Pakosarjathan ne hajookin!! (ei luistonesto juttu lainkaan)

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kiitos viel hyvistä vastauksista.

Väylään ei ollakaan kajottu auton minulla ollessa ennenkuin vasta ihan äskettäin. Kun ne lisävalojen herätteetkin sai tuossa mallissa vielä ryöstellä suoraan pitkiltä.
Nyt erilliseen kitka/matkamittariin otettu impulssi väylästä, vähän samanoloinen laite kuin taximittarit. Tosin siinä on vielä pientä heittelyä puoleen ja toiseen nopeuspuolella, vaikka matka onkin ihan metrilleen oikein. Ollut puhetta kokeilla toista ohjelmaa, tai jopa eri pulssianturia sen alan asentajan toimesta.
Jos ei niillä toimilla tokene, niin sitten kai antaa jotakin höpöimpulsseja abseilta tms.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu, ei ole hernettä varmaan vetänyt kukaan nenään. Joskus vaan viestintä saattaa vaikuttaa joltakin muulta kuin sujuvalta :D

Ei se testerikään autuaaksi tee. Siellä näkyy vain ne asiat jotka ylittävät jotkin tietyt raja-arvot.

Itsellä esim airmatikista ei ole testeri sanonut vuotoa olevan (vaikka on ollut pitkäänkin - oireena). Mutta kun tilanne on pahentunut niin lopulta huomasi että vuotoahan siellä on. Ainahan vika ei ole päällä kun testeri kiinni ja tosiaan kaikista mahdollisista yhdistelmistä ei ole sinne testeriin voitu tehdä vikakoodeja. Varsinkin jos pikkuisen vikaa moottoriohjauksen puolella ja pikkuisen laatikossa. oire on muttei vielä vikakoodia.

Siinä tarvitaan sitten se tyyppi joka on näitä nähnyt tarpeeksi paljon jotta voi päätellä mistä alkaa korjaamaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Onkos kellään tiedossa edullisesti vähän ajettua pakosarjaa W211 -07 E 280 cdi:hin ? :roll:
Joku firma taitaa noita tehdäkin Vehon ohi (edullisempi uutena ?), mutta onko just tuohon käypänen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mulla olis uudet oem osat, 500e pari.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Elikkä jos näin lauantai-iltana muistelen tuota vapaax ottamaan torstaita, ja Roopen testerille käyntiääni.
Samat jututhan siellä kuin aiemmin jo mainitsikin. Yhen samanlaisenhan taisin saada sinne vielä lisääkin josta ei häiriövaloa. Kuulemma ei ole silloin mennyt molempiin aiemmin mainitseminen asti, ja six ei häiriövaloa.
Mut vika on se että imusarjasta iirtoo jotakin roinaa sisäpinnasta, mikä aiheuttaa maininnan ja mahd häiriötä turboon ja jopa rikkookin jopa sen. Ne kolme juttua saattaa tarvita korjausta, mutta usein riittänyt pelkät pakosarjat.
No perjantaina kiirelähtö kylmästä, ja kolme rynkytystä (ehkä hiukan kokeileva luonne).
Eli siellä on taas maininta varmaan näkyvissä. Kaikki entiset poistettiin.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Siis PAKOsarjasta kyse
P_____le ku tahtoo vanha seota noissa yhtenään.
Johtunee pakokaasun kierrätys jutuista
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

650000tuttavuus kirjoitti:Siis PAKOsarjasta kyse
P_____le ku tahtoo vanha seota noissa yhtenään.
Johtunee pakokaasun kierrätys jutuista
Eli nyt on lähellä sitten se isomman remontin raja mistä aiiemmin jo varoiteltu
kun auton käyttö muuttuu hanalaksi
ja sitä remonti,
tutkimis aikaa(siis vitsimistä) on löydytävä
jos sillä meinaa ajella
pakosarjan paloja ahtimen siipin,

mutta vielähän se liiikuu niiin ei kai vielä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takkusen Pyry (PTracing) tekee pakosarjoja.
Ne kolme juttua saattaa tarvita korjausta, mutta usein riittänyt pelkät pakosarjat.
Turbo on vainaa millisekunti siitä kun pakosarjan sisäosasta irtoaa sopivan kokoinen pala. Huomaat kyllä sitten kun siihen vaiheeseen päästään.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kyllähän se tuntuu olevan ihan tyyppivika noissa tuo pakosarjojen hajoaminen 🧐.
Onkos niitä käypäsiä ehjiä turboja jäänyt vielä tähteeksi, vai hajonneet kaikki ?
Jotkut kuulemma hajottanut useammankin lietson ennen kuin hoksanneet syyn moiseen.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Joo, nythän se pitäis olla tämäkin projekti päätöksessä.
Tuossa hyvä tovi sitten jo pakosarjat vaihdettu. Testiajot sen jälkeen vaan vielä melko vähäiset, kun ajotarve nyt enämpi tuon Ässän laatuista (211 siis seisonnassa).
Kuva
Tässä nämä murheenkryynit koko showhon. Syyllinen todennäköisesti vain toinen. Rennon oloinen tuosta liitoskohdasta, mistä kuulemma yleensäkin alkaa purkautumaan. Pitääpä joskus ihan koittaa katsoa "kaapelinpää" kameralla sisäpuolelle.

Voisko joku muuttaa (lisätä) aiheotsikon paremmin asiaan liittyväx, malliin "MB 211 purkautuvat pakosarjat" tms. Siinä toivossa, että jos olis vaikka avuksi mahd. samanlaisissa oireissa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

650000tuttavuus kirjoitti:
Voisko joku muuttaa (lisätä) aiheotsikon paremmin asiaan liittyväx, malliin "MB 211 purkautuvat pakosarjat" tms. Siinä toivossa, että jos olis vaikka avuksi mahd. samanlaisissa oireissa.
Häh ja Höh :roll:
Taisinpa osata itsekin.

Jos joku opetellut sisustamaan noita, ja toinen ehkä ehjä :?:
Niin edullisesti lähtee :wink:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Pakosarjathan ne hajookin!! (ei luistonesto juttu lainkaan)

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Päivitetäänpäs tämäkin samalla tältä erää loppuun.
Piti sitten vaihtaa kevättalvella vielä turbonsäädinkin, samalla kun öljynlauhdutinkin sieltä "veneenpohjalta" kallista :shout: :idiot: (en tyytynyt pelkkään o-renkaaseen).
No nyt ei ole kyllä sen koommin vikatiloja esitellyt.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”