan sillä että ulos tulee puhdasta eli jatkettaan niin pitkään meni siihen sitten 10litraa tai 50litraa

3 useimiten ei riitä moottori lämpenee/jäähtyy ihan eri tahtia kuin laatikko
ja jo 10asteellla on vaikutusta öljyn tasoon

Tarvikeet +
100€ tunti niin eihän se ole pahahinta
paitsi jos työ jätettään kesken lopetettan huuhtelu 14Litraan vaikka vielä tulee likaista ulos tai tehdään tuhrataan aikaa turhiin työvaiheiin että tunteja menee enemän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

paras on 7g lootaa 21l
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Moro,

Siinä ei oo toisellä puolella sitä 20 °C ja 80 °C -asteikkoa? Tuo taitaa olla tarkoitettu etuvetopeleihin. Joissain tikuissa on tuo sinun asteikko ja toisella puolella se 20 & 80 -asteikko. 20 näyttäisi olevan noin pari alinta viivan väliä ja 80 pari ylintä.

Kuva

t.
Risto
Menimpä sit tilaamaan kinkeiltä nuita tikkuja kun sulovilleenihintaan sai :D

No, ne ei tullu ajallaan ja tein disputen ja kas, rahat palautui visalle. No, kerkein just laittaa feedbackia kinkkikauppiaalle ja sit se paketti tulikin samana päivänä :D

Eipä siinä muuta kun kattelemaan tikkua WTF liian lyhyt, piti olla 1220mm oli 900mm, asteikot 25 ja 80 astetta puuttui ja tilalla tuo 1-12 jako jolla ei tee mitään 722.6 lootan kanssa...

Kuvat ja tekstit myyjällä oli kyllä kuin 140 589 15 21 00 tikussa.

Jossain ryssän sivuilla tais olla tosta 1-12 merkinnästä kuvatekstissä 722.7 ja 722.8 eli onkos toi uudemmille lootille sitten?

Kerkesin sit tilata kinkeiltä uudet tikut, saa nähä millaisia ne sit on...

Joku kalibrointi noille pitää tehä ja vaikka laserilla kaivertaa noihin vääriin uudet asteikot...

Onkos kellään aitoa tikkua malliksi asteikolle tai ihan vertailumittausta varten lainata?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Moro,

Siinä ei oo toisellä puolella sitä 20 °C ja 80 °C -asteikkoa? Tuo taitaa olla tarkoitettu etuvetopeleihin. Joissain tikuissa on tuo sinun asteikko ja toisella puolella se 20 & 80 -asteikko. 20 näyttäisi olevan noin pari alinta viivan väliä ja 80 pari ylintä.

Kuva

t.
Risto
Menimpä sit tilaamaan kinkeiltä nuita tikkuja kun sulovilleenihintaan sai :D

No, ne ei tullu ajallaan ja tein disputen ja kas, rahat palautui visalle. No, kerkein just laittaa feedbackia kinkkikauppiaalle ja sit se paketti tulikin samana päivänä :D

Eipä siinä muuta kun kattelemaan tikkua WTF liian lyhyt, piti olla 1220mm oli 900mm, asteikot 25 ja 80 astetta puuttui ja tilalla tuo 1-12 jako jolla ei tee mitään 722.6 lootan kanssa...

Kuvat ja tekstit myyjällä oli kyllä kuin 140 589 15 21 00 tikussa.

Jossain ryssän sivuilla tais olla tosta 1-12 merkinnästä kuvatekstissä 722.7 ja 722.8 eli onkos toi uudemmille lootille sitten?

Kerkesin sit tilata kinkeiltä uudet tikut, saa nähä millaisia ne sit on...

Joku kalibrointi noille pitää tehä ja vaikka laserilla kaivertaa noihin vääriin uudet asteikot...

Onkos kellään aitoa tikkua malliksi asteikolle tai ihan vertailumittausta varten lainata?
Kuinka vähän maksoivata?
esim vihdin tarvikessa taisi viimeksi olla alle 20€
tikku millä korjattu monta laatikkoa

tarkist tikusta myös sen ylä merkun ylä puolella(etäisyys 7mm) olevan levityksen paksuus tikku kun on suunitelttu että se topaa johdin levyn reikään
(no kuitenkin jos ei toppa tai topaa liian aikisin niin aluelle päsee kuten pohjast ylos mittailemalla kunhan öljy on ok lämpöstä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Roisto kirjoitti:Moro,

Siinä ei oo toisellä puolella sitä 20 °C ja 80 °C -asteikkoa? Tuo taitaa olla tarkoitettu etuvetopeleihin. Joissain tikuissa on tuo sinun asteikko ja toisella puolella se 20 & 80 -asteikko. 20 näyttäisi olevan noin pari alinta viivan väliä ja 80 pari ylintä.

