MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Käsittääkseni auton pitäisi lähteä liikkeelle 2 vaihteella kun käytössä c asento.
Tuossa testailin ja lähtee 1:llä molemmilla valinnoilla s ja c. Muutenkaan eroa ajossa ei käytännössä huomaa.

Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
Auto menossa huoltoon jossa vaihdetaan KYB ja joku kytkentälevy, auttanevat asiaan?

Ei voi kun ihmetellä miten paljon vikoja tässä mesessä ollut....

Autoon laitettu niin paljon rahaa kiinni ettei viitsisi panna kiertoonkaan.
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mese is best »

No nyt vaihdettu kyb ja johdinlevy...eipä korjaantunut. Ajellaan näin niin kauan kun kulkee ja sitten menee varmaan paaliin....
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Re: MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

mese is best kirjoitti:Käsittääkseni auton pitäisi lähteä liikkeelle 2 vaihteella kun käytössä c asento.
Tuossa testailin ja lähtee 1:llä molemmilla valinnoilla s ja c. Muutenkaan eroa ajossa ei käytännössä huomaa.

Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
Auto menossa huoltoon jossa vaihdetaan KYB ja joku kytkentälevy, auttanevat asiaan?

Ei voi kun ihmetellä miten paljon vikoja tässä mesessä ollut....

Autoon laitettu niin paljon rahaa kiinni ettei viitsisi panna kiertoonkaan.
Mulla on 200 cdi -09 ja lähtee ykkösellä molemmilla c:lä ja s:lä. En koe sitä millään lailla ongelmana ja vaihteisto toimii todella hyvin. En kyllä olekaan tietoinen että kyseinen loota pitäs tehdä niin. Mistä kyseinen tieto on peräisin, sanokaa tyhmälle. Auto on todella loistava muutenkin, mulla taas todella vähän vikoja. Parhainpia omistamistani meseistä ellei paras.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Epäilen että laatikossa ei ole mitään vikaa. Siinä on jotakin ehtoja, että milloin laatikko suorittaa liikkeelle lähdön ykkösella ja milloin kakkosella.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Eikös noi lähe ykkösellä jos raskaammalla kaasulla lähtee liikkeelle.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese is best kirjoitti:No nyt vaihdettu kyb ja johdinlevy...eipä korjaantunut. Ajellaan näin niin kauan kun kulkee ja sitten menee varmaan paaliin....
Mitäs vikakoodeja *:ri näytää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Eipäole vikakoodeja,
Laatikkoon vaihdeltiin noita osia sen takia että kylmänä pamauttaa pienemälle välillä niin kovaa että niskat meinaa katketa :evil: .

Epäiltiin kyb venttiiliä, Korjaamolta sain sen käsityksen että c asennolla ei lähe ykkösellä. Meitsin lähtee aina ykkösellä oli kytkin missä asennossa hyvänsä. Onneksi nyt ei ole ollut pakkasia niin toimii ok. Paitsi etttä saisi vaihtaa pienemmälle aikaisemmin kunei tuo nuhapumppu jaksa vääntää kaupunkiajosa==>tähän oliin toivonut apua tuosta s asennosta, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Automaattilaatikko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese is best kirjoitti:Eipäole vikakoodeja,
Laatikkoon vaihdeltiin noita osia sen takia että kylmänä pamauttaa pienemälle välillä niin kovaa että niskat meinaa katketa :evil: .

Epäiltiin kyb venttiiliä, Korjaamolta sain sen käsityksen että c asennolla ei lähe ykkösellä. Meitsin lähtee aina ykkösellä oli kytkin missä asennossa hyvänsä. Onneksi nyt ei ole ollut pakkasia niin toimii ok. Paitsi etttä saisi vaihtaa pienemmälle aikaisemmin kunei tuo nuhapumppu jaksa vääntää kaupunkiajosa==>tähän oliin toivonut apua tuosta s asennosta, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta.
Lueskelessa tulee mieleen
Semoinen että onhan *:rila tarkistettu mitä siellä näytää tapahtuvan,
näytääkö että käskyt menee perille tai ei,
mistä/miten määritetty että lähtee aina ykösellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Vaihtoloota

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Missä hinnoissa on nuo tehdaskunnostetut lootat? Ei tuosta nykyisestä lootasta tunnu saavan soivaa peliä mitenkään.
Eli kyseessä siis viisilovinan automaatti e200cdi -07.

