W211 laatikko-ongelmaa

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Potilaana 375t ajettu 280cdi 2006 (pre-facelift).

Laatikko on säännöllisen epäsäännöllisesti tehnyt sellaista, että jää jumiin alueelle 3-6 eikä pysähtyessäkään vaihda pienemmälle. Keppivaihteet eivät reagoi. Mikäli käyttää välillä vapaalla tai p:llä, niin vaihtaa pienemmälle, mutta tuloksella että menee limp-modeen. Ongelma on korjautunut sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, kunnes eilen jäi sitten pysyvästi ko.tilaan. Lueskelin täältä, että vikamuistin täyttyessä noin käy, joten käytin autoa testerin päässä resetoitavana ja taas toimii.

Nyt pitäisi kuitenkin päästä itse juurisyyhyn kiinni. Resetoinnin tehneen korjaamon mukaan koodit viittaisivat laatikon sisällä olevaan nopeusanturiin tms. ja sitä kautta vaihdelaatikon vaihtoon. Vikakoodeja näkyi tuon lisäksi akustossa (ei ole oireillut mitenkään)sekä oikean etupyörän nopeussensorissa. Jotenkin en ihan purematta nielisi tuota laatikon vaihtoa/haluaisin vähintäänkin jonkun MB:n läpikotaisin tuntevan huollon analyysin asiaan, koska ainakin näiden foorumien kautta on syntynyt käsitys, että vastaavilla oireilla vika on lähes aina löytynyt jostain muualta kuin itse laatikosta ja tullut halvemmaksi laittaa kuntoon. Onko antaa vinkkejä/suositella pks jotain paikallista gurua jolle tuota kannattaisi käydä näyttämässä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kiikkala kirjoitti: 22.12.2021 10:43 Potilaana 375t ajettu 280cdi 2006 (pre-facelift).

Laatikko on säännöllisen epäsäännöllisesti tehnyt sellaista, että jää jumiin alueelle 3-6 eikä pysähtyessäkään vaihda pienemmälle. Keppivaihteet eivät reagoi. Mikäli käyttää välillä vapaalla tai p:llä, niin vaihtaa pienemmälle, mutta tuloksella että menee limp-modeen. Ongelma on korjautunut sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen, kunnes eilen jäi sitten pysyvästi ko.tilaan. Lueskelin täältä, että vikamuistin täyttyessä noin käy, joten käytin autoa testerin päässä resetoitavana ja taas toimii.

Nyt pitäisi kuitenkin päästä itse juurisyyhyn kiinni. Resetoinnin tehneen korjaamon mukaan koodit viittaisivat laatikon sisällä olevaan nopeusanturiin tms. ja sitä kautta vaihdelaatikon vaihtoon. Vikakoodeja näkyi tuon lisäksi akustossa (ei ole oireillut mitenkään)sekä oikean etupyörän nopeussensorissa. Jotenkin en ihan purematta nielisi tuota laatikon vaihtoa/haluaisin vähintäänkin jonkun MB:n läpikotaisin tuntevan huollon analyysin asiaan, koska ainakin näiden foorumien kautta on syntynyt käsitys, että vastaavilla oireilla vika on lähes aina löytynyt jostain muualta kuin itse laatikosta ja tullut halvemmaksi laittaa kuntoon. Onko antaa vinkkejä/suositella pks jotain paikallista gurua jolle tuota kannattaisi käydä näyttämässä?
Heti suoriltaan uskaltaa väitää
Että laatikoa Ei ole syytä vaihtaa
Hyvin harvinaista että ktse varsinaisessa laatikossa olis jotain rikki
Saatikaan niin että se pitäisi vaihtaa

Hyvä olis jos tiedossa olis onko kyse 7 vai 5 vaihteine
Mutta silti edellä ollen puolesta vois vaikka vetoa laitta että nykyinen perus laatikko on kunnossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 384
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Hyvä olis jos tiedossa olis onko kyse 7 vai 5 vaihteine
jää jumiin alueelle 3-6 eikä pysähtyessäkään vaihda pienemmälle.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jepp, kuten edellä todettu lähes satavarmaa on ettei vaihteisto tarvitse vaihtaa.
Kierrosnopeustunnistin ei ole erillään sähköyksiköstä, mutta sen voi silti vaihtaa. Tai sitten vaihtaa koko sähköyksikön.
Korjauksen hinta vaihtelee noin tonnista kahteen tonniin riippuen kuka, mitä ja miten.
oulaistenliikenne.fi
kiikkala
Viestit: 33
Liittynyt: 22.7.2018 11:43

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja kiikkala »

Ja tosiaan siis 7-vaihteinen laatikko kyseessä.