Kuva

t.
Risto
Menimpä sit tilaamaan kinkeiltä nuita tikkuja kun sulovilleenihintaan sai :D

No, ne ei tullu ajallaan ja tein disputen ja kas, rahat palautui visalle. No, kerkein just laittaa feedbackia kinkkikauppiaalle ja sit se paketti tulikin samana päivänä :D

Eipä siinä muuta kun kattelemaan tikkua WTF liian lyhyt, piti olla 1220mm oli 900mm, asteikot 25 ja 80 astetta puuttui ja tilalla tuo 1-12 jako jolla ei tee mitään 722.6 lootan kanssa...

Kuvat ja tekstit myyjällä oli kyllä kuin 140 589 15 21 00 tikussa.

Jossain ryssän sivuilla tais olla tosta 1-12 merkinnästä kuvatekstissä 722.7 ja 722.8 eli onkos toi uudemmille lootille sitten?

Kerkesin sit tilata kinkeiltä uudet tikut, saa nähä millaisia ne sit on...

Joku kalibrointi noille pitää tehä ja vaikka laserilla kaivertaa noihin vääriin uudet asteikot...

Onkos kellään aitoa tikkua malliksi asteikolle tai ihan vertailumittausta varten lainata?
Kuinka vähän maksoivata?
esim vihdin tarvikessa taisi viimeksi olla alle 20€
tikku millä korjattu monta laatikkoa

tarkist tikusta myös sen ylä merkun ylä puolella(etäisyys 7mm) olevan levityksen paksuus tikku kun on suunitelttu että se topaa johdin levyn reikään
(no kuitenkin jos ei toppa tai topaa liian aikisin niin aluelle päsee kuten pohjast ylos mittailemalla kunhan öljy on ok lämpöstä)
Juu, tilasin kahesta paikkaa 7 euroa ja 4 euroa oli hinta kappaleella postikuluineen :D Oli siellä näemmä kolmenkin euron hintaisia postikuluineen... Mutta niissä ei ole kuin toi 1-12 asteikko 4 ja 7 euron tikuissa piti olla 25 ja 80 asteen rajat.

Mittailin tossa niin kärjestä eka viiva 10.5mm ja kolmas viiva 20.5 eli 25asteen rajat ois siinä. Sit yläpäässäviimeinen 65mm ja pari viivaa alempi 55mm eli 80 asteen alue ois siinä, joten muut merkit kun vuolee pois niin ois alle millin tarkkudella ylä ja ala-alueet. Mutta se juurikin että mihin kohtaa tuo toppaa siitä kauluksesta, pitää testata oikein mitotetulla ensin. Yläkaulus on 7 mm päässä ylärajan ylimmästä ja 9mm leveä.

Mun piti toi hakea motonetistä mutta ne oli loppu silloin.

Kiinasta saa aina ihan mitä sattuu, yleensä saa itse hieman korjata. Mutta parasta kinkkien paskoissa halvoissa tuotteissa on se että ne laskee poskettomia hintoja länsimaisissa tai ainakin hidastaa hintojen nousua. Parhaana esimerkkinä premiumrenkaiden hinta joka pysynyt samana 10 v ja jopa laskenut.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
CDI220S212
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2018 18:17

S212 Vaihteistoöljyjen vaihto

Viesti Kirjoittaja CDI220S212 »

Tänään tuli sitten pötköteltyä tuolla W212:n (tai oikeestaan farkku eli S212:n) alla. Kiitokset hyvistä neuvoista ja kuvista, ilman niitä en olis ryhtynyt tuohon. Hommasin kaikki letkut ja kilkkeet, mutta joku oli muistaakseen täällä maininnut, että vaihde N-asennossa pääsee pyörittää turbiinia ja kas kummaa, ilokseni löysin propun turbiinista. En nähnyt aiheelliseksi alkaa huuhteleen, kun sain kutakuinkiin 8,3 litraa vanhaa öljyä pihalle. Auto on 2010 ja siis viisilovinen. En mistään speksistä löytänyt onko se varmuudella 8,5 litraa öljytilavuus? Auto sen verran kaltevalla pinnalla, etten vielä saa mittatikulla katsottua sitä oikeeta määrää.