Eipä kyllä tuon hintaluokan autoon enää viitsi kummoisia remppoja ruveta tekemään...pitänee mennä Toyota kauppaan ja ostaa "AUTO" ....
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Kyllä sen toimimaan saa. Ja rahaakin kyllä saa menemään pohjattomasti jos aletaan osia vaihtelemaan jonkun "asiantuntevan korjaamon" arvauksien perusteella.
Tällä ja naapurifoorumilla on kohtuu monessa yhteydessä tullut esille että mersujen vianhakuun oikea työkalu on star. Muut voi jättää jonkun muun potkulaudan vianhakuun.
Kokenut starin käyttäjä, jolla hommaan aikaa ja mielenkiintoa, rajaa kyllä vikamahdollisuudet aika vähiin.
Jos kerrot missäpäin asut niin ainakin naapurifoorumilta löytyy ketju mistä selviää missäpäin suomea forumilaisilla löytyy ko. laitteita. Takuulla halvempaa ja kehtaan väittää että lopputulos on mieleisempi. Ainakin jos vertaa kustannuksiin.
Minullakin ko. vehje on mutta käyttö on vielä niin paljon opettelussa en kehtaa sillä muita kuin omia ja tuttavien resuja ihmetellä.

Onko laatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla ja sen jälkeen "opetus"? Kun oli tuo kyb ja johdinlevy vaihdettu.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ongelmahan on se että kaikki vaihtotyö vaan tahtoo olla hinnoissaan, ja sitä tahtoo kulua kun noita ruvetaan aukomaan...

Tuosta ykkösellä lähdöstä; starihan kertoo että vermeiden säästämiseksi laatikko saattaa lähteä aina ykkösellä riippumatta ollaanko C vai S asennossa. Mitä tuossa itse olen muiden autoja katellut eräs 320CDI lähti aina ykkösellä, kun taas toinen 220CDI kyllä pysyi tyytyväisesti kakkosella C asennossa...

pitäis kattoo mitä oma tekee, pitäis muutenkin ottaa kunnon mittaus mitä kybbi ja sen paineet tekee, onko kellään antaa vinkkiä mitä sieltä mittausarvolistasta pitää otta mukaan mittaukseen? :?:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Mesen automaattiloota

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Öljyt vaihdettu huuhtelemalla (n 12 l).
Mitä tarkoittanet opettamisella?
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Re: Mesen automaattiloota

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

mese is best kirjoitti:Öljyt vaihdettu huuhtelemalla (n 12 l).
Mitä tarkoittanet opettamisella?
Mulla tuntui että vaihdoissa isommalle kestää turhan kauan ennen kuin saa isomman kytkettyä. Ja toinen että tuntui kuin ei osaisi käyttää moottorin vääntöä oikeen hyväkseen. Tasakaasullakin ajaessa tuntui kestävän turhan pitkään ennen kuin alkoi hakemaan isompaa.
Mietin että onko vain luulotautia mutta uudelleen opetuksen (star puhuu adaptaatiosta) jälkeen tuntuu että parani hieman.
Turbiinin lukitukseenkin liittyi joku adaptaatio, mutta jäi sillä kertaa tekemättä kun olisi pitänyt olla kylmä laatikko.

Kuvailujesi perusteella mielestäni laatikossa ei välttämättä ole mitään varsinaista vikaa. Laatikon öljynvaihdon jälkeen monet suosittelevat käymään nuo opetusjutut läpi. Ja tämän lisäksi jotkut sanovat että laatikon toiminta paranee tällä tempulla vaikka öljyjä ei aivan viime aikoina olisikaan vaihdettu.

Jos star on helposti käytettävissä niin ei kai tuo paljon ota jos ei annakaan?
Älä nyt Tojoa kuitenkaan... :D

Korostan kuitenkin että mun starin käyttöhistoria on sen verran lyhyt, että edellisiin mielipiteisiin kannattaa kysyä jonkun kokeneemmankin mielipide!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minä olen myös sitä mieltä, että jos ainut oire on että laatikko lähtee ykkösellä liikkeelle, niin laatikossa ei ole välttämättä mitään vikaa. Eri asia on että jos on muitakin oireita, mutta niitä ei ole tässä viestiketjussa kuvailtu.

Adaption nollaus on jotakuinkin turha toimenpide, koska laatikko oppii joka tapauksessa uudet adaptiot olemassa olevien ominaisuuksien mukaisesti, kohtuullisen nopeasti.
Henq
Viestit: 17
Liittynyt: 09.4.2011 18:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Henq »

Itellä semmoinen ongelma esiintynyt nykyään yhä useammin että pintakaasulla ajaessa vaihtaa vaihteen siten että jyrisee hetken. Vaihteet myös vaihtuvat "osittain", eli ensin kierrokset laskee vain hieman ja kohta loput.

MItä kovempaa kiihdyttää niin sen paremmin laatikko toimii ja vaihtaa. Ongelmat esiintyy pääasiassa kylmänä, mutta ajoittain myös lämpimänä.

Onko juurikin tuo kyb-venttiili vaihtokunnossa vai kuinka? Öljyt vaihdettu ~10tkm sitten.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”