Laatikon vaihto tosiaan särähti omaankin korvaan. Homma hoituisi kuulemma virosta tuotavalla vaihtolaatikolla vajaalla parilla tonnilla - joka sinänsä ihan huojentava tieto - mutta jotenkin lähtisin siitä, että korjaamo tsekkaisi ensin nämä kybit, piirilevyt yms. mahdolliset aiheuttajat, jotka tuntuvat olevan selkeästi useammin syypäinä laatikkovaivoihin. Semminkin kun tuo toimii kun unelma 90% ajasta.

Sellaisen huomion olen tohon oireiluun liittyen tehnyt, että tuntuisi tapahtuvan useammin kesäkeleillä. Kuivilla pakkaskeleillä todella harvoin. Tiedä sitten onko vain sattumaa vai olisiko tuolla jotain oikeaa vaikutusta.

Öljyt vaihdettu huuhtelemalla viime talvena. Ei muutosta sen puolesta mihinkään suuntaan. Tiedättekö pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä toimivaa MB-osaajaa, jolla olisi Starit ja osaaminen ihan oikeasti tuon vian löytämiseen. Oma kokemus sekä Vehosta, että paikallisista pajoista on se, että ensin ammutaan norsu, ja ongelmien jatkuessa ruvetaan vasta etsimään oikeaa vikaa/nostetaan kädet pystyyn jos homma ei enää heidän kannaltaan niin kiinnostava.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jari Nysten kirjoitti: 22.12.2021 16:50
Hyvä olis jos tiedossa olis onko kyse 7 vai 5 vaihteine
jää jumiin alueelle 3-6 eikä pysähtyessäkään vaihda pienemmälle.
Jep jep...
vaan kun onpa käynnyt lukisia kertoja niin että omistja kuvilee vikaa vaikkapa näin että
jää jumiin 3 vaihtelle vaikka todelisuudessa 2 tai vikka niinkin että 5 vaihtein on rikki kun käsin vaihtamalla 4 jälkeen näytöön ei tule 5

sen takia ei enään jaks arvilla kun sen voi kysyjä kertoakin että mistä laatikosta on kyse tai jos ei tiedä niin laittamlla auton tiedot siis vin näkösälle joku voi sen selvitää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W211 laatikko-ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kiikkala kirjoitti: 22.12.2021 18:09 Ja tosiaan siis 7-vaihteinen laatikko kyseessä.

Laatikon vaihto tosiaan särähti omaankin korvaan. Homma hoituisi kuulemma virosta tuotavalla vaihtolaatikolla vajaalla parilla tonnilla - joka sinänsä ihan huojentava tieto - mutta jotenkin lähtisin siitä, että korjaamo tsekkaisi ensin nämä kybit, piirilevyt yms. mahdolliset aiheuttajat, jotka tuntuvat olevan selkeästi useammin syypäinä laatikkovaivoihin. Semminkin kun tuo toimii kun unelma 90% ajasta.

Sellaisen huomion olen tohon oireiluun liittyen tehnyt, että tuntuisi tapahtuvan useammin kesäkeleillä. Kuivilla pakkaskeleillä todella harvoin. Tiedä sitten onko vain sattumaa vai olisiko tuolla jotain oikeaa vaikutusta.

Öljyt vaihdettu huuhtelemalla viime talvena. Ei muutosta sen puolesta mihinkään suuntaan. Tiedättekö pääkaupunkiseudulla tai lähistöllä toimivaa MB-osaajaa, jolla olisi Starit ja osaaminen ihan oikeasti tuon vian löytämiseen. Oma kokemus sekä Vehosta, että paikallisista pajoista on se, että ensin ammutaan norsu, ja ongelmien jatkuessa ruvetaan vasta etsimään oikeaa vikaa/nostetaan kädet pystyyn jos homma ei enää heidän kannaltaan niin kiinnostava.
Jos (kun) anturi vika niin lähetä vanha osa korjatavaksi tuonne sercap
sen osaa jokainen tunarikin sieltä irrottaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”