Huomenna vois vaikka jokusen kuvan laittaa.
CDI220S212
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2018 18:17

Re: S212 Vaihteistoöljyjen vaihto

Viesti Kirjoittaja CDI220S212 »

Kenttäolosuhteissa +32 asteen lämmössä rivitalon pihassa (Voi jospa jonain päivänä olis se kauan kaivattu autotalli)

Kuva


Melko mustaa tavaraa lähti.

Kuva



Sieltä se tuurbiinin proppu pilkistää
Kuva


Helposti lähti tuo levykin irti.
Kuva

Laitoin jo kertaalleen tuon sähköläpiviennin paikalleen ja tyytyväisenä aattelin ruveta kasaamaan pohjaa paikalleen, kunnes huomasin että O-rengas köllötteli asennuspahvien päällä. Ei muuta kun uudestaan liitin irti ja puuttuva O-rengas paikalleen.
Kuva[/img]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljytilavuutta ei ole "olemassa" vaihtelee tilanteen mukaan.
Hyviä kuvia :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kateellinen propusta.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
CDI220S212
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2018 18:17

Peräöljyt

Viesti Kirjoittaja CDI220S212 »

Onkohan se miten pakollista sinetöidä tuo laatikon täyttötulppa, siis voiko se lähteä ilman sinettiä irti? On siellä kuitenkin se o-rengas pitämässä sitä ja tuostahan olis hyvä muutman tkm:n jälkeen hyvä katsoa onko syystä tai toisesta vajunnut pinta. Parisen sataa kilsaa ajelin ilman pohjamuoveja ja sitten taas asfaltille ottamaan lukua ja pieni tarkistus onko tihkunut öljyä vaihteistosta ja turbiinista (en luottanut tarpeeksi omaan "ammattitaitoon (heh heh) ), ja sit vasta räppänät kiinni.

Kuva


Naapureiden mieliksi piti taasen mennä pötköttelemään autopaikan asfaltille, pitäähän niilläkin jotain huvia olla samalla kun litkiivät saunakepua. Siispä Perän öljyt vaihdoin vielä. Ei ollut niin hirvittävän likaista mitä luulla vois, ajettu kuitenkin sata tkm nuilla.

Kuva


Aavistus oli semmoista vaalean harmaata öljyssä, oliskohan se sitten vettä. Metallihippujakin oli jokunen, mutta minusta ei kovinkaan huolestuttavaa. 1,2 litraa sain sopimaan, kunnes yläpropusta tuli ylimääräinen pihalle. Näin "kenttä olosuhteissa" pitänee olla tyytyväinen tuohonkin tulokseen. Kierreloctitellä tiivistin molemmat proput.

Kuva
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minulla mahtaa olla muutama 5-v laatikon sinettejä jäänyt edellisten autojen jäljiltä. Laita yv:llä osoitetiedot, niin laitan ne kirjekuorella tulemaan sinulle.
CDI220S212
Viestit: 5
Liittynyt: 15.7.2018 18:17

Viesti Kirjoittaja CDI220S212 »

Meissenkeri kirjoitti:Minulla mahtaa olla muutama 5-v laatikon sinettejä jäänyt edellisten autojen jäljiltä. Laita yv:llä osoitetiedot, niin laitan ne kirjekuorella tulemaan sinulle.
Kiitos, mutta mä ostin KL-varaosista ne kaikki hilppeet ja minulla siis on se. Lähinnä tarkotin onko sillä punasella sinetillä mitään muuta virkaa, kuin estää "amatööriä" kaatamasta tuonne esim. moottoriöljyä?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI220S212 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Minulla mahtaa olla muutama 5-v laatikon sinettejä jäänyt edellisten autojen jäljiltä. Laita yv:llä osoitetiedot, niin laitan ne kirjekuorella tulemaan sinulle.
Kiitos, mutta mä ostin KL-varaosista ne kaikki hilppeet ja minulla siis on se. Lähinnä tarkotin onko sillä punasella sinetillä mitään muuta virkaa, kuin estää "amatööriä" kaatamasta tuonne esim. moottoriöljyä?
Voihan sitä ajella vaikka ilman tulppaakin mutta sitten menee likaa sinne lootaan ja se on paha. Vanha sinetti lukitsee myös sen tulpan
ja sen voi työntää läpi. En ymmärrä muuta kuin sen tehdastulpan väriasian. Musta ja ei ole vaihdettu öljyjä varmasti. Punainen niin tietää että sinetti ei ole alkuperäinen. Muuten sinetiksi riittää vanhakin, työntää sen vain läpi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Minä olen käyttänyt sitä vanhaa noissa omissa. Uuden joutuu aina ikävästi rikkomaan tarkastaessaan. Ja ei ne suuret tulot, vaan pienet menot... :lol:
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”