722.6 vm.03 kylmänä nykii

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
kille
Viestit: 6
Liittynyt: 05.8.2007 16:52
Paikkakunta: Nurmijärvi

722.6 vm.03 kylmänä nykii

Viesti Kirjoittaja kille »

Ensimäiset puol km menee hyvin .Sen jälkeen alkaa hitonmoinen nykiminen ja kierokset seilaa. Tuntuu kuin turbiinilukko hakkaa edestakaisin .Muutaman kilometrin jälkeen laatikko pelaa kuin unelma. Jotain osaa pitää vaihtaa mutta mitä ? . Itse osaan tehdä. jos jollain on varmaa tietoo voisi kertoa. (älä vastaa mitään öljyistä)Star ohjelman mukaan kaikki kunnossa . Ei vika goodeja

Nyt on tehty seuraavaa:Uusi jodinlevy ja turbiini lukon solenoidi (KYB) ja pudistus . Viimeksi vaihteiston resetointi (vaihteiston nollaus) Tämä öljy Motonetista COMMA Automatic Transmission & PSF MVATF Plus Full Synthetic
(Täyttää MB laatuvatimukset) Nyt ajettu n. 120km toimii tosi hienosti .

Auto MB W211 E 220 cdi v.2003 aj.280tkm
Viimeksi muokannut kille, 29.2.2020 12:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vähän hankala vastata, jos ei saa sanoa mitään öljyistä.

Kahdesta (kahdesta eri autosta) omasta autostani olen tuommoisella kuvauksella olleen vian korjannut: KYB-venttiilin vaihto, pyörintänopeusantureiden puhdistus ja huuhtelu-x-vaihto.

Tarinaa löytyy tuolta, mutta sitä ei ehkä kannata lukea, jos osaa jo muutenkin --> viewtopic.php?t=29746&postdays=0&postorder=asc&start=0
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 vm.03 kylmänä nykii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kille kirjoitti:Ensimäiset puol km menee hyvin .Sen jälkeen alkaa hitonmoinen nykiminen ja kierokset seilaa. Tuntuu kuin turbiinilukko hakkaa edestakaisin .Muutaman kilometrin jälkeen laatikko pelaa kuin unelma. Jotain osaa pitää vaihtaa mutta mitä ? . Itse osaan tehdä. jos jollain on varmaa tietoo voisi kertoa. (älä vastaa mitään öljyistä)
Siis
Tekee tuon vain kerran ja aina kylmänä,
mitäs testeri näyttä siellä siellä taphtuvan,
oliko siinä yhteydessä mitään vikakoodeja
kun sen määrä tarkistettu mistä ei saa mainita
ja jos testeriä ei ole siinä tarkistuksessa käytettty on sitten syytä mainita se
mistä ei saa mainita
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
TimoV
Viestit: 266
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Minulla omassa eemelissä samat oireet, kybbi vaihdettu, öljyt vaihdettu, johdinlevy vaihdettu. Parikin kaveria vastaavilla oireilla jututettu ja molemmilla korjautunut uudella railipaineen säätimellä.

En ole saanut saamattomuuttani aikaiseksi ajella Starin kanssa vielä livedataa tutkaillen.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
kille
Viestit: 6
Liittynyt: 05.8.2007 16:52
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja kille »

Käyttämäni öljy(t) täyttää MB laatuvaatimukset ja öljytaso kuumana tarkistettu ohjeen mukaan . Marraskuussa oli lotju pöydällä .Minä epäilen KYB-solenoidia,mutta mikä se niistä on ,siellä on muutama vaihtoehto .
kille
Viestit: 6
Liittynyt: 05.8.2007 16:52
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 722.6 vm.03 kylmänä nykii

Viesti Kirjoittaja kille »

CDI203 kirjoitti:
kille kirjoitti:Ensimäiset puol km menee hyvin .Sen jälkeen alkaa hitonmoinen nykiminen ja kierokset seilaa. Tuntuu kuin turbiinilukko hakkaa edestakaisin .Muutaman kilometrin jälkeen laatikko pelaa kuin unelma. Jotain osaa pitää vaihtaa mutta mitä ? . Itse osaan tehdä. jos jollain on varmaa tietoo voisi kertoa. (älä vastaa mitään öljyistä)
Star ohjelman mukaan kaikki kunnossa . Ei vika goodeja.

Siis
Tekee tuon vain kerran ja aina kylmänä,
mitäs testeri näyttä siellä siellä taphtuvan,
oliko siinä yhteydessä mitään vikakoodeja
kun sen määrä tarkistettu mistä ei saa mainita
ja jos testeriä ei ole siinä tarkistuksessa käytettty on sitten syytä mainita se
mistä ei saa mainita
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

kille kirjoitti:Käyttämäni öljy(t) täyttää MB laatuvaatimukset ja öljytaso kuumana tarkistettu ohjeen mukaan . Marraskuussa oli lotju pöydällä .Minä epäilen KYB-solenoidia,mutta mikä se niistä on ,siellä on muutama vaihtoehto .
Y3/6y6 = KYB solenoidi. Löytyy tuolta CDI203:n laittamista kuvista --> viewtopic.php?t=24386&highlight=
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”